بازی های مناسب کودکان

بازی های مناسب برای کودکان زیر یک سال

بازی های نوزادان با والدین و اعضای خانواده است. این بازی ها احساس خوبی به نوزاد می دهد. شما برای بازی با نوزاد می توانید آواز بخوانید و یا بادست و پا بازی کنید و حرکت دهید. یکی از بازی هایی که اکثر نوزادان آن را دوست دارند قلقلک دادن شکمشان توسط دهان شما می باشد.

وقتی نوزادان بزرگتر می شوند در آوردن صداهای مختلف از جمله صدای حیوانات برایشان بسیار جذاب می باشد.صحبت کردن با نوزادان یک حس خوب به آنها می دهد و بازی خوبی در آن دوران به حساب می آید.

بازی های مناسب کودکان-سایت خبری ازدیدما

6ماهگی کودکان

انواع جغجغه ها و فرفره ها می تواند اسباب بازی خوبی برایشان باشد. عروسک های کوچک که از گهواره آنها آویزان شود و موسیقی نیز پخش کند.حلقه های قابل شستشو که بتوانند آنها را در دهان خود بگذارند.

بازی های کودکان زیر یک سال

یک توپ نرم برای کودک تهیه کنید، توپ را در ظرف در بسته بگذارید و از بچه بپرسید توپ کجا رفت؟

کودک خود را تشویق کنید که درب ظرفی را باز کند و توپ  به بیرون پرت شود مثل جعبه هایی که  یک دلقک از آن به بیرون بیرون می پرد.

بیرون افتادن توپ هم برای او جالب خواهد بود.

این بازی یک راهی است که به کودک می آموزد  چیزهایی که او نمی بیند احتمال دارد وجود داشته باشند.

این بازی،برای توجه کردن و هوشیار بودن و آگاهی  مناسب است و ثبات هدف و شی  را آموزش می دهد و برای توجه و به عنوان یکی از بازی های کودکان زیر یک سال پیشنهاد میشود.

ظروف پلاستیکی یا ظروف ماست و یا کاسه هایی که  نشکن است برای این بازی مناسب است.

از این ظروف می توانید برای درست کردن یک برج استفاده کنید، به کودکتان کمک کنید که برج را خراب کند.

این فعالیت به او یاد خواهد داد که نشانه گیری یک هدف را بیاموزد و باعث بهتر شدن هماهنگی چشم ودست می شود، درحالی که ریختن و چیدن را هم یاد خواهد گرفت.

بازی های مناسب کودکان-سایت خبری ازدیما

راه دیگری برای تقویت  کردن مفهوم اثبات هدف (ثبات هدف به این معنی است که اگر یک وسیله از جلو چشم کودک برداشته شود کودک متوجه شود که هنوز آن شی وجود دارد) توسط مخفی کردن یک اسباب بازی زیر حوله یا پتو .

اول از همه اسباب بازی را به صورت نامحسوس با پتو بپوشانید.

بعد از آن صدای اسباب بازی را در بیاورید و کودک را تشویق کنید به پیدا کردن اسباب بازی .

دوباره اسباب بازی را پنهان کرده، البته این بار به طور کامل، بازی را  یک بار دیگر از اول تکرار کنید،.

اگر کودکتان اسباب بازی را پیدا کرد او را تشویق کنید .و این بازی هم به عنوان یکی از بازی های کودکان  که زیر یک سال جذاب است و پیشنهاد میشود .

حمام کردن را به  بازی و اکتشاف تبدیل کنید. از آب پاش و قاشق های پلاستیکی و حتی می توانید از کاسه های پلاستیکی برای بازی استفاده کنید یا ظروف دیگری که تیز و برنده نباشند آن ها را در درون وان کنار کودکتان قرار دهید ، او با آنها بازی خواهد کرد و از آنها لذت خواهد برد.

تفریحات دیگری هم هست که می توانید انجام دهید، اسفنجی را به کودک بدهید سپس  اسفنج را کمی خیس کنید، کودک از فشردن اسفنج و ریزش آب لذت می برد .

این بازی باعث افزایش دقت کردن به محیط و پیرامون آن می شود،  ایجاد حس یکپارچگی و هماهنگی بین چشم و دست خواهد شد و البته به عنوان یکی از جذابترین بازی های کودکان زیر یک سال توصیه میشود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن