فواید و مضرات چای سبز

فواید و مضرات چای سبز

چای سبز دارای خواص بسیاری است به طوری که آن را درمان تمام بیماری ها و تناسب اندام می دانند؛چای سبز از گلبرگها و جوانه های گیاه چای به دست می آید. چای سبز انواع مختلفی دارد از جمله چینی و ژاپنی که ما در این مقاله تصمیم داریم در مورد فواید آن صحبت کنیم.

فواید چای سبز :

فواید و مضرات چای سبز-سایت خبری ازدیدما

درمان سرطان و چای سبز

چای سبز را نوشیدنی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سرطان می دانند، زیرا مقدار آنتی اکسیدان موجود در چای سبز 100 برابر بیشتر از ویتامین ث و 25 برابر بیشتر از ویتامین ی می باشد.

زیبایی و جوانی با چای سبز

یکی از دلایل این که چای سبز را مناسب برای حفظ جوانی و زیبای می دانند و جود آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز است. این گیاه شگفت انگیز آنتی اکسیدان که عامل شادابی و زیبایی پوست است را در بدن فراهم می کند و از بروز پیری زود هنگام جلوگیری می کند.

فواید و مضرات چای سبز-سایت خبری ازدیدما

کاهش وزن

چای سبز برای افرادی که اضافه وزن دارند مناسب می باشد اما باید این مورد را در نظر بگیرید که مصرف چای سبز با برنامه می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. به هیچ عنوان بدون برنامه و سرخود و بیش از اندازه از این گیاه استفاده نکنید.

شادابی پوست

در چای سبز آنتی اکسیدان هایی موجود است که سلول های پوست را در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند. به این ترتیب چای سبز جلوگیری از سرطان پوست و افتادگی پوست می کند و هر روز پوست شاداب تری خواهید داشت.

فواید و مضرات چای سبز-سایت خبری ازددیما

رفع مشکلات دهان و دندان

اگر می خواهید دهان و دندان های سالم تری داشته باشید می توانید از چای سبز استفاده کنید. جدا از آن چای سبز باکتری های مضر در دهان را از بین می برد و باعث از بین رفتن بوی بد دهان می شود. در گذشته چینیان از چای سبز برای خوشبو کردن دهان قبل از حضور در مراسم و مهمانی ها استفاده می کردند.

تقویت استخوان ها و مفاصل

در چای سبز درصد بالایی فلوراید موجود است که به استحکام استخوان ها بسیار کمک می کند. به همین دلیل چای سبز برای جلوگیری از پوکی استخوان و استحکام دندان ها بسیار توصیه می شود.

فواید و مضرات چای سبز-سایت خبری ازدیدما

مضرات چای سبز:

  • چای سبز دارای کافئین می باشد و کافئین جلوگیری می کند از جذب مواد معدنی در بدن به خصوص جذب آهن را کاهش می دهد.
  • زنان باردار و شیرده و افرادی که ناراحتی های عصبی دارند یا افرادی که بیماری های قلبی دارند بهتر است در مصرف چای سبز احتیاط داشته باشند و کمتر مصرف کنند.
  • این چای نیز مانند چای سیاه اگر به همراه غذا نوشیده شود جذب کلسیم، روی و آهن را کاهش می دهد.
  • مصرف زیاد از چای سبز باعث دفع زیاد آب و خشکی مدفوع و یبوست می شود.
  • وجود کافئین در این چای در بساری افراد علائم بی خوابی و بی اعصابی دارد برای همین توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نکنید. افرادی که مشکل میگرن دارند بهتر است مقدار کمتری از چای سبز استفاده کنند.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن