جبران اشتباهات کاری

اگر در محل کار اشتباهی انجام دادید که باعث آسیب رسیدن به دیگران شد، حتما به رئیس خود اطلاع دهید و پنهان نکنید. و همچنین تلاش کنید که حتما خودتان این موضوع را به او اطلاع دهید. و البته از برنامه خود برای جبرانش هم توضیح دهید.

چند روشی که به جبران اشتباهات کاری کمک میکند

امکان دارد بعضی اوقات در کار به مشکل برخورد کنید، و یک اشتباه بزرگ و مهم را انجام دهید . اما حتی یک اشتباه بزرگ هم قابل تصحیح میباشد ، با شناسایی مشکل و اشتباه در واقع آسیب شناسی درست میتوانید اوضاع را تغییر بدهید. در این بخشِ سایت ازدیدما لیستی از چندین روش ساده برای شما آماده شده است، تا اگر اشتباهی مرتکب شدید از این روش ها استفاده کنید و بپذیرید، از شرایط هم فرار نکنید.

۱. برنامه ریزی برای حل مشکل

به راحتی از کنار مشکلات عبور نکنید ، درست میباشد که امکان دارد افراد دیگری در حل مشکل مشارکت داشته باشند. با این وجود، اگر مشکلی بوجود آوردید یا شخصی را دچار مشکل کردید، مسئولیت برنامه ریزی برای حل آن را بپذیرید.

این برنامه نیازمند اقدامات اجرایی میباشد، اشخاصی که شامل آن میشوند، و مقدار زمانی که اقدامات به طول می انجامند. افرادی که درگیر آن هستند، احتمال زیاد رئیس، همکاران و هر مشتری داخلی یا خارجی، که بر اثر اشتباه شما درگیر شدند.

۲. صادق باشید

جبران اشتباهات کاری-سایت خبری ازدیدما

تلاش کردن برای پنهان کردن اشتباه ها خیلی کم بدرد میخورد ، زمانی که رئیس شما توسط شخص دیگری از مسئله با خبر میشود، شرایط برای شما پیچیده خواهد شد در این نوع شرایط، مهم میباشد که شما اطلاع رسانی کنید. هر چند سخت باشد، اما شما باید با اعتماد به نفس عمل کنید، نفس عمیقی بکشید و با رئیس خود صحبت کنید.

۳. برنامه ریزی ها را به رئیس خود اطلاع دهید

در این وضعیت، و در واقع در هر وضعیت دیگری، هرگز برای یک مشکل کوچک به رئیس خود مراجعه نکنید، بلکه ترجیحا راه حل هم ارائه بدهید. در این مورد، با برنامه ای که طراحی کرده اید، به دیدن رئیس خود بروید تا متوجه شود که شرایط تحت کنترل میباشد.

4. به گروه های آسیب دیده شرایط را توضیح دهید:

جبران اشتباهات کاری-سایت خبری ازدیدما

اجازه دهید کسانی که با اشتباه شما آسیب میبینند، آگاه شوند که چه اتفاقی رخ داده است. ولی فقط جزئیات فنی را به اشتراک بگذارید. و در عوض به این موضوع که چگونه وضعیت بر آنها تاثیر میگذارد، متمرکز شوید: چه محدودیت هایی وجود دارد، چه فعالیت هایی را نمیتوان انجام داد، و چه مدت طول میکشد تا که این محدودیت ها و عدم عملکرد به پایان برسد.

مهمتر از آن، هر کاری را که میتوانید انجام دهید، ارائه کنید. از پیشنهادات دیگران هم حتما استفاده کنید. اگر این اشتباه حاوی قطع شدن سیستم باشد، شاید بعضی از تکنسین ها بتوانند کمک کنند. اگر شما مجبور هستید و میتوانید این کار را انجام دهید، از نظر بازنشستگان استفاده کنید.

5. دیگران را سرزنش نکنید:

شما دیگر در مدرسه نیستید تلاش کنید دیگران را سرزنش نکنید، شما را غیر حرفه ای نمایش میدهد، و طرز تفکر دیگران را نسبت به شما عوض میکند. و برعکس کاملا منطقی باشید و مسئولیت بپذیرید. زیرا پذیرش اشتباه شما میتواند برای شما احترام به همراه داشته باشد.

6. به گذشته نگاه نکنید:

جبران اشتباهات کاری-سایت خبری ازدیدما

یادگیری از گذشته میتواند به جلوگیری از اشتباهات تکراری و مداوم کمک کند. با این وجود، یادگیری از گذشته را با ماندن در گذشته اشتباه نگیرید. این امر مستلزم خودکفایی بی پایان و اغلب خودخواهانه میباشد، که هیچ کدام از این ها به مشکل کمک نمیکند.

7. یک لیست از درس های آموزنده تهیه کنید :

“کسانی که از گذشته درس نمیگیرند محکوم به تکرار آن هستند.” شاید این یا جمله های مشابه را شنیده باشید. نکته آنها روشن میباشد: ما باید اشتباهی را که انجام دادیم بپذیریم، درک کنیم تا بتوانیم در آینده از آن جلوگیری کنیم. تصور اشتباه و اقداماتی که برای حل آن انجام شده است، در این زمینه مهم میباشند.

8. از کسانی که آسیب دیده اند، عذرخواهی کنید:

جبران اشتباهات کاری-سایت خبری ازدیدما

اشتباهات اغلب اوقات به دیگران در زمان، و بهره وری از کار آسیب میرساند. در نهایت، حتی اگر شما مشکل را حل کنید، افرادی که تحت تأثیر آن قرار گرفته اند امکان دارد که هنوز هم درگیر و ناراحت باشند.

عذرخواهی کردن برای بار دوم وضعیت را بسیار بهتر خواهد کرد. با این کار شما نشان میدهید که وضعیت افراد را درک میکنید.

9. به نقاط مثبت اشتباهات نگاه کنید:

به طور معمول افراد بر جنبه ی منفی مشکلات تمرکز میکنند. که یک روش عادی میباشد. با این وجود، آیا شما میتوانید یک چیز خوب، هر چند کوچک را از بطن این مشکل به وجود آمده، پیدا کنید؟ یکی از مفاهیم کلیدی ، این میباشد که “شرایط” را اصلاح کنیم، به این معنی که تغییر در نحوه نگاه یک فرد به مشکلات را عوض کنیم.

از مطالب ما در خصوص جراحی های زیبایی دیدن فرمایید و به علاوه با تیم تخصصی ما تماس حاصل فرمایید و در جهت کار زیبایی خود مشاوره رایگان داشته باشید.

09129474791

و همچنین پیج  azdidema  را در اینستاگرام دنبال کنید.

جبران اشتباهات کاری-سایت خبری ازدیدما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن