طرز تهیه کاچی خانگی

یک دسر زعفرانی خوشمزه با طرز تهیه ای بسیار آسان!  که بسیار خوشمزه و معجزه بخش میباشد. کاچی یکی از بمب های انرژی مادربرزگ هاست؛ و از نظر مادربزرگ ها باید کاچی را با مغز فراوان و روغن حیوانی درست کرد .و درسته کاچی یک دسر ساده ایرانی میباشد. اما میخواهیم به شما کاچی زعفرانی را با طرز تهیه به سبک قدیم و با طعمی متفاوت آموزش می‌دهیم.

تعداد نفرات:1 نفر

درجه سختی:آسان

زمان آماده سازی:کمتر از 30 دقیقه

زمان پخت:کمتر از 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کاچی

طرز تهیه کاچی- سایت خبری ازدیدما
آرد گندم یک پیمانه
کره  ۱۵۰ گرم
شکر به مقدار یک پیمانه
گلاب نصف پیمانه
آب به اندازه سه پیمانه
زعفران ساییده شده به مقدار کافی
ادویه‌های مخصوص به مقدار کافی

طرز تهیه کاچی

گام اول

آماده کردن این دسر به قدری ساده است که نمیتوانید فکرش را کنید!. ابتدا برای شروع آب و شکر را داخل یک ظرف میریزیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا شکر در آب حل بشود. در حین حل شدن شکر آرام آرام با قاشق هم بزنید.

طرز تهیه کاچی- سایت خبری ازدیدما
گام دوم

اکنون وقت آن میباشد که شربت زعفرانی که روی اجاق قرار دادیم کمی قوام بیاوریم. برای قوام آوردن زعفران را به مواد اضافه میکنیم، و باید برای غلیظ‌تر شدن شیره کمی صبر کنیم؛ حال شیره به دست آمده باید مثل شیره مربا غلیظ و کشدار بشود و زمانی که کار به این نقطه رسید، می‌توانیم گلاب را اضافه کنیم. اما اصلا عجله نکنید پس اصلا حرارت شعله را بالا نبرید. غلیظ شدن شیره حتی روی حرارت متوسط وقت زیادی نمیگیرد.

گام سوم

کره را داخل یک قابلمه می اندازیم و به روی حرارت ملایم  گاز قرار میدهیم؛ پس از این که کره آب شد، آرد گندم را به کره اضافه میکنیم و مرتب هم بمیزنیم تا که آرد رنگ طلایی متمایل به قهوه‌ای شود.

طرز تهیه کاچی- سایت خبری ازدیدما
گام چهارم

مقداری دارچین، پودر هل و (زنجبیل که سلیقه ای میباشد) اضافه کنیم، سپس شیره را به آن اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا ترکیبی یکدست شود. توجه داشته باشید که اگر کاچی سفت شود، میتوانید یک پیمانه آب به آن اضافه کنیم. افزودن این ادویه‌ها بیشتر کاچی را پر از خاصیت میکند؛ و یک معجون فوق العاده میشود.

گام پنجم

اکنون نوبت آن است که کاچی را دم کنیم؛ در نتیجه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار میدهیم و دم کنی میزاریم تا که کاچی حدود ۲۰ دقیقه دم بکشد، سپس مقداری که دوست دارید مغز بکوبید و داخل کاچی بریزید؛ حال اگر دوست دارید که کاچی یکدست بشود مغز ها را خوب له کنید.

طرز تهیه کاچی- سایت خبری ازدیدما
نکات مهم
  • غلظت کاچی نباید خیلی زیاد سفت و نه خیلی شل باشد.
  • دقت داشته باشید که اضافه کردن مغز به کاچی غلظت بیشتری می‌دهد. در نتیجه اگر که بخواهیم کاچی را مغزدار کنیم، قبل از اینکه حسابی غلیظ بشود مغزها را به آن اضافه میکنیم.
  • مقدار سرخ شدن آرد را با توجه به رنگی که دوست داریم کاچی داشته باشد، تنظیم میکنیم.
  • اگر طعم روغن حیوانی را دوست داشته باشید، می‌توانید به جای استفاده از کره حیوانی از روغن حیوانی استفاده کنید.
  • کاچی انتخاب خوبی برای گیاه‌خواره میباشد. اگر وگان هستید، می‌توانید به جای کره حیوانی آن را با چربی‌های مجاز در رژیم غذایی‌ وگان ها آماده کنید.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن