تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

عمل جراحی زیبایی بینی ، به ۲ روش باز و بسته انجام میپذیرد. در گذشته برای عمل جراحی بینی بیشتر از روش بسته استفاده شده است ، ولی بعد از دستیابی به تکنیک های جدید، و به روز رسانی دستگاه های پزشکی، و پیشرفت این حوزه اکنون به کارگیری جراحی باز در اولویت میباشد.
از شاخصه های  تفاوت جراحی بینی به روش (close)بسته و باز (open) در برش خارجی که بین دو سوراخ بینی میخورد است.

جراحی بینی به روش بسته

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته -سایت خبری ازدیدما

در جراحی بینی به روش بسته ، همه ی برش های لازم را از داخل بینی می دهیم و پس از آن ، پوست خیلی محدود از ساختمان غضروفی – استخوانی خود جدا میشود و بوسیله ابزار بخصوصی بالا نگه می داریم تا جراح بتواند کار خود را انجام بدهد ، اما به همین دلیل دید پزشک در روش بسته کمی محدود خواهد بود.

در صورتی که غضروف های سر بینی به اصلاح احتیاج داشته باشد ، از راه برش هایی که در داخل بینی زده میشود ،
و غضروف از سر جای اصلی خود جدا خواهد شد بیرون کشیده شده و تغییر در آن ایجاد میشود، و سپس برمیگرداند. و گاهی اوقات بیرون آوردن غضروف میتواند باعث کج شدن فرم بینی هم بشود.
جراحی بسته بینی بیشتر برای بینی هایی که ساده هستند ، برای مثال فقط یک قوز ساده دارند و انحراف ندارند قابل انجام میباشد، و بینی های که خیلی کج یا پر کار هستند این روش اصلا قابل استفاده نیست.
و تنها دلیلی که فرد بین جراحی بینی باز و بسته، روش بسته بودن آن را انتخاب کند این است که جای عمل مشخص نشود. ولی اگر طرز برش جراح صحیح باشد محل برش به هیچ وجه مشخص نمیشود، و بعد از ۲ ،۳ ماه کاملا‌ محو میشود و قابل تشخیص نمیباشد.
لازم به ذکر میباشد: که کوچک کردن سوراخ بینی در عمل باز و بسته از طریق برش بیرونی و بخیه زدن قابل انجام میباشد.

جراحی بینی به روش باز

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته -سایت خبری ازدیدما

به طور کلی روش باز، روش مناسب تری برای رفع کلیه عیوب بینی شناخته شده است.
در جراحی بینی به روش باز اگر برش جراح با تعداد بیشتری خطوط افقی و عمودی کنار هم قرار گیرد، جای محل برش به مرور زمان کاملا برطرف میشود.

برای مثال:
مطابق تصویر زیر تعداد برش عمودی افقی، ۳ خط میباشد،

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته -سایت خبری ازدیدما

و در تصویر زیر تعداد برش افقی و عمودی ۴ خط
است.

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته -سایت خبری ازدیدما

در نتیجه: برش ۴ خطی ،مطابق تصویر دوم، برش مناسب تری برای از بین بردن محل بخیه میباشد.
پس از گذشت زمان جای زخم کمتر میشود، چرا که هرچه تعداد خطوط بیشتر باشد خطای دید باعث کمتر دیده شدن آن میشود. در نتیجه مراجعه کننده نباید به هیچ وجه نگران جای محل برش باشد.
جراحی بینی باز یک روش تکمیل تر و کامل تری میباشد، و تمامی عیب هایی که در بینی بیمار هست را میتوان برطرف کرد. و در روش باز غضروف در سر جای خودش باقی می ماند.

در جراحی به روش باز ، یک برش که در لبه داخلی سوراخ بینی زده میشود ، به وسیله برشی خارجی که در قسمت پوست باریک میان سوراخ های بینی ( کلوملا ) است به یکدیگر وصل میشوند.

در این وضعیت پوست از ساختمان زیرین جدا میشود و به راحتی توسط جراح بالا زده میشود. در این وضعیت پزشک به سادگی به تمام آناتومی و ایرادات بینی مشرف خواهد بود و دسترسی به سر بینی هم نیز برای جراح راحت تر است.

ضمناً اصلاح ناقرینگی ، جای گذاری وثابت نمودن پیوند های غضروفی در این روش بهتر انجام میشود.

باتوجه به نکاتی که ارائه شد، قابل ذکر است که : جراح میتواند براساس مشکلاتِ بیمار، که اگر ایرادات ساده و جزئی باشند، بدون باز کردن کامل بینی با روش بسته عمل را انجام بدهد.
اما اگر ایرادات بینی بیشتر است، و احتیاج به دقت قابل توجهی داشته باشد ترجیحا بهتر میباشد که جراح از روش باز استفاده کند.

نکته مهم :

در نهایت لازم به ذکر میباشد: که به هیچ عنوان نگران جای بخیه ها نباشید. چرا که اگر جراحی انتخاب بشود که روش برشِ درستی داشته باشد، محل برش در طول زمان به هیچ وجه دیده نخواهد شد. همان طور که توضیح دادیم، دسترسی راحت تر به غضروف ها و خارج نکردن غضروف از محل دقیق خودش ، و رفع کامل انحراف بینی، و کجی ظاهری بینی ، ایرادات بیشتر… با روش( open) یا باز انجام پذیر تر میباشد.

و قابل ذکر است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی زیبایی و مشاوره رایگان با شماره تماس

09129474791

با تیم تخصصی ازدیدما در ارتباط باشید.
و یا اینستاگرام azdidema را دنبال کنید و در فضای مجازی با ما ارتباط برقرار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن