چه زمانی به حمام برویم؟

زمان حمام کردن تاثیرات مختلفی بر سلامت بدن انسان دارد. به گفته بعضی افراد حمام کردن در غروب و عصر مضر است و عوارض هم برای سلامتی دارد. به چند نوع از این گفته ها میپردازیم تا درستی و غلطی آن ها را بدانیم.

 عوارض و ضرر حمام کردن و دوش گرفتن هنگام غروب و عصر

ما اکثر اوقات از والدین خود یا نزدیکان زمانی که تصمیم داریم شب به حمام برویم، می شنویم حمام کردن در غروب برای سلامتی مناسب نمیباشد. دلیل آن را می توانیم انواع بیماری هایی مثل رماتیسم و یا بیماری های دیگر مد نظر قرار دهیم. آیا حقیقت دارد؟ در این قسمت ازدیدما به این گفته مهم و میپردازیم. و اطلاعاتی راجبع مضرات حمام کردن در غروب برای سلامتی را ارائه میکنیم.

ضررهای حمام رفتن در عصر و غروب

 حمام کردن در وقت غروب و عصر موجب رماتیسم می شود.

رماتیسم بیماری خود ایمنی میباشد، و هنگامی اتفاق می افتد که درد مفاصل وجود دارد، در نتیجه فرد مبتلا به روماتیسمی، احساس دردناکی در مفاصل خود می‌کند. علت روماتیسم هنوز مشخص نمیباشد. طبق گفته متخصصان پزشکی این بیماری به علت اختلالات ژنتیکی پدید می آید که می تواند در سنین مختلف هر فردی رخ دهد.

پیری زودرس

حمام کردن در غروب می تواند موجب پیری زودرس شود. افراد زیادی گفته اند که بدن آن ها به اندازه کافی قوی نمیباشد که با آب سرد استحمام کنند. زمانی که در عصر حمام می کنند موجب افزایش متابولیسم بدن آن ها میشود. بنابراین بدن به کالری و سطح بالایی از اکسیژن نیاز دارد تا آن را تثبیت کند.

چه زمانی به حمام برویم - سایت خبری ازدیدما

 ذات الریه

حمام کردن در غروب می تواند موجب ذات الریه شود. در حقیقت، این فکر نادرست میباشد. و حقیقت ندارد! این بیماری از عفونت ویروس و باکتری هوا ناشی می باشد. فرد مبتلا به ذات الریه به طور معمول سرفه می کند، نمیتواند به راحتی نفس بکشد و می لرزد. ذات الریه برای زمان طولانی درمان نمی شود. علایم اولیه این بیماری مشابه کسانی میباشد که سرفه و آنفولانزا مشترکی دارند.

 اسید اوریک

حمام کردن در غروب می تواند خطر اسید اوره را افزایش بدهد. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که اسید اوره در بدن در حال افزایش باشد. پس از آن می تواند باعث شود که کلیه ها قادر به عادت کردن و همچنین آزاد کردن ترکیبات نباشند.

 فرآیند سوخت و ساز را مختل می کند

زمانی که در عصر حمام می کنید باید خیلی مراقب باشید زیرا می تواند روند متابولیسم را دچار اختلال کند. چرا این طور میباشد؟ علت آن این میباشد که در طول شب دمای بدن رو به کاهش میباشد و به استراحت نیاز دارد. و اگر حمام کنید و منافذ باز شوند، آب به بدن وارد خواهد شد و می تواند موجب بوجود آمدن اختلال هورمونی در بدن شود.

 سرماخوردگی

شب برای استراحت میباشد. درنتیجه، حمام کردن در شب می تواند موجب سرما خوردگی شود، مخصوصا زمانی که دمای بدن بالا میباشد و هنوز احساس گرما می کنید، حمام بکنید.

 تب

آن به منافذ بدن و سطح گرم بدن مربوط میباشد که در شب در حال افزایش میباشد. زیرا زمانی که بدن ما گرم است و با آب سرد شست و شو میدهیم و منافذ باز می شوند، این می تواند موجب شود که احساس کنید تب دارید.

چه زمانی به حمام برویم - سایت خبری ازدیدما

درد ماهیچه

خیلی از مردم فکر می کنند که حمام رفتن در شب موجب ایجاد درد در ماهیچه ها می شود به این علت که آب سرد به داخل حفرات بدن آن ها وارد می شود.

آیا حقیقت دارد ؟

صرف نظر از اثرات آن، متخصصان پزشکی وجود دارند که فکر می کنند ابتلا به روماتیسمی به علت حمام کردن شبانه فقط یک خرافات میباشد. آن ها به‌علاوه اضافه کردند که حمام کردن در شب علت اصلی پیری زودرس نمیباشد، چون می تواند ناشی از شرایط استرس ، بیماری های دیگر، ژنتیک و یا دیگر عوامل روان شناختی هم باشد. با این وجود توصیه شده است که در عصر از حمام کردن پرهیز کنید.

گذشته از اثرات مضر آن، فواید بسیاری برای استحمام در شب وجود دارد:

می تواند شرایط فیزیکی و احساسی ما را ثابت کند!

بعد از یک روز پر فعالیت ، بدن خسته خواهد شد و بعضی وقت ها امکان دارد  استرس زده شود. با حمام ، کردن بدن به تعادل خواهد رسید زیرا سموم موجود در بدن را می توان دفع کرد.

دوش گرفتن شبانه چه فوایدی دارد؟
از بی خوابی جلوگیری می کند!

اگر بدن پس از انجام فعالیت روزانه عرق کرده باشد، برای ذهن سخت میشود که در طول شب استراحت کند. با حمام ، کردن احساس بهتری هم به ذهن خود و هم جسم خود بدهید. می شود بدون احساس نوچ بودن و احساس خارش، خیلی عالی خوابید.
حمام کردن در شب می تواند بدن را آرام کند.

می تواند فشار خون را کاهش دهد!

درنتیجه، جدا از خرافات و مضرات حمام کردن که در بین افکار عمومی وجود دارد، توصیه هم شده است کا از حمام کردن در غروب و عصر پرهیز کنید تا از عوارض آن پیشگیری کنید. ولی حمام در زمان های پس از غروب یعنی شب اگر دچار مشکل خاصی نمیباشید می تواند مفید هم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شانزده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن