مراقبت از چشم

چگونگی دیدن واضح اشیاء توسط چشم :

اینکه چشم های شما قادر باشد اشیاء را به واضحی ببیند لازم میباشد که امواج نورانی در حین عبور از قرنیه ( قسمت شفاف جلوی چشم ) و عدسی ، شکسته بشوند و روی پرده  حساس به نور شبکیه که در قسمت پشتی چشم قرار دارد متمرکز بشوند. پس از آن تصویری که تشکیل شده به روی شبکیه، توسط عصب بینایی به مغز فرستاده میشود.

پیر چشمی :

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

معمولا در سنین جوانی، چشم شما انعطاف پذیر و صاف میباشد و قطر آن جهت دیدن اشیاء به راحتی تغییر میکند. که بعد از سن 40 سالگی، عدسی سفت تر میشود و شما دیگر به راحتی نمیتوانید به مطالعه کردن و انجام دادن کارها از فاصله نزدیک بپردازید. این حالت پیرچشمی نام دارد.

دوربینی چیست :

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

 گاهی اوقات به دلیل کوچ بودن قطر قدامی خلفی کره چشم یا حتی کاهش انحنای قرنیه، تصاویر اشیاء در پشت پرده شبکیه تشکیل میشود که این حالت را دوربینی می نامیم. و شما در ابتدا با دیدن اشیاء از نزدیک و بعد از آن با اشیاء در دور دچار مشکل می شوید؛ که این اختلال اغلب هم ارثی میباشد و با افزایش سن و کاهش قدرت تمرکز بینایی، تشدید میشود.

نزدیک بینی چیست :

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

بعضی اوقات به علت بزرگ بودن قطر قدامی خلفی کره چشم و یا حتی افزایش انحنای قرنیه، تصویر اشیا، جلوی پرده شبکیه تشکیل میشود. در این شرایط میباشد که شما در دیدن اشیایی که در فاصله دوری از شما هستند دچار مشکل میشوید که به این حالت نزدیک بینی می گویند.

آستیگماتیسم :

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

قرنیه طبیعی، صاف و گرد میباشد؛ اما اگر شما مبتلا به آستیگماتیسم باشی، میزان انحنای قرنیه در یکی از جهت ها بیشتر از سایر جهات میباشد. در آستیگماتیسم، دید شما در فاصله دور و نزدیک تار میشود و فرقی ندارد. امکان دارد که همراه آستیگماتیسم، نزدیک بینی و یا حتی دوربینی هم بوجود بیاید.

لنزهای تماسی:

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

این لنزهای تماسی، صفحات پلاستیکی نازک، شفاف و انحنا داری هستند که بر روی یک لایه اشکی که قرنیه را می پوشاند، شناور هستند؛ و به طور کلی به دو مدل لنز سخت و لنز نرم تقسیم بندی شده اند. سلامت قرنیه و غشای اشکی برای راحتی و وضوح بینایی شما در زمان استفاده کردن از لنزهای تماسی بسیار مهم میباشد.

عیوب انکساری چشم چیست:

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

 هنگامی که چشم شما امواج نورانی را به صورت مناسب و دقیق متمرکز نکند و تصاویر اشیاء در پشت و جلو پرده شبکیه تشکیل شود، این تصویر دریافتی تار میباشد که به این حالت عیوب انکساری چشم گفته میشود.

علائم احتمالی ایجاد آب مروارید:

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

 اگر تابش نورهای خیره کننده، نور خورشید و نور خودروی مقابل هنگام رانندگی باعث آزار دید شما بشود؛ و به دلیل عدم دید کافی قادر به انجام کارهای مورد علاقه خود مثل (مطالعه، تماشای تلویزیون، خیاطی…) نباشید، همیشه از اینکه در دست انداز یا چاله ای سقوط کنید، نگران هستید، احتمال دارد که به آب مروارید مبتلا شده باشید.

خشکی چشم چیست:

مراقبت از چشم -سایت خبری ازدیدما

 در شرایط طبیعی، چشم،  خود را به طور مداوم با اشک شستشو میدهد. با تولید آهسته و به طور مداوم اشک، چشم راحت و مرطوب باقی می ماند؛ و بعضی اوقات اشک به مقدار کافی تولید نمیشود یا اینکه دارای کیفیت کافی و مناسب برای محافظت از چشم نمیباشد. به این حالت خشکی چشم گفته میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن