موضوعات داغ

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

یکی از پرطرفدارترین عمل ها، جراحی زیبایی بینی می باشد. در کل جهان و بخصوص ایران جراحی بینی برای زنان و مردان مهم شده است. چرا که بینی عضو مهم صورت می باشد که بیشترین نقش را در زیبایی صورت ایفا می کند. زنان قبل از هر عمل زیبایی باید به جراحی زیبای بینی توجه داشته باشند. البته باید به سلامت بینی نیز توجه کرد چرا که بینی راه هوا و تنفس برای هر فردی است و رعایت اصول استاندارد در عمل بینی بسیار حائز اهمیت می باشد.

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی به دو روش انجام می شود:

جراحی باز و بسته

تنها تفاوت بین جراحی بسته در باز نکردن پرده وسط بینی می باشد اما این را فراموش نکنید که جراحی زیبای بینی به روش باز دقیق تر می باشد و نتیجه بهتری نسبت به جراحی بسته دارد. این البته نسبی می باشد و با توجه به نوع بینی از طرف دکتر مشخص می شود که عمل باز یا بسته احتیاج دارد.

بینی ها به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شوند و هر کدام دارای ویژگی های می باشند.

ویژگی های بینی گوشتی

از ویژگی های بینی گوشتی می توان به داشتن پوستی  ضخیم و چربی پوست ، داشتن منافذ باز پوست، بزرگ بودن نوک بینی، زیاد بودن پهنای  پره های بینی، بزرگ  بودن ارتفاع پره های بینی از کنار، ضعیف بودن غضروف های بینی اشاره کرد.

این ویژگی ها باعث بزرگ نشان داده شدن بینی می شود. بسیاری معتقد هستند که بینی های گوشتی جراحی زیبایی موفقی نخواهند داشت. اما اینطور نیست چرا که پزشک متخصص با رفع این موارد می تواند به بینی گوشتی زیبای فوق العاده ای را ببخشد.

بهتر است قبل از عمل بینی طراحی شبیه ساز شده آن را بر روی صورت خود ملاحظه کنید تا با خیال راحت تر عمل بینی را انجام دهید.

ویژگی های بینی استخوانی

رشد بیش از اندازه برآمدگی ها و قوز بر روی قسمت پل بینی می باشد که این برآمدگی ها و قوز در بینی های استخوانی باعث می شود که در ظاهر شخص حالت غیرطبیعی و ناهماهنگ ظاهر شود.

یکی از عوامل مهمی که در جراحی بینی اهمیت دارد نوع و شکل اولیه بینی و جنس پوست فرد می باشد. در بعضی موارد بعد از عمل لازم به اصلاحات می باشد که با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و به آن روتوش بینی گفته می شود.

سن مناسب جراحی بینی

سن مناسب برای این جراحی برای دختران 16 سالگی و برای پسران 18 سالگی به بالا می باشد. نوجوانان، سن زیر 16 تا 18 سال به دلیل کامل نشدن بلوغ دارای یک سری از مواردی هستند که بعد از گذراندن سن بلوغ تغییر شکل داده و ظاهر ثابت پیدا می کند و آن زمان می توانند تصمیم بگیرند که بینی آنها عمل نیاز داد یا نه.

مواردی که قبل از جراحی بینی باید رعایت شود:

10 روز قبل از عمل از داروهایی چون آسپرین، ایبوبروفن ودیکلوفناک سدیم استفاده نکنید.

4 هفته قبل و بعد از عمل دخانیات مصرف نکنید چون مانع رسیدن خون به بافت جراحی شده می شود.

توجه داشته باشید که 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و نوشیدن اجتناب کنید.

هنگام مراجعه به دکتر برای عمل لباس هایی بپوشید که برای درآوردن و پوشیدن سخت نباشد.

مراقبت های بعد از عمل

از داروهای که دکتر در هنگام ترخیص به شما می دهد به موقع استفاده کنید.

در روز اول از مایعات استفاده کنید. از روز دوم می توانید خوراکی بخورید اما ازخوراکی های که فک شما را به حرکت در آورد تا 2 هفته پرهیز کنید.

در 24 ساعت بعد از عمل کمپرس سرد بر روی چشم استفاده کنید تا از بروز ورم جلوگیری کند.

پوست شما بعد از عمل حساس می شود و لازم است تا مدت طولانی در زیر آفتاب قرار نگیرید.

این نکته را فراموش نکنید که حس بویایی شما در 2 هفته اول بعد از عمل کاهش می یابد و طبیعی است پس نگران نباشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن