چند روز بعد از آمپول پروژسترون پریود می شوم

آمپول پروژسترون برای درمان آمنوره ( قطع شدن پریود در خانمی که قبلا پریود می شده است) و یا خونریزی های غیر طبیعی رحم که به علت عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود تجویز می شود.
در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی درباره آمپول پروژسترون و پریود شدن برای شما آماده کنیم :

آمپول پروژسترون چیست؟

این آمپول شامل هورمون زنانه پروژسترون می باشد. به همان صورت که گفتیم برای درمان پریود نشدن و خونریزی های رحم به علت کمبود پروژسترون می باشد .
برای جایگزین کردن هورمونی که بدن به اندازه کافی از آن تولید نمی کند، دریافت می شود.

زمان پریود بعد از آمپول پروژسترون - سایت خبری ازدیدما
زمان پریود بعد از آمپول پروژسترون – سایت خبری ازدیدما

چند روز بعد از آمپول پروژسترون پریود میشم ؟

پس از تزریق آمپول پروژسترون می توانید ماکسیمم تا ۲ هفته صبر کنید تا خونریزی شروع شود. به طور معمول در این مدت پریود خواهید شد. در غیر این صورت باید به متخصص زنان مراجعه شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

پروژسترون هورمون ترشح شده بوسیله تخمدان ها در زمان تخمک‌گذاری می باشد. و وظیفه تنظیم نظم پریود را دارد. به طور معمول یک هفته عقب و جلو انداختن پریود برای زنان طبیعی می باشد. مخصوصا اگر شما سفر کرده باشید و دچار هیجانات روحی شده باشید.

ولی اگر پس از ۱ هفته پریود نشدید و علائم بارداری هم نداشتید باید به پزشک مراجعه کنید. تحت نظر پزشک آمپول پروژسترون را مصرف کنید. به طور معمول پس از گذشت ۲ هفته تا ۱۰ روز از تزریق باید پریود شوید، اگر این اتفاق نیافتاد حتما دوباره به پزشک مراجعه کنید.

زمان پریود بعد از آمپول پروژسترون - سایت خبری ازدیدما
زمان پریود بعد از آمپول پروژسترون – سایت خبری ازدیدما

برای درمان آمنوره، ۵ تا ۱۰ میلی گرم برای ۶ تا ۸ روز متوالی باید تزریق شود. برای خونریزی عملکردی رحمی، ۵ تا ۱۰ میلی گرم روزانه برای شش روز باید انجام شود. تزریق پروژسترون امکان دارد با ضد قارچ آئول، ریفامایسین ها، مخمر جان، یا داروهای ضد تشنج، تداخل داشته باشد. تمام داروها و مکمل هایی را که استفاده می شود، به پزشک اطلاع دهید.

پروژسترون برای قاعدگی و پریود نامنظم:

اکثر زنان در سن باروری خود چرخه قاعدگی بی قاعده ای دارند. اختلالات مغزی می تواند در سن بلوغ و یا هنگامی شروع شود که سن باروری یک زن به پایان برسد و به یائسگی نزدیک شود.

زمان های دیگر، چرخه های قاعدگی غیر طبیعی به علت شرایط پزشکی رخ می دهند که موجب عدم تعادل در هورمون های جنسی، مثل سندرم تخمدان یا بی اشتهایی می شوند. برای تنظیم کردن چرخه قاعدگی، پزشکتان می تواند پروژسترون را تجویز کند.

عوارض آمپول پروژسترون

یکسری از عوارضی را که تا به امروز گزارش شده است، برای شما توضیح دادیم. اگر این عوارض را مشاهده کردید با پزشک مشورت کنید:

لکه بینی

تغییر در جریان پریودی

آمنوره

تغییر در وزن (افزایش یا کاهش)

درد، خارش، تورم و قرمزی در جای تزریق

تغییرات واژن

زرد شدن پوست یا سفیدی چشم

حساس شدن سینه ها

زمان پریود بعد از آمپول پروژسترون - سایت خبری ازدیدما
زمان پریود بعد از آمپول پروژسترون – سایت خبری ازدیدما

واکنش پوستی مانند راش، کهیر،خارش و تورم

آکنه

ریزش مو یا رشد مو زاید

افسردگی پریودی

تب

بی خوابی

تهوع

شوک آنافیلاکسی که ازجمله علائمی مثل: گرگرفتگی، ضربان سریع قلب، خارش،کهیر، به سختی نفس کشیدن، تورم گلو،غش کردن و تهوع و استفراغ همراه می باشد.

خطرات  تزریق آمپول پروژسترون

لخته شدن غیر طبیعی خون در رگ هنگام استفاده از داروهای استروژن و پروژسترون گزارش شده است. اگر لخته خون در خون تشکیل شود، عروق خونی را مسدود کرده و باعث ایجاد مشکلات جدی میشود. این مشکلات شامل سکته، حمله قلبی،آمبوله شدن ریه و سایر مشکلات میشود. اگر به هریک از این شرایط مشکوک شدید پزشک خود را در جریان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن