تقویت حافظه با راهکاری ساده

برای جلوگیری کردن از فراموشی و بالابردن توانایی ذهن باید به قدرت مغز اعتماد کنیم، و بیشتر اهمیت دهیم.  در این بخش از دانستنیهای ازدیدما 7 تمرین ساده برای تقویت حافظه را به شما معرفی میکنیم. که همراه با سرگرمی است و خسته کننده نخواهد بود.

چگونه حافظه را با 7 تمرین ساده تقویت کنیم؟

آیا میدانید تقویت حافظه راحت تر از چیزی است که فکر میکنید ؟ حافظه توانایی ذهن میباشد. که به شما این امکان را میدهد تا یاد بگیرید، ارتباط برقرار کنید و فعالیت های روزانه خود را انجام دهید. ذهن پدیده پیچیده و شگفت انگیزی میباشد که اطلاعات را نگه کرده و یادآوری میکند و این اجازه را میدهد تا صدها کار انجام دهیم اما پس از چند سال توانایی ذهن کاهش یافته و در نتیجه تغییرات حافظه بدتر میشود.

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

به همین علت افراد به سختی می توانند چیزی را به خاطر بسپارند و اطلاعات مهم را فراموش می کنند و بدتر از آن اینکه اگر این مشکل تدریجی بدتر شود به آلزایمر تبدیل می شود به همین خاطر بایدبه عادت های زندگی توجه و یک سری تمرین تقویت حافظه را انجام دهید تا حافظه مان تقویت شود.

تمرین و فعالیت های ساده که به تقویت ذهن و حافظه کمک میکنند:

1. یادگیری چیزهای جدید

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

یادگیری یک فرایند مرحله ای میباشد، و میتوانیم در طول زندگی انجام دهیم ولی بیشتر وقت ها از آن صرف نظر میکنیم درصورتی که یکی از عالی ترین راه های تقویت حافظه میباشد. زیرا عملکرد مغز را بهبود میبخشد. و از کند شدن حافظه جلوگیری میکند. یادگیری زبانی جدید، مطالعه کتاب های متفاوت، و بازی کردن واقعیت هایی میباشد که شما را در این مورد شگفت زده میکند.

2. تمرین حفظ کردن اطلاعات ساده

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

لازم به حفظ موارد سخت برای تقویت حافظه نیست، حفظ کردن چیز های ساده برای تقویت حافظه کافی میباشد. تلاش کنید چیزهای ساده مانند، شماره تلفن ،تاریخ تولد ،لیست خرید و آدرس را در ذهنتون حفظ‌ کنید. به‌علاوه میتوانید ۱ روز از هفته را انتخاب کرده و مرور کنید که چه خورید و چه کاری کرده اید.

3. کشیدن نقشه ذهنی

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

نقشه کشیدن یکی از فعالیت های ساده ذهن میباشد و هوش را تقویت میکند. مانند وقتی میخواهیم به مکان جدید برویم نقشه آن را در ذهن ترسیم کنیم و تلاش کنیم کم کم جزئیات را به آن اضافه کنیم.

4. حفظ‌ کردن معما

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

در گذشته معماها کارکرد قسمت های مختلف مغز را فعال میکردند. به همین علت افراد در آن دوران این کار را به عنوان یک سرگرمی موثر انجام میدادند. برای تقویت مغز میشود معماهایی را طراحی کنید و یا معماهای جالب را در ذهن بخاطر بسپارید.

5. لمس سکه

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

دیدن نقش تاثیرگذاری در توانایی تشخیص مغز دارد. ولی حس لامسه هم زیرکانه تفاوت عنصرها را نشان میدهد. به همین علت افراد نابینا از خط بریل استفاده میکنند. برای تقویت ذهن و حافظه  یک تمرین ساده و جالب این میباشد که تعدادی سکه و پول را در آب بریزید و با حس لامسه حدس بزنید کدام سکه مورد نظر میباشد.

6. انجام کار با دست غیر مسلط

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

اگر چه انجام کار با دست غیرمسلط کار راحتی نمیباشد. ولی تمرین خوبی برای تقویت حافظه میباشد. فعالیت هایی‌مانند: نوشتن، مسواک زدن، صحبت با تلفن، قاشق دست گرفتن، را با دست غیر مسلط انجام دهید.

7. گوش کردن به موسیقی

تقویت حافظه با راهکاری ساده-سایت خبری ازدیدما

گوش کردن به موسیقی بسیار لذت بخش میباشد. و باعث سلامت مغز میشود. این فعالیت اگر با ملودی کلاسیک باشد صرف نظر از سن، باعث تقویت مغز میشود. موسیقی محرک سلولهای مغز و حافظه است، تمرکز و قدرت شنوایی را هم بالا میبرد.

به علاوه با تیم تخصصی ما تماس حاصل فرمایید و درباره جراحی های زیبایی خود مشاوره رایگان بگیرید.

09129474791

و همچنین پیج azdidema در اینستاگرام را دنبال کنید و سوال های زیبایی خود را از ما بپرسید.

تقویت حافظه با راهکاری ساده -سایت خبری ازدیدما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن