موضوعات داغ

روش پاکسازی پوست با ساده ترین مواد

روش پاکسازی پوست با ساده ترین مواد

با توجه به آلودگی های هوا و قرار گرفتن پوست در معرض آلودگی، لازم است تا پوست خود را پاکسازی کنیم. برای داشتن پوستی شفاف و سالم و بدون لک لازم است با روش های طبیعی به آن برسیم. پاکسازی پوست باعث می شود تا از بروز هر گونه آلودگی جلوگیری شود و پوستی سالم تر داشته باشیم. پاکسازی پوست سلول های مرده پوست را از بین برده و منافذ باز پوست را می بندد. در این مقاله ما تصمیم داریم تا روش های پاکسازی پوست را به شما آموزش دهیم.

روش پاکسازی پوست با ساده ترین مواد

پاکسازی پوست با لیمو

برای پاکسازی پوست خود یک آب یک لیمو را کامل بگیرید و بر روی پوست خود بمالید. اجازه دهید تا این مواد به مدت 12 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید در مرحله بعد خیار را رنده کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. خیار باعث مرطوب شدن پوست شما می شود. این کار را روزانه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

یکی دیگر از روش هایی که باعث پاکسازی پوست شما می شود لیمو و عسل  می باشد. آب یک لیمو را با 2 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و مواد را به صورت خود بزنید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. این کار را روزانه انجام دهید.

عسل و دارچین

دارچین به جلوگیری از رشد باکتری کمک بسیار زیادی می کند و عسل مانند یک آنتی بیوتیک قوی می باشد که از بروز آلودگی و جوش جلوگیری می کند و پوست را کاملا پاکسازی می کند. مقدار مساوی از هر دو را با هم مخلوط کنید و این خمیر را به پوست خود بزنید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث سفید شدن پوست شما نیز می شود.

آلوئه ورا برای پاکسازی پوست

ژل آلوئه ورا را استخراج کنید و آن را بر روی پوست خود بمالید. اجازه دهید تا 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و کاملا خشک شود و سپس آن را آب بشویید. این کار را در هفته 5 تا 6 بار انجام دهید تا نتیجه بهتر بگیرید.

آب گوجه فرنگی

دو عدد گوجه فرنگی تازه را له کنید و با 2 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. سپس بعد از 10 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید که در صورت حساسیت به گوجه فرنگی از آن استفاده نکند.

توت فرنگی و ماست

3 یا 4 عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، این مواد را مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ بدست آورید و سپس آنرا روی پوستتان قرار دهید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید. این کار را 3 بار در هفته تکرار کنید.

فقط سفیده تخم مرغ

بعد از جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ از یکدیگر آن را به خوبی مخلوط کنید تا به حالت فومی شکل درآید و چند دقیقه صبر کنید و سپس روی پوست خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه که کاملا خشک شد، آنرا بشویید.

سیب زمینی و ارتباط مستقیم آن با پاکسازی

یک سیب زمینی متوسط را خورد کنید سپس آن را روی پوست خود قرار دهید و بعد از5 دقیقه با آب سرد بشویید، این کار را روزانه انجام دهید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن