آشنایی با زاویه دار کردن فک و صورت

زاويه دار كردن فک و صورت

به طور کلی صورت هر فردی اولین قسمتی است که افراد در ارتباط های خود مورد توجهشان قرار میگیرد، و البته صورت هر شخصی وجه تمایز او با بقیه است.
حقیقتا فرم سه بعدی صورت با تمام زاویه ها، و انحناح ها، یک ترکیب، هارمونی و متناسب فوق العاده است، که نقش بسیاری در زیبایی صورت دارد.
اما امکان دارد که این زاویه ها به طور ژنتیکی یا مادرزادی، و یا در اثر حوادث از بین برود، حتی افزایش سن هم موجب این اتفاق می افتاد.
اما امروز با تکنیک های خاص جراحی پلاستیک و انجام عمل های متفاوت و راحت برای زاویه کردن فک و صورت میشود به صورت هنرمندانه این هارمونی ها را ایجاد کرد و یا برگرداند. در ادامه همراه ما باشید.

فرم ایده آل صورت چیست؟

به طور اصولی یک استاندارد واحد و مشخص نمیشود برای همه آدم ها و جوامع در نظر‌گرفت ؛ چون که زیبایی معیاری نسبی و کیفی دارد و البته از دید هر شخص هم متفاوت است. اما در بیشتر جوامع آن معیاری که رایج تر هست از لحاظ سلیقه ای و زیبایی شناسی ، صورت به شکل قلب یا به شکل ۷ برای خانم ها، و برای آقایان هم همراه با زوایای برجسته فک ایده آل می باشد. و جالب است که خانم ها هم اخیرا از برجسته بودن زاویه فک استقبال می کنند.

روش های زاویه سازی صورت

از جمله تغییراتی که در زاویه های صورت ایجاد می شود کرد هم میتوان از روش های غیر جراحی استفاده کرد و هم از تکنیک هایی همراه با جراحی.  در ادامه به این شیوه ها می پردازیم.

زاویه دار کردن فک و صورت - سایت خبری ازدیدما
زاویه دار کردن فک و صورت – سایت خبری ازدیدما

روش غیر‌جراحی

در زاویه سازی صورت بدون جراحی، از تزریق فیلر برای زاویه دار کردن صورت استفاده میشود، بدین معنی که برای فرم دهی و و برجسته کردن گونه ها، و البته زاویه سازی فک و چانه از فیلر( ژل های قابل جذب) استفاده می کنند.

فواید فیلر

تزریق فیلر یک روش بسیار سریع و به نسبت راحت و البته سرپایی است؛ همچنین درد کمی دارد و بدون بیهوشی و بدون هیچگونه برش جراحی در مطب، کلینیک دکتر انجام میشود.

معایب فیلرها
بطور تقریبی، همه فیلر های معتبر و با کیفیت قابل جذب می باشند و زمان ماندگاری همه آن ها بین شش ماه تا حدود سه سال است، در نتیجه لازم است به انجام مداوم آن.
فیلر های استاندارد به طور معمول سرنگ های یک سی سی می باشند .
و البته نکته مهم اینکه از جهت تعداد تزریق در یک جلسه محدودیت هم وجود دارد، به این معنی که نباید حجم زیادی فیلر در یک جلسه تزریق شود. و اینکه فیلر مرغوب بسیار گران قیمت هستند.

زاویه دار کردن فک و صورت - سایت خبری ازدیدما
زاویه دار کردن فک و صورت – سایت خبری ازدیدما

تزریق چربی برای زاویه دار کردن صورت

شیوه دومِ بدونِ جراحی ، تزریق چربی می باشد. در حقیقت برای زاویه سازی و حجم دهی صورت یکی از ایده آل ترین روش ها، تزریق چربی می باشد چون حجم متناسب ایجاد می کند و البته که از چربی بدن خود شخص می باشد، و به همین علت واکنش ناخواسته و حساسیت وجود ندارد. علاوه بر آن چربی در طولانی مدت حدودا ۲۰ تا ۵۰ درصد باقی می ماند . البته بستگی به ذخیره چربی بدن فرد هم دارد.

قابل ذکر است که تزریق چربی نیازمند مهارت است یعنی، نیاز به یک دید زیبایی شناسی و تجربه کافی برای ایجاد زاویه سازی و فرم دهی صورت دارد.

زاویه سازی صورت با پروتز

پروتز هم از روش های جراحی است، برای چانه، گونه، زاویه فک و … که استفاده می شود؛ و البته باعث تغییرات دائمی در فرم صورت فرد میشود.
قرار دادن پروتز ها در اتاق عمل و به طور معمول با بیهوشی انجام می شود؛ دوره نقاهت هم سه تا پنج  روزِ است، اما تفاوتش دائمی بودن آن است.
پروتز ها بطور متداول از جنس سیلیکون هستند و از جنس پورکس و در بعضی موارد درمانی از فلز تیتانیوم است.

پس از عمل تا چند روز محدودیت وجود دارد برای مصرف غذاهای جامد، ترجیحا غذا های سبک و آبکی میل کنید. در نتیجه باید از محلول های شستشوی دهانی و آنتی بیوتیک های خوراکی استفاده باید کرد.

زاويه دار كردن فک و صورت

برداشتن چربی بوکال (buccal fat)

از دیگر روش های جراحی برای زاویه سازی صورت و فرم دهی، برداشتن چربی بوکال است. که این روش از برش داخل دهان انجام می شود؛ و با استفاده از لیپوساکشن هم چربی های اضافه به طور محدود برداشته می‌شود.

هزینه زاویه سازی صورت چقدر است؟

همانطوری که برای شما توضیح دادیم روش های متفاوتی برای فرم دهی صورت وجود دارد، که البته به علت تنوع انواع فیلر و تعداد لازم، و برند های مختلف، تشخیص پزشک، قیمت ها متفاوت است؛ و نمیشود قیمت مشخصی تعیین کرد.
اما ما میتوانیم برای شما جراحان و پزشکان متخصص در این زمینه را معرفی‌کنیم .
با شماره
09129474791
تماس بگیرید و اطلاعات لازم در جهت انتخاب پزشک، نوع تزریق، جراحی، قیمت و ..  را کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن