مواد غذایی برای جوانی پوست

خوردن کدو پوست را جوان و شاداب میکند:

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

در انواع بیشتر کدو ها مواد مغذی فوق العاده ای وجود دارد. میدانید که کدو حاوی زیادی کومارین میباشد که این ماده ضدباکتری و ضدالتهاب است و مانع از  آسیب های پوستی ، مفصلی ، قلبی و مغزی میشود. و همچنین کدو شامل ویتامین  A و  C و آنتی اکسیدان هایی است که نیز پوست را در مقابل آسیبهای ناشی از اشعه خورشید و کرما محافظت میکند و آن را شاداب و جوان میکند.

کلم بروکلی ، خاصیت ضدپیری و ضد سرطانی:

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

کلم بروکلی یکی از سبزیجاتی که سرشار از ویتامین های A,C,E و لوتیین است. و نیز در کبد به صورت یک آنتی اکسیدان هم عمل میکند و در سم زدایی و دفع کردن مواد مضر که باعث پیری میشود ،نقش بسزایی دارد. کلم بروکلی چونکه حاوی درصد بسیار زیادی پروتئین است ،در سلامت پوست ،جوان سازی ،استخوانها بسیار تاثیر میگذارد.

کیوی و جلوگیری از چین و چروک پوست :

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

کیوی به دلیل اینکه از ویتامین C سرشار میباشد به حفظ کلاژن پوست کمک کرده ؛ و مانع از چین و چروک میشود. وجود کلاژن زیاد در پوست باعث میشود که پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کند و چین و چروک راحت تر ازبین میروند. سویا ،مرکبات ،انبه ،عسل نیز حاوی چنین ترکیبی هستند و خاصیت ضد چروک پوست را دارند.

تاثیر عسل ، تخم مرغ و شیر بر زیبایی :

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

 عسل رطوبت هوا را جذب میکند و به پوست میرساند. و از عسل هم برای رفع کردن خشکی پوست لب استفاده میکنند. و تخم مرغ نیز در زیبایی تاثیر گذار است  چرا که پاک کننده  منافذ پوست است و ضد چین و چروک میباشد. شیر هم به این علت که دارای لاکتوز است به تمیزی پوست کمک کرده  و مانند یک لایه بردار عمل میکند و سلولهای مرده را از سطح پوست پاک میکند.

سیب راز جوانی :

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

 سیب باعث میشود کلیه بافت های بدن شاداب و جوان باشد و همچنین از پیری زودرس جلوگیری میکند. سیب خون را تصفیه کرده و مانع از افزایش اسید اوریک خون میشود؛ حتی این ماده مضر را از راه ادرار دفع میکند. خوردن یک سیب روزانه و هر روز صبح باعث میشود که خون از مواد زایدی که تولید سنگ میکنند ، پاک شود و از ایجاد سنگ کلیه هم جلوگیری میکند.

دارچین و رمز جوانی :

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

 مصرف روزانه دارچین انسان را سلامت و جوان نگه میدارد. دارچین کلیه ها را گرم میکند. والبته درمان کم خونی هم هست . و باعث از بین رفتن ضغف کمر و پاها است. دارچین دارویی مناسب برای درد های عضلانی هم میباشد. دارچین اثر آرامش بخش و تسکین دهنده ای دارد و شادی آور هم است و بدن را نیز در مقابل امراض مصون نگه میدارد.

شاهدانه و جلوگیری از خشکی پوست :

جوانی پوست -سایت خبری ازدیدما

این ماده غذایی به عنوان نشاط بخش در طول تاریخ بکار میرود. اسیدهای امگا3 موجود در این دانه خوراکی مانع خشکی بیش از حد پوست میشوند و به تازگی و طراوت پوست کمک زیادی میکند. میتوانید شاهدانه را با مقداری آبلیموی تازه و به همراه کمی روغن شاهدانه ، نمک و ریحان مخلوط کنید و از خوردن آن لذت ببرید با این ماده نگران خشک شدن پوستتان به هیچ وجه نباشید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن