ماسک های خانگی

ماسکی برای ازبین بردن کک و مک :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

 مقدار ماست تازه را با شوید و جعفری را باهم مخلوط کنید. بعد آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه به روی پوستتان بگذارید و در آخر با آب ولرم بشورید. این ماسک را شما می توانید برای پیشگیری از بروز و از بین بردن کک و مک استفاده کرد.

ماسکی برای پوست نرم و ملایم :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

به اندازه یک قاشق چایخوری نمک را در دو قاشق سوپ خوری شیر بریزید وهم بزنید. هنگام خواب بهتر است که آن را به صورت خود بزنید. این کار باعث میشود پوست صورت شما فوق العاده نرم و ملایم شود.

ماسکی برای روشن تر کردن پوست صورت :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

برای روشن تر شدن پوست صورتتان میتوانید ترکی مغز بادام و شیر را امتحان کنید اگر مغز بادام نداشتید روغن بادام هم میتواند مناسب باشد. بدین منظور دو عدد مغز بادام آسیاب شده را در داخل شیر بریزید و هنگام خواب آن را به پوستتان بزنید.

ماسک های ماست میوه ای :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

میتوانید ماست را با میوه هایی از جمله : کیوی ، پرتقال ، نارنگی یا تمشک مخلوط کنید و ماسک میوه ای را بدین شکل تهیه کنید. طرز تهیه آن بدین صورت است که  دو قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پالپ میوه مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان بزاریدبماند.

ماسکی برای پوست های چرب :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید یا در مخلوط کنید بریزید؛ و به اندازه یک قاشق غذاخوری آب انار و یک سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید اجازه دهید که به مدت 10 تا 15 دقیقه به روی پوست صورتتان بماند و در پایان هم با آب سرد صورتتان را بشورید.این ماسک برای پوست های چرب مناسب است.

ماسکی برای ازبین بردن تیرگی رنگ پوست :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

جهت طراوت و ازبین بردن تیرگی های پوست صورتتان آب انگور را با پنبه به صورتتان بمالید و پس از 10 دقیقه بشورید؛ بهتر است که از انواع انگور دانه دار استفاده کنید و البته همچنین میتوانید انگور ها را نیمه له کرده بروی صورتتان قرار دهید و پس از 10 تا 15 دقیقه بشورید.

ماسکی برای پوست خشک :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

توصیه میشود به افرادی که پوست خشک دارند یک قاشق غذاخوری آب و انار را با یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کرده و ماسک بدست آمده را به روی  صورتتان به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید.

ماسک موز پوست های حساس :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

از ماسک موز میتواید برای پوست های حساس بهره مند شوید. 1 عدد موز را له کنید؛ پس از آن 2 قاشق آرد جو دو سر و 1 قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. سپس ماسک را به صورت خود بمالید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه  استراحت ، صورت خود را با آب ولرم بشورید و از یک مرطوب کننده ملایم هم حتما استفاده کنید.

ماسک مناسب پوست های چرب :

ماسک های خانگی -سایت خبری ازدیدما

 یکی دیگر از ماسک ها مناسب پوست های چرب ماسک، سفیده تخم مرغ  است. که شما 1 عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید. و پس از کف کردن به آن یک نصف لیوان لیمو ترش اضافه کنید و به هم بزنید و روی تمام پوست خود بمالید، پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشورید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن