چگونه از افراد سمی دوری کنیم؟

وجود افراد منفی در زندگیمان به ما آسیب میزند. برای داشتن یک زندگی با آرامش دوری از افراد منفی مفید میباشد. و اثر مثبتی بر روحیه و زندگی ما میگذارد.

خود را از این 6 نوع افراد منفی دور کنید

بعضی وقت ها اطرافیان ما می توانند بدون آن که حتی متوجه شویم و درکی داشته باشیم به ما آسیب برسانند، به این علت است که کنار گذاشتنشان برایمان سخت میشود. اما هنگامی که متوجه شدید دیگران برای آرامش روان ما مضرر هستند باید آن ها را کنار بگذاریم یا فاصله بگیریم. خیلی آسان میتوانید خودتان را در محاصره افرادی بیابید که مشارکت و رفت و آمد با آن ها خوب نمیباشد، به این علت همیشه برای خودتان زمان بگذارید و به این فکر کنید، که درباره آنکه آیا اشخاص ویژه زندگیتان، حتما باید در زندگی شما حضور داشته باشند یا خیر.

قطعا، مثل خیلی از اشخاص، افرادی که باعث رشد شما بشوند در زندگیتان هستند، افرادی که از شما قدردانی کنند و برای کارهای شما ارزش قائل بشوند، تاثیر مثبتی در زندگی شما داشته باشند، با این وجود، حقیقت بیشتر ما را مجبور میکند که با این امر مواجه شویم که افرادی هستند که ما باید در مقابل آن ها احتیاط کنیم، از آنها فاصله بگیریم تا زندگی با آرامش بیشتری داشته باشیم ؛ انواع متفاوتی از اشخاص منفی هستند، که باید از آن ها فاصله بگیرید در ادامه این قسمت ازدیدما با خصوصیات اخلاقی و رفتاری این اشخاص و راه های دوری از افراد منفی آشنا میشویم.

برای داشتن زندگی بهتر از افراد منفی دوری کنید
افرادی با خصوصیات سمی که باید از آنها دوری کنید

1. منتقدان منفی

چگونه از افراد سمی دوری کنیم - سایت خبری ازدیدما

نرمال میباشد که انتقادات مثبت و منفی از افراد مختلف دریافت کنید با این وجود، بعضی افراد میباشند که حتما بهتر است از آنها دوری کنید، افرادی که همیشه علتی برای انتقاد از شیوه رفتار و گفتار شما دارند. هنگامی که فردی در مورد زندگی خود احساس خوبی ندارد، هیچ وقت از آنچه که انجام میدهد راضی نیست، یا احساس ناراحتی میکند.

این نوع اشخاص منفی به صورت ناخودآگاه تلاش میکنند تا شما را در سطح خود پایین بیاورند. این نوع افراد با آسیب رساندن به عزت نفس و اعتماد به نفس دیگران، به راه و روش خود ادامه میدهند و به هدف های خود میرسند ، این افراد بیشتر بی رحم میباشند و برایشان اهمیتی ندارد که به دیگران آسیبی برسد. از منتقدان منفی دوری کنید.

2. متقلب ها

چگونه از افراد سمی دوری کنیم - سایت خبری ازدیدماگروه دیگری از افراد که باید از آنها فاصله بگیرید، متقلب ها میباشند، اما اکثرا شناسایی آنها دشوار میباشد. به این علت میباشد که آنها به صورت باور نکردنی در استفاده از انواع فن ها برای بدست آوردن آنچه میخواهند، حرفه ای میباشند. آنها عموما نمایش بازی می کنند تا نیتشان را نشان ندهند.

به سادگی می توانند احساسات شما را به صورتی جریحه دار کنند ، که در مورد مسائلی احساس گناه کنید و شما را سرزنش کنند ؛ این افراد اگر متوجه شوند که فردی حساس و احساسی میباشید، این کارها را خیلی آسان تر انجام میدهند، چونکه شما را ضعیف تر از خود میدانند. این افراد با مشغول کردن شما به خودشان، از رسیدن به اهدافتان دورتان میکنند. از افراد متقلب فاصله بگیرید.

3. دروغگوها

چگونه از افراد سمی دوری کنیم - سایت خبری ازدیدما

دروغ مسئله ای است که شنیده میشود، اما هنگامی که کسی که به شما به صورت مداوم دروغ میگوید، واضح است که برای شما ارزش قائل نیست، این گروه از افراد حتما باید پیش از آسیب دیدن از آنها فاصله بگیرید. اکثرا مسائلی را برای تعیین اندازه و تاثیر دروغشان روی دیگران دارند. در حقیقت، اغلب آنها حتی نمیفهمند که دروغ میگویند. اگر از آنها دوری کردید احساس گناه نکنید . افراد دروغگ به شما در زندگی آسیب می رسانند.

4. بدبینان

چگونه از افراد سمی دوری کنیم - سایت خبری ازدیدما

بدبینی، یک حالت ذهنی میباشد که میتواند شرایطی را ایجاد کند، که باعث نگرانی و اضطراب شود. با تردید و پیش بینی ها نگاه منفی و بدتر از انچه وجود دارد را پیش می آورد بدبینان افرادی منفی میباشند. که باید بیشتر از همه از این افراد فاصله بگیرید ؛ آن ها تنها بدی هر چیزی را می بینند.
بدبین ها کلا چیزهای اشتباه پیدا خواهند کرد ،و همیشه دنبال نواقص هستند. بودن در کنار این افراد موجب میشود زندگی برایتان دلهره آور شود.

5. خسیس ها

چگونه از افراد سمی دوری کنیم - سایت خبری ازدیدما

خسیسی، یکی از بدترین نواقصی میباشد که انسان میتواند داشته باشد‌. اشخاص خسیس کلا بهانه و توجیهی برای ندادن دارند. تنها در امور مالی یا اقتصادی در اینجا منظورمان نیست. آن ها از کمک به دیگران خودداری میکنند. خودخواه نمیباشند، خودخواهی برچسب درستی برایشان نمیباشد. اینها اشخاصی میباشند که کلا به دنبال کمک گرفتن از دیگران میباشند. تا بتوانند در هر شرایطی به نفع خودشان کار کنند.

6. سخن چین ها

چگونه از افراد سمی دوری کنیم - سایت خبری ازدیدما

آخرین دسته از افراد منفی که حتما باید از آن ها دوری کرد، سخن چین ها میباشند ، این واقعیت که آن ها خواهان این هستند راجبع دیگران صحبت کنند، نشان میدهد که در رابطه با آنها نوعی ناامنی هست. این نوع افراد نمیدانند که چه طور میتوان گمانه زنی و سوء تفاهم را از هم جدا کرد.

سخن چین ها اگر احتیاط نکنند، می توانند به خیلی از افراد آسیب بزنند زمان گذراندن با فردی که سخن چین میباشد، دید دیگران را نسبت به شما خراب می کند و امکان دارد موجب مشکلاتی برای شما و ایجاد دشمنانی شود. صرف‌نکردن زمان با سخن چین ها این اطمینان خاطر را به شما می دهد که در رابطه با شما صحبت نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 1 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن