ژینوپلاستی را بشناسیم !

ژینو پلاستی باعث تغییرات بسیاری در اعضای صورت و ایجاد تناسب بین آن ها میشود، که نتیجه آن زیبایی چهره فرد را به همراه دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره ژینو پلاستی بدست آورید.

ژینوپلاستی به دو روش انجام می‌شود که در ادامه آن را شرح میکنیم:

افزایش حجم چانه

زیبایی چهره برخی افراد به خاطر داشتن چانه ضعیف
تحت تاثیر قرار میگیرد؛ اما اکنون می شود با افزایش حجم چانه، این زیبایی از دست رفته فرد را برگرداند.
افزایش حجم چانه به دو صورت انجام می شود :

پروتز چانه، تقویت چانه به وسیله جلو آوردن استخوان چانه، برجسته کردن چانه کوچک

ژینوپلاستی، شیوه ای ایمن است که بیشتر از پروتز مصنوعی به کار میرود. در این روش بخاطر تغییر شکل چانه، استخوان آن را برش میدهند.
در حقیقت قرار گیری استخوان و التیام استخوان جدید در موقعیت خود، زمان نیاز دارد و در آخر چانه جدید بخش طبیعی از اسکت صورت خواهد شد.

حفظ و نگه داری قطعه های استخوان جدید، بوسیله استفاده از پیچ و صفحه های‌تیتانیومی امکان پذیر است؛ بدین صورت روند درمان هم سریع می شود.قطعه های ذکر شده در چانه باقی می ماند و اگر آلوده شود برداشته می شوند؛ قابل گفتن است که، این امر بسیار راحت می باشد و به روی ظاهر چانه تاثیری ندارد.

جراحی ژینوپلاستی - سایت خبری ازدیدما
جراحی ژینوپلاستی – سایت خبری ازدیدما

یکی دیگر از فواید عمل زیبایی چانه، شامل :

علاوه بر جلو بردن استخوان چانه، هنگام عمل زیبایی، عضلات کف دهان و دیگر قسمت های مرتبط به چانه هم جلو برده خواهند شد و به این صورت، فرم خط گردن هم اصلاح می‌شود.

تغییر موقعیت استخوان با جراحی ژینوپلاستی

عمل زیبایی چانه، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود؛
پزشک برای ایجاد تغییرات لازم برشی درون دهان و زیر لثه بیمار ایجاد کرده، و به این صورت به استخوان فک دسترسی پیدا می کنند. پس از تغییر موقعیت استخوان فک، آن را با استفاده از سیم و ابزار به خصوص، ثابت نگه می دارد و در نهایت، برش هایی که ایجاد شده بخیه زده می شوند.

همانطور که ذکر کردیم، برش هایی که ایجاد شدن در هنگام این عمل، درون دهان می باشند. و جای اسکار ناشی از آن قابل دیدن نمی باشد.

عمل ژینوپلاستی، حدود ۱ الی ۳ ساعت زمان می برد.
تغییراتی که ایجاد میشود در جراحی ژینوپلاستی نسبت به پروتز چانه، بسیار بیشتر می باشد. زیرا در هنگام عمل می توان زاویه های چانه ارتفاع ، عرض و فرم آن را تغییر داد.

به منظور کوچک کردن چانه، بخشی از استخوان را برداشته، و در جهت بزرگ کردن چانه از پیوند استخوان استفاده می کنند، بدین صورت که از استخوان بدن بیمار یا جایگزین استفاده میشود.

جراحی ژینوپلاستی - سایت خبری ازدیدما
جراحی ژینوپلاستی – سایت خبری ازدیدما

بهبود پس از جراحی ژینوپلاستی

وجود هرگونه تورم و کبودی در روزهای اول عمل زیبایی چانه، ( عمل فک و صورت، طبیعی می باشد؛ در نتیجه جای نگرانی نداشته باشید.

قابل گفتن است که؛ نتیجه نهایی عمل زیبایی چانه بعد از رفع تورم قابل دیدن است؛ در نتیجه از بیماران خواسته می شود کمی زمان بدهند.

بیمارها بعد از گذشت یک الی دو هفته از عمل زیبایی چانه، می توانند فعالیت های خود را دوباره شروع کنند.

در صورت ایجاد برش درون دهان، لازم به رژیم غذایی نرم و آبکی می‌باشد، تا که اینطور زخم های درون دهان سریع تر بهبود پیدا می کنند، از این جهت غذاها را میکس شده میل کنید.

یکی از کارهایی که باید در زمان بهبودی برای پیشگیری از عفونت انجام داد، بهداشت دهان است که باید رعایت شود.
دهان شویه ها و آنتی بیوتیک ها که توسط پزشکتان تجویز میشود، باید به طور مرتب استفاده کنید.
بعد از طی زمان یک هفته از عمل ژینوپلاستی، برای برداشتن بخیه به پزشک خودتان رجوع کنید.

جراحی ژینوپلاستی - سایت خبری ازدیدما
جراحی ژینوپلاستی – سایت خبری ازدیدما

انتخاب پزشک برای ژینوپلاستی

دقت داشته باشید که انتخاب پزشک برای جراحی بسیار با اهمیت است. زیرا که جراح مناسب در نتیجه عمل بیمار بسیار تاثیر گذار است.
میتوانید برای انتخاب پزشک خود با مشاورین تیم ازدیدما صحبت کرده و مشورت بگیرید. برای انتخاب پزشک های متبحر و با سابقه به ما اعتماد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن