طرز تهیه سیر ترشی

طرز تهیه سیر ترشی

مواد مورد نیاز:

سیر خشک

سرکه سیب ارگانیک

نمک

طرز تهیه سیر ترشی خانگی با نکات آن

در این مطلب تصمیم داریم تا طرز تهیه و روش درست کردن سیر ترشی را به شما آموزش دهیم، در ابتدا نکاتی در مورد سیر ترشی تقلبی که در شمال کشور به فروش میرسد را برای شما می گوییم. ما در اینجا ترفندهای تقلبی که بعضی از فروشندگان انجام می دهند را برای شما بیان خواهیم کرد. فروشندگان برای این که سیر ترشی رسیده تری داشته باشند کارهایی را انجام می دهند.

طرز تهیه سیر ترشی-سایت خبری ازدیدما

آنها از سرکه خرما که طمع شیرینی دارد استفاده می کنند تا سیر ترشی طمع شیرین به خود بگیرد، چون سیرترشی رسیده طمع شیرین دارد. از سرکه ی بالزامیک نیز برای تیره نشان دادن سیر ترشی استفاده می کنند. بعضی افراد به دلیل گرانی سرکه بالزامیک از سس سویا استفاده می کنند که رنگ تیره دارد و چون سویا سس شور است دیگر نمک به آن اضافه نمی کنند. بعضی از افراد سودجو شکر قهوه ای را با سرکه مخلوط می کنند و به آن سس سویا می زنند تا رنگ تیره بگیرد سپس این مخلوط ها را با هم می جوشانند تا نرم شود و مانند سیرترشی چندین ساله نمایان شود.

دستور تهیه سیر ترشی

برای درست کردن سیر ترشی خانگی ابتدا پوست سیرها را با دقت و تمیز جدا کنید و حبه های سیر از هم جدا نشوند اگر دوست دارید قسمت بالایی سیر که چوبی است را جدا کنید اگر نه می توانید بگذارید بماند. از سیر های سالم استفاده کنید و سیر ها را در سیسه بچنید به صورتی که فضای خالی در شیشه باقی نماند. کمی نمک به سیرها پاچیده و سرکه سیب را بر روی آنها بریزید.تاجایی سرکه بریزید که روی سیرها را بپوشاند. در چند روز اول بهتر است در آنرا در چند روز اول نیمه باز بگذارید تا سیر و سرکه از جوش و خروش بیفتد و بعد به آن دوباره سرکه اضافه کرده و درب آنرا محکم ببندید.کوتاه ترین زمانی که میتوانید سیر ترشی خود را مصرف کنید حداقل 6 ماه است زودتر از آن این ترشی قابل خوردن نیست.بهتر است تا 7 سال آن را بگذارید تا برسد اما بعد از 3 تا 4 سال می توانید آن را بخورید و سیرترشی شما رسیده است.

طرز تهیه سیر ترشی-سایت خبری ازدیدما

  • سیر ترشی پس از گذشت سالها پوستش تازه به آسانی کنده میشود نرم می شود و مزه شیرینی هم دارد. سیر ترشی خود را در محل تاریک و خنک نگهداری کنید.
  • سبز شدن سیرها در داخل سرکه اشکال ندارد و به مرور زمان درست میشود.
  • شما در سیر ترشی از سرکه سیب طبیعی یا تقریبا هر سرکه دیگری می توانید استفاده کنید به غیر از سرکه سفید و سرکه بالزامیک زیراکه بالزامیک هم از نظر اقتصادی گران می باشد و هم طعم شیرینی به سیر ترشی می دهد که جالب نیست.
  • بهتر است شما خود دست به کار شوید و سیر ترشی درست کنید تا در آینده ای دور بتوانید از آن استفاده کنید. سیر ترشی خانگی قابل اعتماد و سالم می باشد و خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن