طرز تهیه چیکن استراگانف

چیکن استروگانف یا چیکن استراگانف یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهای روسی میباشد، که به علت طعم خوب، دلچسب، خاص و متفاوت آن در سراسر جهان پرطرفدار میباشد. چیکن استراگانف شباهت بسیاری با بیف استراگانف دارد و از اسم آن پیداست که تفاوت آن در نوع گوشت میباشد که استفاده میشود. مواد لازمی که برای تهیه چیکن استراگانف در دستور زیر شرح دادیم برای ۴ نفر میباشد، که باید تهیه کنید. به طوری که اگر می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چیکن استروگانف سرو کنید تنها کافی است که مقدار مواد را کمتر یا بیشتر کنید.

مواد لازم برای چیکن استروگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف -سایت خبری ازدیدما

  • سینه مرغ کامل ۱ عدد
  • قارچ ۷۵۰ گرم
  • خامه ۱۵۰ گرم
  • شیر ۲ لیتر
  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه لازم
  • آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن و پاپریکا به اندازه لازم
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف

گام اول:

در ابتدا مرغ را باید بشوریم و سپس به قطعات کوچک تر خرد میکنیم پس از آن پیاز را به شکل نگینی خرد میکنیم. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب میکنیم و به روی حرارت قرار میدهیم و مقداری روغن مایع به اندازه لازم، داخل آن میریزیم. بعد از اینکه روغن داغ شد حالا پیاز های خرد شده را اضافه میکنیم و مقداری تفت میدهیم.

گام دوم:

بعد از آنکه پیاز ها نرم شد اکنوم به مقدار لازم زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه میکنیم و تفت دادن را ادامه میدهیم تا حایی که پیاز ها با ادویه ها یک‌دست بشوند. سپس گوشت مرغ را به تابه اضافه میکنیم و مقداری تفت میدهیم تا گوشت مرغ کمی سرخ بشود و رنگش تغییر‌ کند.

گام سوم:

بعد از آن که گوشت مرغ به خوبی پخت و مطمئن شدیم سرخ شد، شیر را اضافه میکنیم و باید اجازه دهیم تا‌ که شیر با حرارتی ملایم به جوش بیاد. در این هنگام یک ماهیتابه دیگر را روی حرارت قرار میدهیم و حالا باید کره را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل ماهیتابه بریزیم.

طرز تهیه چیکن استراگانف -سایت خبری ازدیدما

گام چهارم:

بعد از آن که کره آب شد آرد را کم کم به ماهیتابه اضافه میکنیم و مقداری تفت میدهیم این‌کار را میکنیم تا که طعم خامی آرد گرفته بشود تا جایی تفت میدهیم که رنگ آرد کرم بشود. بعد از آن که رنگ آرد کرم شد آن را به قابلمه ی مرغ و شیر اضافه میکنیم و هم میزنیم تا که آرد گلوله نشود.

گام پنجم:

باید اجازه دهیم که مواد کمی غلیظ بشود بعد از آن خامه را به قابلمه اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدهیم تا جایی که خامه به صورت کامل حل بشود. و در آخر قارچ ها را به شکل نگینی، ورقه ای یا به هر شکل دلخواه خرد میکنیم و به قابلمه اضافه میکنیم و اجازه میدهیم تا که قارچ ها با حرارت ملایم بپزند.

گام ششم:

اگر که بخواهیم چیکن استراگانف مان آبدار بشود بعد از پختن قارچ آن ها را از روی حرارت برمیداریم ولی اگر  که بخواهیم چیکن استروگانف غلیظ و کمی سفت بشود باید مدت زمان بیشتری را به روی حرارت بگذاریم بماند تا غلیظ تر بشود.

طرز تهیه چیکن استراگانف -سایت خبری ازدیدما

چیکن استراگانف را میتوانیم به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو کنیم یا حتی از چیپس های خلالی استفاده کنیم، و به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو کنیم هرچند که بعضی آن را با اسپاگتی هم سرو میکنند. بعد از آن که چیکن استراگانف با سیب زمینی سرخ کرده تزیین شد آن را سرو میکنیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن