چگونه اشتهای خود را کم کنیم ؟

لاغر شوید اما سلامت بمانید !

مقاله امروز درباره کم خوردن و گرسنه نماندن مطالبی را به شما ارائه می دهد. که میتوانید به طور روزانه در زندگی خود آن ها را رعایت کرده و به نتیجه دلخواه برسید.

همه ما آگاه هستیم که هرچه بشقاب بزرگتر باشد ، غذای بیشتری در آن می ریزیم ! بنابراین ، یک نکته مهم استفاده از بشقاب کوچکتر است، این مغز شما را فریب می دهد.

به شما خواهیم گفت چطور کمتر غذا بخورید و گرسنه نمانید علت آن می‌باشد که میان وعده ها کالری کمتری دارند، و در بین تمام وعده های غذایی یکی از بهترین موانع برای کاهش وزن هستند.
مطالعه خود را ادامه دهید تا متوجه شوید که چطور می توانید غذای خود را کاهش دهید و از نتیجه راضی باشید. در حقیقت نیازی نیست که رژیم غذایی سخت و خاصی بگیرید تنها چند نکته ساده را به طور روزانه و پیوسته در نظر داشته باشید.

چطور احساس گرسنگی نکنیم؟

امکان دارد که غیرمنطقی به نظر برسد اما در حقیقت راهکارهای مختلفی برای کاهش کالری دریافتی هست، بدون آنکه ذره ای احساس گرسنگی کنید و ما در اینجا برای شما چند روش موثر را معرفی کرده ایم.

دور از چشم باشد !

دوری از غذاهایی که می تواند برای شما وسوسه انگیز باشد یکی از روش‌های کم خوردن غذا بدون احساس ضعف و گرسنگی می باشد، حال آنکه وقتی از چشم شما این موادغذایی دور باشند رژیم شما خراب نخواهد شد. 

شاید ساده ترین و ابتدایی ترین توصیه باشد که به شما کرده ایم اما مهمترین قسمت و اولین قدم است پس آن را به خاطر بسپارید.

تحقیقات اخیری که بر روی وزن افراد انجام شده نشان داده است که کسانی که تنقلات بیشتری در دسترس دارند، حدود دو پوند از افرادی که در اطراف خود تنقلاتی ندارند وزن بیشتری دارند.
به همین علت می باشد که اگر نیاز به میان وعده غذایی دارید پس بهتر است مواد سالم و مغذی را در جلوی چشم خود قرار دهید؛ و این کمک کننده این است که گرسنه نباشید و کمتر غذا میل بفرمایید.
 

گرسنه نمانید - سایت خبری ازدیدما
گرسنه نمانید – سایت خبری ازدیدما

مقدار مهم است!

همانطور که قاشق و چنگال می تواند مقدار غذای شما را در هر لقمه مشخص کند ظروفی که در آن غذا میخورید، هم می‌توانند روی مقدار غذایی که می خورید تاثیر بگذارند، و البته مقدار غذایی هم که میکشید تاثیر گذار است.

این یک راهکار برای فریب دادن مغز است در واقع اگر که این توصیه را انجام دهید کمتر غذا می خورید و گرسنه نمی مانید، به یاد داشته باشید که جویدن هم بسیار مهم است در حقیقت هر لقمه را باید حداقل ۲۰ بجوید.
دقت داشته باشید که شما قرار است تنها از مقدار غذای همیشگی خود کمتر بخورید نه اینکه غذا نخورید.

تحرک بیشتر غذای بیشتر!

برای مثال اگر فعالیت بدنی خود را از جمله ورزش کردن یا پیاده روی افزایش دهید می توانید مقدار غذای بیشتری میل بفرمایید.
خیلی زود خواهید فهمید که چگونه شروع به وزن کم کردن می کنید، زیرا اگر این روال را دنبال کنید به طور معجزه بخشی انگیزه خواهید گرفت.
برای بهبود تناسب اندام فعالیت بدنی یکی از بهترین روشهای ثابت شده است؛ و این باور غلط است که برای کاهش وزن باید چیزی نخورید، زیرا بدن شما به انواع ویتامین‌ها و مواد مقوی برای بهبود فعالیت های خود نیازمند است.

احساس گرسنگی نکنید - سایت خبری ازدیدما
احساس گرسنگی نکنید – سایت خبری ازدیدما

آب بیشتر وزن کمتر!

یکی از ثابت شده ترین روش هایی که در تحقیقات انجام شده بروی تغذیه بالینی، منتشر شده است آب خوردن می باشد.
این ترفند ساده و موثر نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی می باشد، در این صورت شما بدون گرسنگی و برای کم خوردن می توانید از این راهکار ساده استفاده کنید.
زیرا این باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری داشته باشید و حجم کمتری غذا بخورید.

احساس گرسنگی نکنید - سایت خبری ازدیدما
احساس گرسنگی نکنید – سایت خبری ازدیدما

 

اندازه مهم است!

دقت کنید که هر اندازه بشقاب بزرگتر باشد بیشتر در آن غذا می ریزید بدون اینکه توجه کنید که دارید بیشتر میخورید، پس اگر سایز بشقاب خود را کوچکتر کنید مغز خود را گول زده اید و به شما کمک می‌کند
احساس سیری داشته باشید پس سعی کنید از بشقاب‌های کوچک استفاده کنید.

به علاوه اندازه کمی غذا را را در یک کاسه بریزید انگار به شما القا می شود که بیشتر می خورید.

این نکات را به کار ببرید تا کمتر غذا بخورید

همان صورت که دیدید این قابل باور است که کمتر غذا بخورید و احساس گرسنگی نکنید، تنها با چند ترفند ساده به علاوه خواهید فهمید که بدون تلاش زیاد می توانید وزن قابل توجهی کم کنید اما فراموش نکنید که تحرک بدنی بسیار مهم است.
زیرا وزن کم کردن بدون ورزش کردن باعث افتادگی و شل شدن پوست میشود.
 
همانطور که ذکر کردیم لازم نیست یک رژیم غذایی محدود کننده و سفت و سخت داشته باشید تنها زیادِروی نکنید و به نکات گفته شده دقت داشته باشید و به آنها عمل کنید.
برای مثال شما می توانید در آخر هر هفته که رژیم خود را رعایت کردید به خود جایزه بدهید پس به یاد داشته باشید که تنها راه ساده، خوردن غذای باکیفیت و داشتن فعالیت و پیوستگی در رعایتِ ترفند ها است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن