علت شوره سر و درمان آن

شوره سر مسئله ای میباشد که اگر درمان نشود ریزش شدید مو و بد فرمی سر را به همراه خواهد داشت. دانه های سفید شوره سر هنگامی که به روی لباس ظاهر می شوند خیلی زیاد ناخوشایند بوده و احساس بدی را منتقل میکنند.

شوره سر به طور کلی، سلولهای مرده پوست سر میباشد که می ریزد. شوره سر، یک اختلال پوستی بسیار متداول میباشد. به خصوص در نوجوانان. به علاوه این مشکل میتواند موجب عزت نفس پایین شود. روش های طبیعی و خانگی جهت درمان و رفع کامل شوره سر بوسیله متخصصان طب سنتی پیشنهاد شده است. که در ادامه بخش سلامت پوست و مو ازدیدما توضیح خواهیم داد.

علائم شوره سر چیست؟

خارش پوست سر

پوست پوسته شده

لکه های سفید خشک در مو و بر روی شانه ها

پوست سر خشک

علت شوره سر چیست؟

مشکلات عاطفی

آلرژی از محصولات مراقبت از مو

پوست چرب و یا تحریک شده

تمیز کردن بیش از حد سر

استرس

رژیم غذایی نامتعادل

هورمون ها

کمبود ویتامین ها

تعویض مداوم و زودهنگام محصولات مراقبت از مو

مالاسزیا، یک نوع قارچ

تغییر آب و هوایی، به خصوص در زمستان

استفاده زیاد از ژل مو یا اسپری مو یا سایر محصولات

درمان های خانگی برای شوره سر

درمان شوره سر با ماست:

علت شوره سر و درمان آن - سایت خبری ازدیدما
فواید ماست برای زیبایی پوست و مو

ماست، نه تنها ماده فوق العاده عالی برای مو و پوست سر شما میباشد، بلکه یک روش بی نظیر برای درمان شوره سر هم میباشد. ماست معمولی را بردارید و آن را روی پوست سر خود قرار بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه به روی پوست بماند و پس از زمان لازم آن را بشویید، حالا از شامپو برای شستن پوست سر خود استفاده کنید.

آسپرین یکی از درمان های خانگی شوره سر:

دو عدد قرص  آسپرین بردارید و آنها را له کنید ، سپس آن ها را پودر کرده، و به شامپو خود اضافه کنید در زمان شامپو کردن، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بروی موها بماند پس از آن آبکشی کنید.

سرکه سیب بهترین ماده برای درمان شوره سر:

علت شوره سر و درمان آن - سایت خبری ازدیدما

به اندازه حجم موهاتون و مقدار لازم سرکه سیب بردارید و آن را با آب مخلوط کنید، توجه داشته باشید. که هم سرکه سیب و هم آب باید با نسبت مساوی ترکیب شوند. به خوبی آنها را مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن موها، مقداری از مخلوط را به روی پوست سر خود بریزید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید بماند. پس از آن با آب بشورید. این روش را در هفته دو بار تکرار کنید.

روغن درمانی برای شوره سر:

یک روغن ملایم را انتخاب کنید؛ مثل نارگیل. روغن کودک هم ،یک روغن ملایم در نظر میگیریم ، اگر نتوانستید روغنی ملایم پیدا کنید، روغن کودک گزینه مناسبی میباشد. ابتدا، روغن را لمس کنید اگر حساسیت نداد به پوستتان خوب بود، کمی از آن را به روی سر خود بریزید و ماساژ دهید. فشار خیلی وارد نکنید تا موها دچار ریزش نشوند ، حالا مقداری آب گرم کنید.

یک حوله را در آن خیس کنید. حوله باید به مقدار کافی بلند باشد که پوست و موها را بپوشاند. آب اضافی را خارج کنید و موها را با حوله گرم بپیچانید. و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. پس از ۲۰ دقیقه حوله را بردارید. و به مدت یک شب اجازه دهید بماند؛ صبح، موها را شامپو بزنید.

ماساژ روغن نارگیل برای بهبود شوره سر:

علت شوره سر و درمان آن - سایت خبری ازدیدما

مقداری روغن نارگیل را حرارت دهید و پوست سر خود را با آن ، به ملایمت ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب باقی بماند. و صبح روز بعد شامپو کنید. کلا پاک کردن روغن از سر دشوار میباشد. اگر لازم شد دو بار موها را شامپو بزنید. روغن نارگیل و به خصوص روغن های گرم پوست سر و مو را مرطوب و نرم می کنند. سپس این روش را هفته ای یکبار تکرار کنید.

جوش شیرین :

مقداری جوش شیرین را بر روی پوست سر خود بزنید، حداقل دو دقیقه ماساژ دهید، و پس از آن سرتان را بشویید. این روش را به مدت دو هفته تکرار کنید. بعد از دو هفته، پوست سر شما خالی از شوره سر خواهد شد. و موهای سالمی خواهید داشت.

لیمو:

لیمو ،یک درمان عالی و فوق العاده و مفید برای درمان شوره سر میباشد. پس از شامپو زدن، مقداری آب لیمو روی پوست بریزید و ماساژ دهید. یک الی دو دقیقه اجازه دهید بماند، سپس شستشو دهید.

روغن زیتون:

علت شوره سر و درمان آن - سایت خبری ازدیدما

از روغن زیتون طبیعی و خالص استفاده کنید ؛ اما اگر در دسترس نیست، از روغن زیتون معمولی و همیشگی خود هم میتوانید استفاده کنید. و آن را حرارت دهید و روی مو و پوست خود بزنید. به ملایمت ماساژ دهید. روغن زیتون رطوبت و نرمی از دست رفته پوست سر را برمیگرداند ؛ موها سالم، براق و همچنین بدون شوره سر میشود.

درمان شوره سر با آلوئه ورا :

آلوئه ورا ،دارای خواص مفید بی نظیری میباشد. یک عدد آلوئه ورا نصف کنید. و ژل آن را در یک کاسه بریزید. پیش از دوش گرفتن از این ژل استفاده کنید. اگر قادر به پیدا کردن آلوئه ورا نیستید، میتوانید از آب آلوئه ورا استفاده کنید. پس از استفاده از آب آلوئه ورا یا ژل آن، موها را با شامپویی ملایم متناسب با موهای کاملا شستشو دهید.

سرکه سفید:

یک فنجان سرکه سفید را با ۳ فنجان آب معمولی مخلوط کنید. موها را با مخلوط سرکه آبکشی کنید. و پس از آن آب را به روی پوست خود بریزید.

نمک:

علت شوره سر و درمان آن - سایت خبری ازدیدما

نمک، حقیقتا یک اسکراب عالی عمل می کند.کمی نمک بردارید و آن را روی پوست سر خشک خود بریزید. به آرامی ماساژ دهید تا شوره سر را از بین ببرد. سپس موهای خود را شامپو کنید. یا حتی میتوانید مقداری از نمک را در شامپو سر خود بریزید و باهم ترکیبی استفاده کنید.

تخم مرغ :

دو عدد تخم مرغ را بشکنید و زرده ها و سفیده ها را ترکیب کنید ؛ این مخلوط را به روی پوست سر بریزید و به مدت یک ساعت بماند بعد از یک ساعت موها را بشورید. این باعث میشود موهایی صاف و بدون شوره سر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن