فواید ماست

از خواص ماست زیبایی پوست و تقویت مو است. فسفر ماست باعث تقویت حافظه میشود و ترکیبات آن در پیشگیری انواع سرطان های زنان و مردان و درمان مشکلات گوارشی مفید میباشد. این بخش از دانستني های سلامت ازدیدما به خواص بی نظیر این ماده غذایی میپردازد.

خواص ماست بطور شگفت انگیز برای بدن:

کالری ماست:

یک لیوان ماست کم چرب ( ۲۵۴ گرم ) شامل ۱۵۵ کیلو کالری انرژی ،۱۳ گرم پروتئین ، ۱۲گرم کربوهیدرات و۸/۳گرم چربی است که هرچند میزان چربی آن به شیر اولیه بستگی دارد . ماست ، منبع بی نظیر برای کلسیم ( ۴۴۷ میلی گرم ) و ریبو فلاوین و منبع خوبی برای منیزیم ( ۴۳میلی گرم ) و پتاسیم (۵۷۳ میلی گرم ) میباشد .

خواص ماست برای بدن:

خواص ماست - سایت خبری ازدیدما

ماست انسان را از بیماری پوستی همچون: اگزما و کهیر حفظ میکند و به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه میباشد.ماست به دلیل داشتن ویتامین D ، به استحکام استخوانها کمک میکند.

برای کاهش وزن بهتر است که مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. چون ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی ها تقویت کرده و حفظ عضلات در شرایط مناسب را آسان میکند.

نظریه ای هست مبنا بر اینکه افزایش مصرف ماست ، مخصوصا در افرادی که دارای اختلال ایمنی هستند؛ مثل افراد مسن ، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مربوط با آن را افزایش میدهد.

خواص ماست برای تقویت روده و معده

یکی از فوق العاده ترین و سهل الهضم ترین غذاها ماست میباشد. این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک میکند.  ماست باعث سلامت روده ی بزرگ میشود.

به علاوه ماست به روده ها کمک میکند تا به وضعیت عادی خود برگردند؛ باکتریهای مضر را از روده ها خارج میکند و در نهایت باعث هضم و جذب آسان غذا میشود.

کلسیم موجود در ماست برای سالخوردگان بسیار مقوی میباشد. و این افراد اگر به صورت منظم ماست مصرف کنند گاز و عفونت روده آن ها بطور کلی برطرف میشود.

طبیعت ماست گرم و در درجه دوم سرد میباشد؛ هرچه ماست ترش تر باشد سردی آن بیشتر میباشد.

خواص ماست برای پوست

خواص ماست - سایت خبری ازدیدما

ماست ضد چروک پوست صورت است.تحقیقات نشان داده است؛ که اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند باعث تحریک تولید کلاژن بشود‌. ماده ای که برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار موثر میباشد. به علت خواص مرطوب کنندگی که در اسید لاکتیک ماست هست، ترک های کوچکی که روی پوست به وجود می آید با استفاده از ماسک ماست بلافاصله از بین می رود. به طور معمول متخصصین پوست از اسید لاکتیک برای درمان آفتاب سوختگی، پیر شدن پوست، جوش،آکنه، مشکلات پوست های چرب و دیگر بیماری های پوستی استفاده می کنند.

در صورت آفتاب سوختگی مقداری ماست را به روی پوست حساس آسیب دیده بمالید و تاثیر خنک کننده آن را احساس کنید که باعث بهبود پوست میشود.

خواص ماست برای مو

ماست برای مقابله با موخوره مو بسیار مفید میباشد. و این به علت مواد مغذی آن میباشد. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در دراز مدت تاثیر زیادی در از بین بردن موخره مو دارد.

از این جهت ماست را روی همه موها به خصوص قسمت های خشک قرار دهید. و سر را با یک روسری ببندید؛ و بگذارید نیم ساعت بماند. بعد از آن موها را کاملا آبکشی نمایید و شامپو بزنید.

خواص ماست برای استخوان ها

خواص ماست - سایت خبری ازدیدما

ماست از فراورده های لبنی بدست می آید، حاوی میزان کلسیم بسیار زیادی است. که برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. کلسیم برای افرادی که دارای تراکم استخوانی پایین بوده و به علاوه بیماران مبتلا به پوکی استخوان هم مفید میباشد. میزان متعادلی از کلسیم می تواند بدن را سلامت نگه دارد و آن را به کاهش وزن هم برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن