آیا اسم تاثیری بر شخصیت دارد؟

ممکن است برای بیشتر افراد این موضوع باورنکردنی باشد ولی نام افراد اثرات زیادی در زندگی و شخصیت انسان ها دارد، در ادامه سایت ازدیدما از تاثیرات اسم بر روی شخصیت افراد آگاه خواهید شد.

تاثیر اسم بر شخصیت و زندگی افراد

آیا تا به اکنون به این توجه کرده اید که چگونه اسم روی شخصیت ما تاثیرگذار خواهد بود؟ ممکن است عجیب باشد ولی نام اهمیت خیلی زیادی در زندگی دارد.
در حقیقت نام هر فرد هسته مرکزی شخصیت او می باشد و شعور ذاتی او را هم شکل می دهد و به همین علت نام و اسم هم مانند میراث و فرهنگ هر شخص عمل می کند.
حقیقتا اسم ها در تشکیل شخصیت ما تاثیرگذار می باشند و می شود اثرات مثبت و منفی روی آن بگذارند.
به این علت از خانواده ها انتظار می رود که یک نام مناسب برای فرزندشان انتخاب کنند و در این امر عجله نداشته باشند.

تاثیر اسم بر شخصیت - سایت خبری ازدیدما
تاثیر اسم بر شخصیت – سایت خبری ازدیدما

چگونه یک اسم روی ما تاثیرگذار خواهد بود ؟

احساسات درباره نام می تواند خوب ، بد یا خنثی باشد. کودکان به صورت ذاتی خلاق می باشند و شرایط و محیط را خیلی عالی درک می کنند.
اگر اسم فرزند شما مقداری کمدی باشد، ممکن است علاقه او برای انتخاب نام مستعار بیشتر شود. و این مسئله بعضی اوقات موجب اضطراب ، استرس و ناراحتی درونی او در زندگی خواهد شد.

تاثیر اسم بر شخصیت - سایت خبری ازدیدما
تاثیر اسم بر شخصیت – سایت خبری ازدیدما

برخی از افراد اسم چنگیز و اسکندر روی فرزندانشان می گذارند بدون این که دقت داشته باشند، این افراد در تاریخ دشمنان ما بودند.
و این عمل از جهت رفتاری تاثیرمنفی و بدی بر شخصیت افراد ممکن است بگذارد.
به همان صورت که مطرح کردیم از نظر رفتاری اسم دارای بار عاطفی و روانی برای افراد است. به این معنی که میشود گفت نام های مذهبی هم در سرنوشت افراد تاثیر دارند.
پس بهتر است بدانید که در زمان کودکی نام نامناسب باعث میشود متاسفانه که کودک مورد تمسخر قرار بگیرد .

تاثیر اسم بر شخصیت - سایت خبری ازدیدما
تاثیر اسم بر شخصیت – سایت خبری ازدیدما

افرادی که نام مکان را روی آن ها می گذارند، مانند ایران، پاریس یا لندن ، ناخوداگاه مایل میشوند که در آن مکان ها زندگی هم کنند.
در هر کشوری افرادی که نامشان خارجی است ، شانس کمتری برای قبول شدن در مصاحبه های شغلی هم دارند و اشخاص با اسم های معمولی در این مسئله خوش شانس تر هستند.

هرچند که برخی از مطالعات این یافته ها را تکذیب می کند ، به خصوص زمانی که برخی از کمپانی ها تلاش می کنند افراد را از دسته ها و گروه های متنوع استخدام کنند. در کل می شود گفت که اسم ها قدرت دارند و روی دیدگاه دیگران تاثیر می گذارند.

اعتبار از طریق اسم

همان طور که در ازدیدما اشاره کرده ایم اسم های خاص می توانند روی احترام دیگران هم تاثیرگذار باشند. برخی از اسم ها معنی خیلی غنی دارند یا طرز ادا کردن آن بسیار زیبا و شیرین می باشد .
این اسم می تواند روی دیدگاه دیگران نسبت به شما تاثیرگذار باشد ، هرچند که هرگز نباید یک شخص را از روی نامش مورد قضاوت قرار داد.

تاثیر اسم بر شخصیت - سایت خبری ازدیدما
تاثیر اسم بر شخصیت – سایت خبری ازدیدما

تجسم کردن اسم

هنگامی که شخصی را ندیده ایم و فقط اسم او را می شنویم ، تصورات زیادی در ذهن ما شکل می گیرد.
در حقیقت تلاش می کنیم از روی اسم او ، سن ، شغل ، شخصیت، جایگاه اجتماعی و دیگر خصوصیت های رفتاری اش را حدس بزنیم .
هرچند که بعضی وقت ها تصورات ما خلاف حقیقت می باشد و با دیدن فرد کاملا شوک می شویم.

تاثیرات منفی دو اسمی بودن

روانشناسان در کل جهان به این نتیجه رسیده اند که تغییر نام اشخاص ممکن است که در استایل شخصیتی و رفتاری آنها تغییرات به وضوحی به وجود بیاورد.
حتی ممکن است این تغییر نام ناشی از مشکلات ذهنی و شخصیتی فرد و یا تمایل نداشتن به دوران کودکی اش باشد.
در نتیجه والدین بایستی در اولین قدم انتخاب نام فرزندان دقت بخصوصی به خرج دهند. تا باعث نشوند که اشخاص نام خود را تغییر دهند زیرا تغییر نام شکاف بزرگی با این وضعیت فعلی و کودکی افراد ایجاد می کند.

تاثیر اسم بر شخصیت - سایت خبری ازدیدما
تاثیر اسم بر شخصیت – سایت خبری ازدیدما

به طور معمول کسانی که دارای دو اسم می‌باشند و دوگانگی در نامشان مشاهده می شود مسئله های زیادی را از جهت احساسی و رفتاری تجربه می کنند.
به همین دلیل این افراد مدام در محیط های دانشگاهی ، اداری ، مدرسه و … با نام شناسنامه ای مورد خطاب قرار می گیرند، و در بین دوستان و اطرافیان و خانواده با نام دوم خطاب می‌شوند.

در نتیجه روانشناسان پیشنهاد می کنند که والدین با اکتفا به عرف ، فرهنگ و افکار حاکم بر جامعه اسم مناسبی برای فرزندان انتخاب کنند. تا او در آینده به مجبور به تغییر نام نشود.
و اینکه علاقه شماست که فرزندتان را چه خطاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن