درباره ماسک ها

زمان استراحت ماسک روی :

زمان گذاشتن ماسک روی صورت به طور معمول بین 10 تا 20 دقیقه است. و اگر از ماسک آبرسان یا تقویت کننده استفاده میکنید ، میتوانید مدت زمان بیشتری ماسک را روی پوستتون بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشورید. میتوانید حتی به جای آب آن را با پنبه آغشته گلاب از پوستتان پاک کنید.

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

دفعات استفاده از ماسک به پوست:

تعداد دفعات قابل استفاده از ماسک به پوست و خود ماسک نیز بستگی دارد.برای مثال : استفاده بیش از حد از ماسک های پاک کننده و روشن کننده که حاوی مواد لایه بردار هستند باعث آسیب دیدن به پوست میشود. که حتی پوست های خشک به مراتب در معرض آسیب بیشتریی هم هستند.

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

ماسک های تجاری :

ماسک های تجاری که درست شده از یک فرمول خاص و ترکیب های فعال با میزان مشخص هستند را نمیتوانید در خانه تهیه کنید. زیرا این ماسک ها متناسب و با توجه به نیاز پوست افراد تقسیم بندی شده اند و شما میتوانید که برای روشن کردن یا پاک کردن و حتی آبرسانی پوست آنها را انتخاب کنید.

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

بهترین ماسک ها :

نکته قابل توجه این است که بهترین ،کم خطر ترین ،و مقرون به صرفه ترین ماسک ها در واقع متشکل از میوه ها و آب میوه ها ،پوست و یا بافت آن ها است؛ که شما میتوانید در خانه به راحتی آنها را تهیه کرده و استفاده کنید.اما حتما این را درنظر بگیرید که اولین قدم این است که شما پوست خود را خوب بشناسید تا بتوانید ماسکی مناسب برای آن تهیه کنید.

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

قبل از استفاده از هر ماسک بهتر است :

قبل از استفاده کردن از هر ماسکی بهتر است که  اطلاعات کامل و دقیقی درباره ی مدت زمان ماندگاری ماسک رو پوست، تعداد دفعات استفاده از ماسک و نحوه تهیه آن کسب کنید. و بهتر این است که پیش از استفاده مقداری از آن را تست کنید؛ و درصورت نبود حساسیت استفاده کنید.

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

تعداد استفاده از ماسک های مرطوب :

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

خیلی بهتر است که شما ماسک های مرطوب کننده را 2 بار در هفته استفاده کنید، اما در صورتی که در آب و هوا خیلی گرم و یا خشک زندگی میکنید و پوستتان هم خشک است ،خیلی تاثیر بیشتری دارد که روزانه استفاده کنید به مقدار کمتری.

 

نکته مهم درباره ماسک های پاکسازی کننده:

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

خیلی مهم است که ماسک های پاکسازی کننده یا روشن کننده را مطابق با زمان تعیین شده به روی بسته یا دستور العمل استفاده کنید، چرا که در غیر این صورت احتمال دارد که باعث آسیب دیدن پوست شما بشود. به یاد داشته باشید که اگر این ماسک ها را به موقع از روی پوست پاک نکنید سوزش خفیفی احساس خواهید کرد.

 

در انتخاب ماسک ها دقت کنید :

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

لازم است این نکته را در نظر بگیرید که در صورت انتخاب اشتباه و استفاده از ماسک نادرست « به خصوص گیاهی » نه تنها بهبودی در کیفیت پوستتان احساس نخواهید کرد و ایجاد هم نمیشود ، بلکه امکان دارد بیشتر باعث ایجاد حساسیت شود ، در نتیجه در انتخاب ماسک ها دقت کنید و قبل استفاده با پزشک مربوطه مشورت کنید.

 

پس از مصرف ماسک بهتر است که :

درباره ماسک ها -سایت خبری ازدیدما

به طور معمول پوست بعد از استفاده کردن از ماسک ها ، مقداری لایه برداری میشود در این صورت  حتی امکان دارد که به آن مواد حساسیت زا محیط حساس تر بشود پس بهتر است که بعد استفاده از صابون های ملایم استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن