خواص سیب زمینی

سیب زمینی منبع ویتامین B6 و ویتامین C بوده و برای سلامتی بسیار عالی میباشد. یک سیب زمینی کوچک حاوی ۳۰ گرم کربوهیدرات بوده. و یک فنجان پوره سیب زمینی حاوی ۲۱۴ کالری ، یک سیب زمینی پخته شده کوچک ۱۲۹ کالری دارد ولی این تنها بخش کوچک توجه سیب زمینی در بحث خواص و فواید یا ارزش غذایی آن است. در ادامه این بخش از سلامت ازدیدما خواهیم گفت از خواص و فواید بی شمار سیب زمینی.

فواید سیب زمینی چیست ؟

سیب زمینی غنی از فیبر و پتاسیم میباشد. که بیشترین مزیت را برای سلامتی دارند. آن ها به کاهش فشار خون کمک کرده از قلب محافظت میکنند‌. و به درمان التهاب و بیماری های ناشی از سرطان و روماتیسم هم کمک میکنند.

کاهش فشار خون :

خواص سیب زمینی - سایت خبری ازدیدما

پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است – مواد معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. یک سیب زمینی پخته شده متوسط حدود ۵۳۵ میلی گرم پتاسیم ( و فقط ۱۷.۳ میلی گرم سدیم ) دارد، که در حدود ۱۵٪ از مقدار توصیه شده روزانه میباشد. مقدار بالای پتاسیم در خون میتواند کلیه ها و آب بیشتری داشته باشد. و این باعث کاهش فشار خون میشود. در حقیقت، پتاسیم  به کارکرد قلب کمک کرده و به طور موثر به ارتباط اعصاب و ماهیچه ها کمک میکند.
خوردن قسمتی از سیب زمینی ۲ بار در روز میتواند به کاهش فشار خون کمک کند .

اما دقت داشته باشید که این فواید بستگی به روشی که سیب زمینی ها آماده می شوند دارد. سالم ترین روش برای خوردن سیب زمینی این میباشد که ابتدا آن ها را در مایکروویو بدون روغن، چربی و غیره آماده کنید.

بهبود سلامت قلب از خواص سیب زمینی:

خواص سیب زمینی - سایت خبری ازدیدما

سیب زمینی شامل کلسترول نمیباشد، و حاوی فیبر، پتاسیم، ویتامین C وB6 است. که همه آن ها برای سلامتی قلب موثر میباشند. فیبر در سبزیجات باعث کاهش کلسترول اضافی در خون است. و پتاسیم از قلب نیز محافظت میکند.

جلوگیری از سرطان با سیب زمینی:

تحقیقات نشان داده است؛ که خوردن سیب زمینی باعث سرطان نیست، مگر این که آن ها را سرخ کرده میل کنید. در نتیجه، سیب زمینی آب پز و یا حتی پخته مقوی است. سیب زمینی سرخ شده می تواند منجر به تولید یک ماده شیمیایی به نام آکریلامید شود که باعث سرطان است . سیب زمینی علاوه بر جلوگیری از سرطان، همچنین میتواند ریسک ابتلا به سرطان را هم کاهش بدهد.

بهبود سلامت مغز :

خواص سیب زمینی - سایت خبری ازدیدما

علاوه بر آن سیب زمینی شامل اسید آلفا لیپویک میباشد که به سلامت مغز کمک می کند. این اسید به بهبود حافظه در آلزایمر و حتی کاهش شناختی در برخی بیماران کمک می کند.

ویتامین C در سیب زمینی هم در درمان افسردگی نقش دارد. ویتامین یک آنتی اکسیدان میباشد و به جلوگیری از آسیب سلولی به خصوص در مغز کمک میکند .

سیب زمینی برای کمک به تقویت استخوان ها:

منیزیم و پتاسیم در سیب زمینی به سلامت استخوان ها کمک میکنند به سلامت استخوان کمک کنند. این ۲ ماده معدنی میتوانند از پوکی استخوان در مردان و زنان جلوگیری کنند.

بهبود هضم و گوارش :

خواص سیب زمینی - سایت خبری ازدیدما

فیبر هضم را تسریع می بخشد. مقدار زیاد فیبر در پوست، سیب زمینی وجود دارد.
سیب زمینی اسهال را رفع میکند. مصرف کالری و کربوهیدرات در طول اسهال میتواند به احیای سریع سطح انرژی کمک کند. می تواند روند ریکاوری را تسهیل ببخشد.
منظور از سیب زمینی، تنها گونه پخته شده یا آب پز آن میباشد. و نه سیب زمینی سرخ کرده . یک بسته چیپس سیب زمینی شامل ۱۲۰ گرم کربوهیدرات میباش .

تقویت ایمنی از خواص سیب زمینی :

تحقیقات نشان داده است که، سیب زمینی اثرات موثر بر سیستم ایمنی دارد. مصرف سیب زمینی امکان دارد که لکوسیت ها را کاهش دهد. که به علت التهاب و یا هنگامی که فرد بیمار میباشد ، در بدن تولید میشود.

سیب زمینی برای کمک به مدیریت وزن:

خواص سیب زمینی - سایت خبری ازدیدما

سیب زمینی شما را برای زمان طولانی سیر نگه می دارد. در نتیجه اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید، کمک میکند. به علاوه سیب زمینی پخته را با مقداری بروکلی بخارپز شده و کمی پنیر کم چرب میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن