درمان جوش پوست

یکی از دلایلی که پوست جوش می زند میتواند چرب بودن پوست باشد، در ادامه سایت ازدیدما بهترین روش ها را برای درمان جوش پوست چرب معرفی میکند. در این مقاله قصد داریم به جوش پوست های چرب بپردازیم.

جوش روی پوست صورت را با ماسک و طبیعی درمان کنید

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

به طور معمول مقابله کردن با پوست چرب و جوش ،مشکل است چرب بودن بیش از حد پوست، یا حتی اختلالات هورمونی هم باشد، منجر به ایجاد جوش های سرسفید، سرسیاه، زیرپوستی و دیگر مشکلات پوستی می شود. جوش ها یک وضعیت نرمال پوستی هستند، که باعث التهاب پوست نیز میشوند ، متورم شده و بعد از آن با چرک پر میشوند. جوش ها از مشکلات ثابت پوست های چرب میباشند ،که به طور معمول روی صورت، گردن،کمر و بازوها ظاهر میشوند. غدد چربی پوست های چرب بسیار فعال میباشند و به طور کلی چربی بیش از حد ترشح میکنند، اگر این نوع پوست را به درستی تمیز نکنید، درصد ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش میدهد.

این چربی های پوست، گرد و غبار را از فضا جذب میکنند، و علت ایجاد جوش میشوند ؛ تمیز کردن، تونینگ کردن و مرطوب نگهداشتن صورت با محصولات مناسب و طبیعی به خلاص شدن از شر جوش ها حتما کمک میکند. روش دیگر برای حفظ پوست از جوش و سایر مشکلات پوستی ، دور نگه داشتن آن از آلودگی میباشد. آنرا از محیط های آلوده دور نگهدارید.

راه های درمان جوش های پوست های چرب در اطراف لب ها ، روی گونه و پیشانی

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

لوسیون ها و داروهای قابل دسترس و گوناگونی برای درمان جوش ها در دسترس میباشد. اما امکان دارد که آنها حاوی برخی مواد شیمیای مضر هم باشند روش های طبیعی زیادی برای درمان جوش ها قابل استفاده میباشد.

یخ برای درمان جوش ها

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

یخ به کاهش تورم ، قرمزی و التهاب جوش ها کمک میکند، منافذ را میبندد و کثیفی و چربی سطح پوست را از بین میبرد. مقداری یخ را در یک ظرف قرار دهید و چند دقیقه روی ناحیه مورد نظر بگذارید، این درمان را ۲‌‌ الی ۴‌ بار در روز تکرار کنید.

لیمو برای خشک شدن جوش پوست چرب

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

آب لیمو حاوی ویتامین C میباشد که به خشک شدن جوش ها بر روی پوست چرب کمک میکند. برای درمان جوش پوست به راحتی ، ۱ تکه پنبه را با آب لیمو خیس کنید. و پیش از رفتن به رختخواب ، آن را روی جوش های پوست خود بمالید.

روش دیگر ، نصف لیوان آب لیمو را با کمی پودر دارچین مخلوط کنید. و روی جوش های خود قرار دهید. بعد از آن اجازه دهید که از شب تا صبح بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

روغن درخت چای برای درمان جوش پوست چرب

این یک درمان عالی برای رفع جوش میباشد ، حاوی خواص ضد باکتریای میباشد، که به مبارزه با باکتری های که منجر به ایجاد جوش میشوند، قطعا کمک میکند. و در کاهش قرمزی و التهاب جوش ها هم موثر است. یک تکه پنبه را درون روغن درخت چای خیس کنید و پس از آن روی محل مورد نظر اعمال بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید.

خمیر دندان برای درمان جوش ها

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

خمیر دندان میتواند در درمان جوش ها بسیار تاثیر گذار باشد که این تاثیر پس از اعمال یخ نیز بیشتر میشود.بهتر است که از خمیر دندان سفید استفاده کنید و از ژل خمیر دندان نیز اجتناب کنید و قبل از رفتن به رخت خواب آن را روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد یا نیم ساعت پس از اعمال شستشو دهید.

بخور برای درمان جوش پوست چرب

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

استفاده از بخور در هر زمان ، به خصوص هنگامی که جوش دارید ، بسیار عالی میباشد. بخور کمک میکند تا منافذ پوست باز شود و از شر چربی ها ، کثیفی ، و باکتری های که درون منافذ میباشند رها شوید. یک ظرف بزرگ را از آب گرم پر کنید و اجازه دهید تا بخار کند و پس از آن سر خود را با یک حوله بپوشانید و از این بخار استفاده کنید.

سیر از بهترین درمان های جوش

سیر یک ضد ویروس ، ضد قارچ و آنتی اکسیدان عالی میباشد. و یکی از سریعترین درمان های جوش است ؛ مقدار لازم سیر تازه را برش دهید و به مدت چند دقیقه روی جوش ها قرار دهید، و پس از آن با آب گرم شستشو دهید. این درمان را ۲ الی ۳ بار در روز اعمال کنید.

جوش شیرین برای درمان جوش پوست چرب

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

جوش شیرین، یکی دیگر از درمان های موثر برای خلاص شدن از شر جوش ها است. و کمک میکند تا آلودگی ها و گردو غبار و سلول های مرده از روی پوست از بین بروند. جوش شیرین را با مقداری آب یا آب لیمو ترکیب کنید و یک مخلوظ غلیظ بدست آورید. این ماسک را به مدت چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید، و پس از آن با آب گرم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج بهتر و سریعتر، این روند را حداقل ۲ بار در روز تکرار کنید.

عسل برای بهبود جوش ها

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی میباشد، که به روند بهبود جوش ها کمک میکند. به علاوه برای جلوگیری از عفونت هم بسیار موثر است. عسل خالص را روی جوش های خود قرار دهید و پس از آن با آب گرم شستشو دهید.

خیار برای درمان جوش پوست چرب

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

خیار اثر خنک کننده و تسکین دهنده روی پوست دارد. این میوه ، حاوی ویتامین A ، ویتامین C ،ویتامین E و پتاسیم میباشد.

خیار را رنده کنید و این ماسک را روی پوست خود قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید.

روش دیگر، برش های خیار را درون آب خیس کنید، تمام مواد مغذی خیار وارد آب میشود و پس از آن میتوانید از این آب ، برای شستن پوست خود استفاده کنید.

درمان جوش پوست چرب با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را جدا کنید. پس از آن روی جوش ها بمالید و صبر کنید تا خشک شود. ترجیحا که پیش از استفاده از سفیده تخم مرغ مقداری آبلیمو به پوست خود بزنید.

سرکه سیب برای درمان جوش پوست چرب

آکنه و جوش بیشتر اوقات بر روی پوست های چرب مشاهده میشود.که به علت ترشح بیش از اندازه چربی است. به علاوه دلیل دیگر آن حمله باکتری ها هم است. که عنصر طبیعی که باکتری را میکشد در سرکه سیب موجود است. که به سادگی باعث میشود، چربی های بیش از حد پوست خشک شود و هرگونه آکنه و جوش را رفع کند. یک و نیم فنجان آب و یک فنجان سرکه را با هم مخلوط کنید و پس از آن صورت خود را با مخلوط شستشو دهید.

پیج azdidema را در اینستاگرام دنبال کنید,
و سوالات زیبایی خود را از ما بپرسید.
و یا میتوانید با شماره
۰۹۱۲ ۹۴۷ ۴۷۹۱
تماس حاصل فرمایید.
و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

درمان جوش پوست-سایت ازدیدما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن