همه چیز درباره جراحی بینی

ترس از عمل بینی

تمام افرادی که بینی خود را عمل کرده اند ، یک زمانی از عمل بینی ، خونریزی ، تامپون بینی و بیهوشی میترسیده اند. و اکنون همه ی آنهایی که میخواهند بینی خود را عمل کنند با این ترس ها مواجه هستند.

اگر واقع بینانه به عمل بینی نگاه کنیم مانند تمام عمل های جراحی زیبایی، خونریزی ، درد و یا حتی عوارض هم امکان دارد که به همراه داشته باشد. ولی باید به این نکته دقت داشته باشید که نکات دقیق و مهمی در مورد روش انتخاب پزشک و جراحی هست، که بسیار زیاد به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید با امنیت خاطر این دوران را بگذرانید و در آخر به آن نتیجه و فرم مطلوبی که انتظار دارید دست پیدا کنید.

• باید حتما با یک متخصص زیبایی با تجربه و آگاه مشورت کنید.

مشاوره قبل از جراحی بینی دیدگاه کلی به شما در مورد انواع مشکلاتی که بینی شما دارد ، راه های متفاوت درمانی و انواع مراقبت های پیش از عمل و بعد از عمل میدهد. هنگامی که شما با پزشک خود درباره بینی خود و انتظاراتی که از شکل بینی خود بعد عمل دارید مشورت کنید ، به علاوه این که بار ذهنی و روانی خود را کم میکنید تازه میتوانید به انتخاب درست تری هم داشته باشید.

• توقعات خود را برای پزشک به صورت دقیق بازگو کنید.

شما باید تصویر ایده آل ذهنی خود را برای پزشک بسازید و بازگو کنید. اگر فرم بینی شخص خاصی مد نظرتان است، باید با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید تا او بتواند درباره امکان پذیری آن آگاهتان کند.

• حتما اطلاعات کافی درباره وضعیت سلامتی خود را در اختیار پزشک قرار بدهید.

پزشک باید نسبت به وضعیت جسمانی شما آگاه بشود تا که بتواند با توجه به آن تصمیم بگیرد.

انواع عمل بینی

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

عملی جراحی بینی میتواند ۳ هدف مختلف داشته باشد:

• عمل زیبایی بینی
• عمل ترمیمی بینی
• عمل زیبایی و ترمیمی بینی

هر کدام از این سه مدل جراحی بینی ، نیاز به تشخیص تخصصی پزشک دارد و راه های درمانی و جراحی مختلفی دارند که به شرح هریک میپردازیم:

عمل زیبایی بینی Rhinoplasty

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

عمل زیبایی بینی به جهت تغییر ویژگی های ظاهری انجام میشود. افرادی که از شکل بینی خود ناراضی میباشند ، از بینی گوشتی یا استخوانی یا قوزدار خود ناراحت میباشند ، و فکر میکنند زشتی بینی آن ها در دیگر اجزای صورت آنها تاثیر منفی دارد و یا که حتی سایر زیبایی های آنان را از بین میبرد بیشتر پیگیر این هستند که عمل زیبایی بینی را انجام بدهند.

عمل زیبایی بینی در چندین مورد انجام میشود :

عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی با نشانه هایی از جمله ضخیم تر بودن پوست بینی و پهن تر بودن پره های بینی مشخص میباشد، به طور معمول عمل بینی گوشتی ظرافت ها، دقت بالا و تفاوت هایی نسبت به سایر انواع بینی دارد.

عمل بینی استخوانی

بینی استخوانی یک نوع از بینی است با استخوان و غضروف های مستحکم و پوستی نازک. به طور معمول نتیجه عمل بینی استخوانی و تغییرات آن بسیار چشمگیر و قابل توجه تر است؛ چرا که تغییرات انجام شده از زیر پوست نازک بینی به طور کامل قابل مشاهده میباشد.

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

عمل بینی معمولی

بینی معمولی فرمی بین بینی گوشتی و استخوانی دارد. پوست این شکل بینی ها ضخامت متوسطی دارد و از نظر ظاهری نسبتا طبیعی و بدون مشکل میباشند. مهم ترین انگیزه برای انجام عمل زیبایی بینی معمولی بیشتر رسیدن به یک بینی کوچک و یا اصطلاحا عروسکی میباشد.

هر سه عمل زیبایی که برای بینی گوشتی ، استخوانی و یا معمولی قابل انجام است، باید متناسب با سایر اجزای صورت انجام بگیرد چرا که به همان صورتی که زشتی بینی میتواند مانع از بروز زیبایی سایر اجزای صورت بشود، هنگامی که بینی متناسب با فرم صورت ، دهان و چشم های شما نباشد میتواند جلوه بدی داشته باشد.

عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیم بینی به طور معمول برای رفع شدن مشکل و یا اختلالی که برای شخص مشکلاتی از جمله مشکلات تنفس ، خر و پف ، بسته شدن مجرای تنفسی و … به وجود آورده است، انجام میشود.

انواعی از مشکلاتی که در جراحی ترمیمی بینی رفع میشود :

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

• ترمیم یا حذف قوز بینی

این نوع جراحی ترمیمی که با اصلاح و کوچک شدن استخوان بینی همراه میباشد شایع ترین علت انجام عمل بینی ترمیم میباشد. قوز بینی میتواند به صورت مادرزادی و یا بر اثر ضربه و شکستگی بینی ایجاد شده باشد. در هر صورت این امکان وجود دارد که قوز بینی به علاوه بر زشتی ظاهری مشکلاتی در تنفس فرد ایجاد کند.

• پولیپ بینیNasal polyp

به توده هایی که در اثر عفونت ، آلرژی و یا فیبروز کیستیک ایجاد بشوند و با مسدود کردن مجرای تنفس بینی و سینوس ها باعث ایجاد مشکل در تنفس فرد میگردد پولیپ گفته میشود. این اختلال که در بیماران مبتلا به آسم و آبریزش بینی آلرژیک بسیار شایع میباشد با مسدود کردن راه تنفسی و ایجاد خشکی و خلط گلو بسیار وضعیت ناخوشایندی را برای فرد بیمار ایجاد میکند.

• انحراف بینیSeptal Deviation

انحراف بینی به آسیب در غضروف تیغه میان دو حفره ی بینی گفته میشود. انحراف بینی در بیشتر اوقات تغییری در فرم بینی فرد ایجاد نمیکند. اگر کجی تیغه میانی (سپتوم) بینی درمان نشود، امکان دارد که مشکلاتی از جمله انسداد راه تنفس ، خرخر ،خشکی گلو و خونریزی به همراه داشته باشد؛ که وضعیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد.

• عمل ثانویه بینی (جراحی ترمیمی بینی) Revision rhinoplasty

این نوع جراحی هنگامی انجام میشود که شخصی از نتیجه اول بینی خود راضی نباشد. عمل ثانویه بینی میتواند علت های متفاوتی از قبیل نارضایتی از فرم ظاهری بینی و یا برای رفع شدن مشکلات ایجاد شده در تنفس فرد انجام بشود.

عمل زیبایی و ترمیمی بینی
عمل زیبایی و ترمیمی ترکیبی از عمل زیبایی و عمل ترمیمی میباشد. برای نمونه عملی که برای یک بینی گوشتی که دارای پولیپ انجام بشود که نتیجه عمل درمان پولیپ و کوچک کردن اندازه ی بینی است، نوعی از این نوع جراحی میباشد.

عوارض عمل جراحی بینی

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

عمل بینی هم مثل دیگر عمل های جراحی میتواند عوارض مخصوص به خودش را داشته باشد.
حتما توجه داشته باشین که انتخاب یک پزشک متخصص و ماهر به شما کمک میکند تا که بتوانید از عوارض عمل جراحی بینی خود پیشگیری کنید.

از عوارضی که میتوان در جراحی بینی به آن اشاره کرد خونریزی ، عفونت ، بی حسی ، باقی ماندن جای زخم ، ورم صورت و از بین رفتن دائمی عصب میباشد.

اگر که جراحی به دست افراد غیرمتخصص انجام بشود میتواند منجر به هریک از این عوارض ها بشود. پس توصیه ما به شما این است که از بهترین متخصص و از بهترین جراح بینی کمک و مشاوره بگیرید.

توصیه های قبل از انجام عمل بینی

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

• از ۲ هفته پیش از عمل از مصرف الکل و سیگار جدا خودداری کنید.

• از ۲ هفته پیش از عمل از مصرف داروهایی از جمله بروفن و آسپرین به شدت بپرهیزید چرا که مصرف این داروها باعث رقیق شدن خون میشود و امکان دارد که فرد در حین و پس از عمل دچار خونریزی بشود.

• ۸ ساعت پیش از انجام عمل جراحی نباید اصلا چیزی نخورید.

مراقبت های بعد از انجام عمل بینی

• برای رفع شدن و بهبود کبودی صورت تا ۲۴ ساعت پس از انجام جراحی از کمپرس سرد به روی صورت خود استفاده کنید.

• تلاش کنید تا ۴۸ ساعت از غذاهای نرم و مایعات استفاده کنید به عضلات صورت خود اصلا فشار وارد نکنید .

• از حرف زدن ، باز کردن دهان و خندیدن زیاد و شدید تا چند مدت اول خودداری کنید.

• ترشحات خونی بینی و گلودرد در چند روز اول طبیعی میباشد و جای نگرانی نیست.

• از فین کردن و تخلیه ی شدید بینی به شدت بپرهیزید.

• تا ۲ هفته پس از جراحی زمان خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار بدهید و از خم کردن سر خود بپرهیزید.

جراحی بینی -سایت خبری ازدیدما

• از بلند کردن و کشیدن اجسام سنگین تا ۱ ماه پس از جراحی جدا بپرهیزید.

• در زمان عطسه دهان خود را تا جای ممکن باز کنید تا فشار بسیار کمتری به بینی وارد بشود.

• تا ۲ ماه شنا کردن ، سونا ، جکوزی و آفتاب گرفتن کاملا ممنوع میباشد.

• در صورت بروز خونریزی از کمپرس سرد استفاده کنید.

• از لباس های دکمه دار و گشاد برای خود استفاده کنید تا که اصلا فشاری به بینی وارد نشود.

• در زمان خواب مراقب باشید تا صورت خود را به بالش فشار ندهید چون میتواند موجب تغییر فرم بینی بشود.

• پس از ۲ هفته میتوانید پیاده روی سبک را انجام بدهید ولی ورزش های سنگین را میتوانید بعد از ۲ ماه انجام بدهید.

• برای شست و شوی بینی حتما از سرم های مخصوص و پنبه باید استفاده کنید و بدانید که روش استفاده از آن توسط پزشک آموزش داده میشود.

• مصرف آنتی بیوتیک ، مسکن ها و داروها باید حتما طبق دستور پزشک متخصص مصرف بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 13 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن