موضوعات داغ

راهکارهای افزایش متابولیسم

افزایش متابولیسم

تا به حال شده حس کنید که سوخت و ساز بدنتان کم شده و نیاز دارید تا با ورزش و راهکارهای مختلف متابولیسم بدنتان را بالا ببرید. ما در این مقاله به شما می گوییم که چگونه این کار را انجام دهید.

برای افرادی که رژیم می گیرند وتصمیم به لاغری و کاهش وزن دارند بالا بردن متابولیسم با همان سوخت و ساز بدن بسیار اهمیت دارد.بعضی افراد به صورت ارثی سوخت وساز بالایی دارند. جالب است بداننید که مردان از زنان سوخت و ساز بیشتری دارند و حتی در زمان استراحت نیز سوخت و ساز دارند. اکثر افراد با بالا رفتن سنشان سوخت وساز کمتری پیدا می کنند. اما راه هایی وجود دارد تا بتوانید آن را کنترل کنید:

راهکارهای افزایش متابولیسم-سایت خبری ازدیدما

آب بنوشید

 برای سوزاندن کالری بدن نیاز به آب دارد. اگر بدن شما کم آب شود بدون شک سوخت و ساز بدن شما نیز کم کی شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه 8 لیوان آب می نوشند سوخت و ساز بیشتری نسبت به افرادی که چهار لیوان در روز می نوشند دارند. لازم است برای آن که بدن بدون آب نشود قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. کسانی که رژیم می گیرند برای نتیجه گیری بیشتر قبل از غذا 2 لیوان آب بنوشند بدون شک نتیجه بهتری خواهند گرفت. چون سوخت و ساز آنها بیشتر می شود.آب باعث می شود تا در طول روز احساس پرانرژی بودن داشته باشید. میوه ها و سبزیجات نیز حجم زیادی از آب را به بدن شما منتقل می کنند.

راهکارهای افزایش متابولیسم-سایت خبری ازدیدما

استفاده از کافئین

اگر در روز 2 بار قهوه و یک بار چای سبز مصرف کنید می توانید در کنار بالا بردن سوخت و ساز بدن به سلامت خود کمک کنید زیرا چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و کافئین موجود در چای سبز متابولیسم بدن شما را بالا می برد و سرعت چربی سوزی را بیشتر می کند. خوب است در کنار ورزش خود روزانه این چای را مصرف کنید تا نتیجه بهتری برای چربی سوزی اطراف شکم بگیرید.

راهکارهای افزایش متابولیسم-سایت خبری ازدیدما

به وعده خود کمی تندی اضافه کنید

غدا های تند دارای ترکیبات شیمیایی هستند که باعث بیشتر شدن سوخت و ساز بدن شما می شوند. اگر غذای خود را به یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز یا سبز تند مخلوط کنید باعث چربی سوزی بیشتر در بدن شما می شود. کسانی که به صورت مداوم از غذاهای تند استفاده می کنند تاثیر بیشتری بر سوخت و ساز چربی ها خواهد داشت. برای مثال می توانید به ماکارونی خود پودر فلفل یا ادویه اضافه کنید و یا در خورش قطعات فلفل بریزید.

راهکارهای افزایش متابولیسم-سایت خبری ازدیدما

استراحتی همراه با شادی داشته باشید

جالب است بدانید که شما در زمان استراحت نیز چربی سوزی خواهید داشت. در زمان استراحت سعی کنید از کلیپ ها و اتفاقاتی که شادتان می کنند استفاده کنید. با این کار در طول استراحت هم کالری می سوزانید. تحقیقات افزایش 10 تا 20 درصدی در مصرف انرژی و ضربان قلب را نشان می دهد. این یعنی در طول 10 تا 15 دقیقه خندیدن 10 تا 40 کالری اضافی بسوزانید. پس سعی کنید در زمان استراحت روحیه و شرایط شاد برای خود فراهم کنید تا کالری بیشتری را بسوزانید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن