فواید آلوئه ورا و خواص درمانی

آلوئه ورا یک گیاه پر از خاصیت با فواید و خواص بی نظیر میباشد که علاوه بر تاثیر فوق العاده آن بر زیبایی پوست و مو برای درمان بسیاری از بیماری ها هم به کار میرود.

از ماده ژلاتینی که در برگ این گیاه وجود دارد، برای مصارف بهداشتی آرایشی (ژل.کرم .شامپو و…) نیز استفاده میشود. آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی در درمان خیلی از زخم ها و جراحت ها و سوختگی ها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات– بریدگی – کوفتگی – آفتاب سوختگی و آکنه مفید و موثر میباشد. در نتیجه استفاده از این گیاه هم در کرم های موضعی و هم در کنترل تعداد زیادی از بیماری ها و اختلال های پوستی مفید است.

خواص بی نظیر و شگفت انگیز آلوئه ورا

پودر آلوئه ورا به انواع اسپری مو، لوسیون، کرم ها، روغن بچه، مکمل های غذایی و محصولات مراقبت از حیوانات اضافه میشود.
گیاه آلوئه ورا حاوی ترکیباتی مثل منن، پلی ساکارید، لکتین و آنتراکینون میباشد، که برای سلامتی انسان بسیار موثر میباشد. و گیاه آلوئه ورا حاوی ۱۸ اسید آمینه است، که در تعامل با سایر ترکیبات بدن انسان کار میکنند.

خواص و فواید آلوئه ورا برای پوست ، مو و بدن:

بهبود هضم:

 

فواید آلوئه ورا و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

خواص انطباق پذیری آلوئه ورا برای هضم بهتر مناسب میباشد. این تضمین کننده جذب مواد مغذی بهتر بوده و عناصر مضر را به وسیله دفع صاف حذف میکند. یک فرآیند هضم سالم به صورت مثبت بر افکار و اعمال شما تاثیر میگذارد، در نتیجه سلامت را ارتقا میدهد. باعث درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) میشود. و یبوست را برطرف میسازد، و از آسیب رساندن به سیستم دستگاه گوارش شما محافظت میکند.

آلوئه ورا ترکیباتی از جمله پلی ساکارید دارد. که توانایی درمان تعدادی از اختلالات گوارشی و زخم را دارد. تعداد کثیری از مطالعات نشان داده اند، که درمان مسائلی مثل: بیماری کرون، زخم های گوارشی و دیگر اختلالات دستگاه گوارش با آلوئه ورا بهبود می‌بخشد.

افزایش ایمنی:

نوشیدنی های  ساخته شده با آب آلوئه ورا دارای خواص ضد سم زدایی طبیعی میباشند، که به صورت موثر سیستم گوارش و سیستم گردش خون را تمیز می کند. همان صورت که سطح جذب مواد مغذی تسریع می شود، باعث گردش خون بهتر و سلامت می شود. آلوئه ورا توانایی خنثی سازی باکتری های مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد.

مهار سرطان:

 

فواید آلوئه ورا و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

آلوئه ورا شامل بعضی از ماکروفاژهای مفید میباشد، که حجم زیادی از اکسید نیتریک تولید می کند که دارای پتانسیل ضد تومور میباشد. بسیاری از مطالعات نشان داده است که این خواص ضد تومور و ایمن سازی به علت وجود پلی ساکارید در آلوئه ورا میباشد. با این وجود، بعضی از کارشناسان گفته اند که در زمانی که به تنهایی استفاده می شود، امکان دارد در موارد پیشرفته خیلی موثر واقع نشود.

درمان عوارض جانبی رادیوتراپی:

در طول درمان سرطان، پرتودرمانی در بیشتر موارد اجتناب ناپذیر میباشد ؛ بیماران مبتلا به سرطان اغلب عوارض ناخوشایند توسط پرتودرمانی را تجربه می کنند. استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا به ناحیه تابش یافته باعث می شود که بیمار بلافاصله اثر تسکین بخش را متوجه شود و به علاوه فرآیند درمان را بهبود می بخشد. اگر آب شربت آلوئه را در این وضعیت بخورید، به شما کمک می کند که در معالجه سوختگی های تابشی موفق باشید.

مراقبت از پوست با آلوئه ورا:

 

فواید آلوئه ورا و خواص درمانی - سایت خبری ازدیدما

ژل داخلی خالص برداشته شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست میباشد، و به علاوه به کاهش نشانه های بیماری پوستی کمک می کند. بیشتر مردم نوشیدن آب آن را ترجیح می دهند، که به علاوه به سلامت پوست کمک میکند، به عنوان خواص درمان داخلی و در درمان زخم ها، بثورات، آکنه و پسوریازیس کمک کننده است.

مراقبت از مو با آلوئه ورا:

آلوئه ورا نشان داده است که یک گزینه فوق العاده، برای ارتقاء رشد مو به صورت طبیعی و نرمال میباشد؛ مواد شوینده شامل این گیاه برای حفظ موهای سالم ضروری میباشند. شما می توانید ژل این گیاه را به کل پوست و مو بزنید، تا از ریزش مو جلوگیری کند. چون آنزیمی دارد که برای تحریک رشد مو موثر میباشد. شامپو آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون در سر میشود. در حقیقت، دارای خواص ضد التهابی میباشد که به صورت موثر درمان آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی مردانه را درمان می کند. اگر به صورت منظم به عنوان شامپو و تغذیه مناسب استفاده می کنید، مطمئنا از ریزش مو جلوگیری میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن