علت موخوره چیست

احتمالا موهای شما هم حداقل یک‌بار موخوره زده است. درنتیجه، قطعا می‌دانید زمانی که موخوره ها نمایان می شوند، دیگر چیزی مانع آنها نمیباشد. ولی آیا علت موخوره  را میدانید؟

۱, مدل بستن موها:

علت موخوره چیست - سایت خبری ازدیدما

اگر به طور معمول روزانه موی خود را دم اسبی یا گوجه ای می بندید، در بستن مدل موی خود تجدید نظر کنید. اگر بیشتر اوقات موها را به یک مدل درست کنید هم، امکان دارد که موها تحریک شوند و آسیب ببینند.

تحریک و کشیدگی مو، طی زمان می‌تواند موجب موخوره یا شکستگی موها بشود، مخصوصا، اگر موهای خود را زمانی که خیس میباشد یا در حمام بخار به بالا جمع کنید. درنتیجه، از کش‌هایی استفاده کنید که موجب کشیدگی و گره خوردگی موهایتان نشوند. محل جمع کردن موها را هم تغییر دهید تا اکثر اوقات تنها یک نقطه از موها تحت فشار نباشد.

۲, درست شامپو نزدن:

موی خود را از بالا به پایین شامپو بزنید؛ اکثر افراد شامپو زدن موها را از ریشه‌ مو شروع می کنند. بعداز آن، برای ساقه‌ موها از شامپوی بیشتری استفاده می کنند. جایگزین آن، شامپو را به کف سر خود بمالید. سپس، آن را ماساژ دهید تا شامپو به ساقه و انتهای موها برسد. بدون آنکه از شامپو بیشتری استفاده کنید.

کلا، موها در قسمت ریشه چرب تر میباشند. و هرچه به انتهای مو نزدیک تر می شویم خشک تر است. همانطوری که می‌دانید در اکثر موارد، علت موخوره خشکی انتهای موها میباشد. یکی از فوق العاده ترین روش ها برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن موها، استفاده از سرم مو میباشد. سرم های حاوی روغن های گیاهی، انتخاب عاقلانه تری میباشد.

علت موخوره چیست - سایت خبری ازدیدما

۳, استفاده از شامپو نامناسب:

لازم نمیباشد به دنبال شامپو برای درمان موخوره باشید، فقط کافی است که از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی خشن و ناملایم میباشند استفاده نکنید. یعنی موادی مانند: مواد خوشبو کننده مصنوعی ( اسانس ها)، آمونیاک و سفید کننده.

این‌ ترکیبات، چربی طبیعی موها را از بین می برد. کف سر شما را آزار می دهند و امکان موخوره و باعث افزایش شکستگی موها میشوند. به علاوه آن، باعث آسیب دیدگی موی رنگ شده هم می شوند.

۴, بیش از حد شستن مو:

شامپو، چربی طبیعی مو را از بین می برد. با شستن بیش از اندازه موها متوجه خواهید شد که خیلی زود خشک میشوند. و می دانید، که مهم‌ترین دلیل موخوره ، خشکی مو میباشد.

هر چه مو خشک تر باشد، گره خوردگی آن بیشتر است. زمانی که تلاش کنید تا گره های مو را باز کنید امکان دارد با کشیدن آن باعث شکستگی موها شوید.

علت موخوره چیست - سایت خبری ازدیدما
چند بار در هفته موها را بشوییم؟

تعداد دفعات شامپو زدن به نوع مو بستگی دارد.

اگر موهایتان چرب میباشد، ترجیحا لازم میباشد که، هر روز آنها را شامپو کنید. یا استفاده از شامپو مخصوص موهای چرب را به صورت روزانه استفاده کنید. این نوع شامپو چربی موها را جذب میکند و باعث افزایش حجم مو میشود.
و برای موهای معمولی دو تا سه بار شامپو زدن در هفته کافی میباشد.

اگر موهایی خشک یا آسیب دیده دارید، یک بار در هفته شامپو بزنید. از شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید. بی نظیر ترین راه حل برای رسیدن به موهایی با حالت طبیعی میباشد. موهای خود را فقط یک بار با شانه دندانه درشت شانه بزنید. پس از آن، اجازه دهید تا آب از بین موها عبور کند و سپس آبکشی کنید.

۵, خشک کردن مو با حوله:

حقیقت دارد که خشک کردن موها با حوله به صورت مستقیم موخوره ایجاد نمیکند. ولی، این عمل باعث گره خوردگی موهای می شود. سپس، زمانی که می خواهید گره ها را باز کنید، باعث کشیدگی و شکستن موها می شود.
در نتیجه، پس از دوش گرفتن تنها حوله را ببندید به رور سر خود در این صورت موخوره و گره هم ایجاد نمیشود.

۶, شانه کردن موی خیس:

گره افتادن موهای خیس در حمام می تواند علت موخوره هم باشد. موهای خیس شکننده تر از موهای خشک هستند. در نتیجه، شانه کردن آن ها می تواند آسیب برساند. موی خیس به علت تغییر قابلیت ارتجاعی آن، دچار تابیدگی و کشیدگی میشود. این مسئله موجب کنده شدن موها میشود.

علت موخوره چیست - سایت خبری ازدیدما

۷, نحوه شانه زدن مو:

به احتمال خیلی قوی، زمانی که موهای خود را برس میکشید، به طور عادی از ریشه شروع میکنید و به سمت پایین مو ادامه میدهید (از بالا به پایین).

ولی در حقیقت، این کار گره های مو را بیشتر میکند. و موجب می شود که گره ها در قسمت پایین تر مو جمع شوند. در نهایت، هم گره وجود دارد، هم بدتر شده است. توصیه ما این است که پیش از آن که شانه زدن را از ریشه آغاز کنید، از قسمت انتهایی مو شروع کنید. آرام آرام به سمت بالا حرکت کنید تا به میانه و وسط مو برسید. مخصوصا اگر موهایی بلند دارید.

برای باز کردن گره های مو و علاوه بر آن راحت تر شانه شدن موها می توانید از اسپری نرم کننده مو استفاده کنید. همچنین، استفاده از اسپری ها باعث افزایش حجم و ضخامت، رطوبت رسانی و تغذیه موها خواهد شد.

۸, استفاده نامناسب از سشوار:

علت موخوره چیست - سایت خبری ازدیدما

قطعا آگاهید که گرمای سشوار، در زمان خشک کردن مو میتواند آسیب برساند. اشخاصی که سشوار را خیلی نزدیک به مو می گیرند، باعث سوختن مو میشوند. برای جلوگیری از آسیب، از متمرکزکننده باد سشوار استفاده کنید. این دهانه ،که شبیه نوک اردک میباشد، هم جهت وزش باد را هدایت می کند، هم چند سانتی‌متر فاصله ای بین مو و بدنه فلزی داغ سشوار ایجاد میکند.

اکثر متخصصان، علت موخوره را استفاده بیش از حدِ دستگاه های حرارتی مثل سشوار و اتو مو می دانند. زیرا، حرارت موجب خشکی و شکندگی تار های مو میشود. و پروتئین موجود در موها را از بین می برد.

۹, زمان کوتاه کردن موها:

اکثرا به دنبال راهی برای درمان موخوره بدون کوتاهی میباشند، ولی نمی‌دانند که مهم پیشگیری میباشد. زمانق که موهای شما موخوره می زند و دندانه دار میشود، هیچ محصول و ماده ای نمی تواند آن را ترمیم کند. تنها راه شما کوتاه کردن موهای موخوره دار میباشد.

کوتاه کردن و مرتب کردن موها خیلی مهم وضروری میباشد. این عمل موخوره ها را از بین می برد و نمی‌گذارد؛ آسیب بیشتری به قسمت های بالای مو برسد.

توصیه ما به شما این است که، هر دوماه یک بار موها را کوتاه کنید. هرچند که، این مدت زمان هم به نوع نگهداری و مراقبت شما از مو بستگی دارد. ولی، حتی با داشتن موهای سالم نباید بیشتر از چهار ماه بین کوتاه کردن موها فاصله بی اندازید.

۱۰, رنگ کردن مو بدون کوتاه کردن آن:

علت موخوره چیست - سایت خبری ازدیدما

رنگ کردن مو می تواند بافت (جنس تار و پود) موها را تغییر دهد. به خصوص اگر رنگ موها را از تیره به روشن تغییر دهید. پس از رنگ کردن مو باید آنها را مقداری کوتاه کنید. این کار برای سلامتی و بهبود جنس و بافت موی شما ضروری میباشد.

موهای رنگ شده، خشک و شکننده میباشند. درنتیجه، ترجیحا فرآیندهایی ازجمله: کراتینه کردن، فر دائم و … کمتری بر روی آن‌ها انجام دهید. غیر از این امکان ایجاد موخوره و ریزش مو هست.
اگر به توصیه هایی که گفتیم عمل کنید مطمئن باشید موهایی سالم و شاداب خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن