پیشگیری از آنفولانزا

روش های پیشگیری از آنفولانزا

با سرد شدن هوا بیشتر مردم برای پیشگیری از بروز آنفولانزا از واکسن آنفولانزا استفاده می کند. اما باید بدانید که شما فقط از طریق واکسن نیست که می توانید از بروز آنفولانزا جلوگیری کنید. بلکه شما با رعایت یکسری موارد در تغذیه و رفتار می توانید به صورت کامل با آنفولانزا خداحافظی کنید.

آنفولانزا یک بیماری کاملا ویروسی است که دستگاه های تحتانی و فوقانی افراد را درگیر می کند. این بیماری عفونی در فصول سرد شایع  است و دلیل آن سرما دوست بودن ویروس می باشد. البته گروهی بر این اعتقاد دارند که تجمع انسان ها در فضایی بسته در فصول سرد باعث شیوع این بیماری می شود.این ویروس در افراد ضعیف تر مانند کودکان و سالمندان و افرادی که دچار بیماری های تنفسی هستند سریع تر ظاهر می شود. این بیماری علاوه بر مشکلات خود بیماری در کودکان باعث ضعیف شدن آنها و مشکل در رشد و تکامل آنها دارد.

تغذیه درست

اضافه وزن یکی از عوامل بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و عروقی می باشد. پس بهتر است برای داشتن بدن سالم تر وزن خود را متعادل نگاه دارید. جالب است که بدانید چاقی باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و بروز بیماری های عفونی از جمله آنفولانزا را بیشتر می کند.

لاغری بیش از حد نیز مشکل ساز می باشد و باعث ضعف در سیستم ایمنی بدن و شیوع بیماری های عفونی میشود. پس بهتر است وزن خود را در وضعیت نرمال قراردهیم واز مواد غذایی سالم که باعث چاقی نمی شوند و بدن را تقویت می کنند استفاده کنیم. بهتر است افراد چاقی که رژیم غذایی را انجام میدهند زیر نظر دکتر باشد و برای لاغر شدن با متخصص تغذیه در ارتباط باشند.

پیشگیری از آنفولانزا-سایت خبری ازدیدما

جلوگیری از آنفولانزا

در کشورهای توسعه یافته جلوگیری از بیماری آنفولانزا بسیار اهمیت پیدا دارد زیرا علاوه بر به خطر افتادن افراد باعث کاهش کارایی افراد در محل کار و همچنین بالا رفتن روزهای مرخصی می شد.

مصرف میوه و سبزیجات

از مصرف میوه ها و سبزیجات تازه غافل نشوید. برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز به ویتامین های A و C دارید. بهترین راه تامین این ویتامین ها میوه ها و سبزیجات می باشند. شما می توانید با استفاده از مکمل های ویتامین C  در اوایل سرما خوردگی از شدت سرماخوردگی جلوگیری کنید. گریپ فروت نیز می تواند به سلامت بدن بسیار کمک کند.

پیشگیری از آنفولانزا-سایت خبری ازدیدما

لبنیات

مصرف شیر داغ به همراه عسل می تواند به تسکین و بهبود بیماری کمک کرده و حتی پیشگیری از بیماری کند. پس بهتر است هر شب یک لیوان شیر گرم مصرف کنید تا سلامت بدن شما حفظ شود.

ادویه ها

در مصرف ادویه ها دقت بیشتری داشته باشید. استفاده از بعضی ادویه های تند ممکن است باعث تحریک و سرفه شود.اما اگر به ادویه تند حساسیت ندارید فلفل می تواند به دلیل طبع گرمی که دارد به بهبود آنفولانزا کمک کند. سیر را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید، سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن می پردازد و از بروز آنفولانزا جلوگیری می کند. زردچوبه نیز اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی دارد که مصرف آن برای بدن لازم است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن