فواید عسل و خواص درمانی

کمک به درمان سرفه و سرماخوردگی

تحقیقات نشان داده است که عسل یک متوقف کننده موثر و مفید برای سرفه است. در یکی از مطالعات یافت شده است که عسل باعث کاهش سرفه های شبانگاهی میشود و خواب کودکان را بهبود بخشد. این مطالعه به علاوه عنوانی دارد که عسل حتی به اندازه ی داروی ضد سرفه دکسترومتورفان مفید باشد. هرچند که پیش از دادن عسل به کودکان خود با پزشک خود مشورت کنید. مخلوطی از آبلیموی گرم با عسل شخص بیمار را درمان کند به‌علاوه حالت احتقان در گلو را از بین برده و مانعی است در برابر کم آب شدن آن. استفاده از عسل به علاوه می تواند سرما خوردگی را تا ۳ روز کاهش دهد.

عسل برای تنظیم فشار خون

در یکی از تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام شده، مشخص شده است که، عسل اثر موثری بر روی فشار خون بالا دارد. و به علاوه در یک آزمایش آثار مطلوبی بر روی موش های آزمایشگاهی که کالری زیادی مصرف کرده بودند، داشت.

عسل برای التیام سوختگی ها و زخم ها

 

فواید عسل و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

در زخم ها، استفاده زودهنگام از عسل می تواند ریسک زخم شدن و تغییر ظاهر را کاهش دهد. در مورد سوختگی های جزئی، می توانید ابتدا بلافاصله با ریختن آب و کاهش دمای آن، مقداری عسل بر روی قسمت آسیب دیده بگذارید. عسل به علاوه می تواند به درمان زخم معده و زخم های مزمن هم کمک کند.

عسل برای بهبود سلامتی قلب

آنتی اکسیدان های موجود در عسل به محافظت از قلب کمک می کنند. عسل به علاوه می تواند، بی نظمی ها و در هم ریختگی های ناشی از اکسیداسیون که به کلسترول بد خون مرتبط میباشد را کاهش دهد. این موضوع به صورت پیش فرض سلامتی قلب را بهبود می بخشد. اخیرا یافته شد که عسل شکل موادی که باعث تنگ شدن شریان های قلب می شوند و عامل بروز حمله قلبی میباشند را کاهش میدهد. از جهتی هم پلی فنل موجود در عسل می تواند در سلامتی قلب موثر باشد.

عسل برای کمک به مبارزه با سرطان

 

فواید عسل و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

ترکیبات فنولیکی موجود در عسل ویژگی های ضد سرطانی دارند. که می توانند از تعداد کثیری از بیماری های سرطانی، ممانعت کنند. به علاوه عسل فعالیت ضد التهابی دارد که آن را بهترین غذا برای ممانعت از سرطان ساخته است. همچنین عسل سیستم بدن انسان را تعدیل میکند که این موضوع آن را برای درمان سرطان مفید تر میکند.

عسل برای از بین بردن ریفلاکس اسید معده

از جایی که عسل غنی از مواد آنتی اکسیدان میباشد و از آنجا که می تواند رادیکال های آزاد را از بین ببرد. درنتیجه می تواند ریفلاکس اسید او را هم از بین ببرد. ( به صورتی که رادیکال های آزاد، پوشش سلول های دستگاه گوارشی را از بین می برد). عسل امکان دارد که برای درمان التهاب مری هم به کار رود. عسل می تواند به تسکین گلودرد هم کمک کند، که ب
از این جهت آن را با چای گیاهی ترکیب کرده و مصرف می کنند تا گلو درد را بهبود ببخشد.

عسل برای درمان مشکلات معده

 

فواید عسل و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عسل می تواند دامنه گسترده ای از مشکلات معده را هم درمان کند. شما می توانید عسل و آبلیمو را در آب گرم حل کرده تا تاثیر موثر آن را ببینید. یک قاشق از عسل خام می تواند از تولید بیشتر از حد گاز معده جلوگیری کند. به‌علاوه عسل می تواند آثار تخریب گر مایکوتوکسین ( سم تولیدی قارچ ها) را مهار کرده سلامتی روده را بهبود ببخشد.

عسل برای مقابله با عفونت ها

فعالیت ضد باکتری عسل نقش موثری در درمان عفونت ها داشته باشد. وضعیت زخم های تازه را بهبود میدهد و خاصیت چسبناکی بالای آن سد مقاومی را در مقابل عفونت ها به وجود می آورد. در واقع از دوران باستان از عسل برای درمان زخم های عفونی استفاده میشده است. این موضوع مهم میباشد که از عسل به عنوان مکمل استفاده شود نه به عنوان جایگزین. استفاده از عسل فقط در صورتی مورد انجام است که دیگر فرآیندهای درمانی به شکست انجامیده باشند.

عسل برای افزایش انرژی

عسل خالص حاوی مقدار کمی از آنزیم ها، پروتئین ها، مواد معدنی و آمینو اسید هایی میباشد که در افزایش انرژی بدن میتوانند موثر داشته باشند. به علاوه قند موجود در عسل انرژی بسیار زیادی نسبت به قندهای مصنوعی به بدن میدهد.

عسل برای افزایش ایمنی

 

فواید عسل و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

عسل مانوکا حاوی متیل گلیوکسال کثیر تری است که مسئول فعالیت ضد باکتری عسل میباشد. این ترکیب به علاوه برای ارتقای ایمنی بدن نقش دارد. از جهتی هم این ترکیب تولید سیتوکینز ( پیام رسان سلولهای ایمنی بدن) را تحریک میکنند..

عسل برای کمک به کم کردن وزن

ترکیب منحصر به فرد قندها در عسل آن را به یک غذای ایده آل برای کم کردن وزن تبدیل کرده است. جایگزین کردن عسل با قندهای مصنوعی و خوردن روزانه یک قاشق از عسل با یک نوشیدنی داغ میتواند تمایل شدید به قند را در مغز شما رفع کند.

عسل برای درمان حالت تهوع

آبلیمو با عسل می تواند حالت تهوع را درمان کند، و مانع از استفراغ شود. به علاوه خوردن یک قاشق سوپ خوری از سرکه سیب به همراه عسل و مخلوط کردن آن با آب سرد پیش از رفتن به رختخواب شرایط حالت تهوع را بهتر از قبل میکند.

عسل برای از بین بردن اضطراب

 

فواید عسل و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

می تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد، درنتیجه می تواند درمان خوبی برای بی خوابی باشد. که یکی از علائم اضطراب میباشد. تحقیقات ثابت کرده اند که خوردن عسل پیش از زمان خواب به رفع اضطراب کمک کند.

رفع اثرات زیان بار دخانیات

یکی از مطالعات نشان داده که مصرف عسل می تواند آسیبهای بیضه که ناشی از سیگار کشیدن میباشد را کاهش دهد. عسل به علاوه با استرسهای ناشی از دخانیات مبارزه میکند. برخی از کارشناسان گفته اند عسل می تواند به خروج از اعتیاد کمک کند، که به تحقیقات بیشتری در این موضوع نیاز میباشد.

فواید عسل برای پوست

استفاده از عسل به روی پوست به صورت روزانه فواید بسیار موثر دارد. استفاده از ماسک عسل می تواند به درمان آکنه و نقاط سیاه روی صورت کمک کند. عسل به علاوه میتواند مشکلات دیگری از جمله پوست خشک را هم درمان کند و بهبود ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن