درباره چال کمر

تاریخچه نام چال ونوس به الهه زیبایی یونان یعنی ونوس برمیگردد. چال کمر بطور متوسط بیشتر در زنان ، و گهگاهی هم در مردان دیده شده است. هر چند که چال ونوس در اکثر افراد وجود دارد، ولی بسیاری از آن ها نام آن را نمیدانند. برای دانستن علت ایجاد چال کمر و روش های ایجاد آن با سایت ازدیدما همراه باشید.
عامل ایجاد کننده ی چال کمر چیست؟

چال کمر یا ونوس، از آغاز روز تولد در بعضی افراد وجود دارد. این چال کمر امکان دارد که به علت تجمع چربی در کمر دیده نشود. ممکن میباشد که انجام ورزش ها یا تمرینات خاصی به بوجود آمدن آن ها کمک کند ولی این قطعی نمیباشد. با این وجود ژنتیک مهم ترین اصل ایجاد کننده چال کمر است؛ و بعضی ورزش ها هم میتوانند کمک کننده باشد.

چال کمر -سایت خبری ازدیدما

به همان صورت که توضیح دادیم، چاقی در اشخاصی که چال ونوس دارند، مانع مشخص شدن آن میشود و در نتیجه در افراد لاغر بیشتر قابل مشاهده میباشد. برای دیده شدن چال کمر در مردان باید چربی بدن کمتر از ٪22 و در زنان کمتر از ٪32 باشد.

روش ایجاد چال کمر چیست؟

به همان صورتی که گفته شد، افرادی که به طور ژنتیکی این چال را داشته باشند، با داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش و کاهش وزن میتوانند به وجود آن پی ببرند.

فراموش نکنید که کاهش وزن بسیار زیاد خطرناک میباشد، و این رویه باید آرام و به طور اصولی تحت نظر پزشک انجام بشود. به جای پرهیز از غذا خوردن، تلاش کنید که کالری دریافتی را کاهش بدهید.

برای بدست آوردن چال کمر، روزانه 1200 کالری دریافت کنید هر چند که بستگی به قد و اندام شما دارد. به علاوه آن به میزان لازم آب بنوشید. میزان صحیح آن 2 تا 3 لیتر در روز میباشد.

ورزشهایی برای ایجاد چال کمر

اگر شما از قبل چال کمر داشته باشید و هدف دارید تا آن را دائمی واضحتر کنید؛ انجام دادن ورزش های زیر میتوانند کمک کننده به شما باشد. دقت داشته باشید که اگر با وجود داشتن وزن متعادل، چال کمر ندارید، با کاهش وزن بیش از اندازه به آن دست پیدا نخواهید کرد. به جای آن میتوانید ورزش های استقامتی انجام بدهید. و به فکر قوی کردن اندامتان باشید تا هم وضعیت بدنی مناسب و سالمی داشته باشید، و هم از کمر دردهای ناشی از افزایش سن هم جلوگیری کنید.

1-حرکت سوپرمن

این حرکت آسان را میتوانید بدون هیچ وسیله خاصی در خانه انجام بدهید. برای انجام این ورزش ابتدا روی شکم دراز بکشید. دست ها را به سمت بالا سر بکشید و پاها را صاف کنید. همان صورت که در شکل زیر میبینید از عضلات کمر برای بالا بردن قفسه سینه، بازوها و پاها استفاده کنید. حدود ۳۰ ثانیه در این شرایط بمانید آن را 2 تا 3 بار تکرار کنید.

چال کمر -سایت خبری ازدیدما

۲.حرکت بالا بردن دست و پای مخالف

طبق عکس زیر، زانو و دست مخالف خود را روی زمین قرار بدهید و کمر را صاف کنید. دست و پای مخالف را بالا بیاورید و زمان کوتاهی نگه دارید. پس از آن دست و پای دیگر را بلند کنید و این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار برای هر سمت انجام دهید.

چال کمر -سایت خبری ازدیدما

3-حرکت پل باسن

به روی زمین دراز بکشید و دست‌ها را در دو طرف بدن به روی زمین قرار بدهید. پاها را به اندازه عرض شانه‌ ها باز کنید و زانوها را خم کنید. هم ‌زمان پاشنه‌ ها پا را به زمین فشار بدهید و باسن را منقبض کنید، به سمت بالا بکشید. در این وضعیت کمر قوس پیدا میکند و قفسه سینه به سمت چانه نزدیک میشود. به اندازه ای بالا بیایید که ستون فقرات و باسن در یک خط قرار بگیرند و یا حتی باسن کمی بالاتر قرار بگیرد. مقدار زمانی مکث کنید و نفس بگیرید و پس از آن بدن را به سمت پایین ببرید و به همین صورت حرکت را تکرار کنید. هر دفعه ۱۰ تا ۱۵ بار این حرکت را تکرار کنید. این حرکت عضلات کمر را نیز تقویت میکند.

چال کمر -سایت خبری ازدیدما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن