کاهش اندازه دور کمر

چاقی دور کمر مشکلی میباشد که اغلب افراد از آن رنج میبرند، جهت درمان چاقی دور کمر چند روش هست که بسیار کاربردی و موثر میباشد. در ادامه مطلب با ما همراه شوید

چگونه می توان اندازه دور کمر را کاهش داد و چاقی این بخش از بدن را درمان کرد؟!

حفظ و داشتن دور کمر مناسب اغلب سخت و کاری چالش برانگیز میباشد با این وجود، در نظر داشته باشید که اندازه زیاد در این منطقه خطرناک میباشد. طبق اعلامیه بهداشت عمومی هاروارد، چربی شکم که به عنوان چربی viscerak معروف میباشد، با عوارض جدی سلامتی مثل بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2و سرطان سینه در زنان ارتباط دارد. اگر متوجه شدید که کمرتان به تدریج بزرگتر می شود، مهم میباشد که اقدامی برای کاهش اندازه آن انجام دهید. کاهش موضعی، یا از دست دادن چربی یک منطقه خاص از بدن، امکان پذیر نمیباشد ؛ کاهش کمر شامل پیگیری یک برنامه سالم و رژیم غذایی و تغییر چند شیوه زندگی میباشد. در ادامه این بخش از  سلامت سایت ازدیدما راه کارهای مناسبی برای درمان چاقی دور کمر خواهیم داشت.

چند گام تا درمان چاقی کمر

قدم اول :

 

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

 

به رژیم غذایی خود نگاه کنید، و تغییراتی را ایجاد کنید که به کاهش کل چربی بدن منجر شود.اگر وزن زیادی در قسمت میانه بدنتان دارید، امکان دارد که کالری زیادی را مصرف میکنید. زمانی که کالری بسیاری مصرف می کنید، بدن شما چربی بیشتری را ذخیره میکند. کاهش کالری خود را با کاهش مصرف غذاهای فست فود، شیرینی، سودا و سایر نوشیدنی های شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده از جمله نان سفید، پاستا سفید و برنج سفید کاهش دهید.

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

قدم دوم :

 

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

پروتئین لخم، کربوهیدرات از منابع غذایی سالم و لبنیات کم چرب بخورید ؛ میوه های تازه و سبزیجات باید میزان قابل توجهی از وعده های غذایی شما را تشکیل دهند، همراه با قسمتی از پروتئین هایی از ماهی یا مرغ و دانه های کامل. سبزیجات غیر نشاسته ای از جمله: کاهو، فلفل، بروکلی، خیار و گوجه فرنگی را انتخاب کنید، چون آنها دارای کالری کمتری میباشند، و دارای آب و فیبر بالایی هستند. که به شما کمک میکند تا مقدار کالری کمتری مصرف کنید.

قدم سوم :

 

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

انجام ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرینات هوازی را در روزهای هفته قرار دهید و حداقل ۳ بار در هفته ورزش های مقاومتی انجام دهید. ورزش هوازی، مثل دویدن یا شنا، به شما کمک میکند که کالری اضافی بسوزانید، در صورتی که تمرینات مقاومتی به شما کمک میکند توده عضلانی بسازید. عضلات مقدار کالری زیادی برای خودشان نگه میدارند، در نتیجه هرچه عضله خالص تری داشته باشید، میزان متابولیسم شما بالاتر می‌رود. حتما تمام گروه های عضلانی اصلی – شانه ها، بازوها، پشت، شکم، سینه و پاها را هدف قرار دهید.

قدم چهارم :

 

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

مقدار بسیاری آب در روز بخورید، خصوصا پیش از غذا و هنگامی که احساس میل به غذاهایی با کالری بالا دارید. در مطالعه ای که در جولای ۲۰۰۸ در مجله انجمن تغذیه آمریکا منتشر شده، اشخاصی که اضافه وزن داشتند ۱۶ اونس آب پیش از صبحانه مصرف کردند، ۱۳ درصد کالری کمتری از غذا گرفتند تا به نسبت افرادی که آب نخوردند. به علاوه، افرادی که بسیار فکر میکنند گرسنه میباشند، در واقع تشنه هستند ، اگر هوس میان وعده کردید، ابتدا یک فنجان آب بنوشید و سپس میزان گرسنگی خود را دوباره بسنجید.

قدم پنجم :

 

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز و انجام اقدامات لازم برای کاهش میزان استرس و اضطراب خود انجام دهید. این باعث کاهش تولید کورتیزول بدن شما از سطوح استرس میشود. که سطوح بالای آن با افزایش دور کمر همراه میباشد ؛ هر شب زود به رختخواب خود بروید. به علاوه مطمئن شوید که تشک راحتی دارید ؛ برای کاهش استرس، میتوانید ورزش های از جمله: یوگا و یامدیتیشن انجام دهید، یا حتی به حمام آرام بخش بروید، به موسیقی آرامی گوش دهید و یا هر روز مطالعه کنید.

نکات درباره آب کردن شکم:

انجام حرکات بی پایان برای کاهش شکمتان خوب نمیباشد و شما باید کل چربی بدن را پیش از اینکه بتوانید عضلات شکم خود را بسوزانید، انجام دهید.

کاهش اندازه دور کمر -سایت خبری ازدیدما

تمرینات شکمی باید قسمتی از برنامه تمرینی قدرتی بدنتان باشد، ولی تنها به آب کردن شکم خود تکیه نکنید.

هشدارها در مورد چاقی کمر:

مصرف کالری خود را بیش از اندازه کاهش ندهید، چون این میتواند بدن را به حالت گرسنگی وارد کند.

زمانی که این اتفاق بیفتد، میتواند باعث کند شدن سوخت و ساز بدن میشود. و بدن چربی بیشتری را ذخیره میکند. حداقل ۱۰۰۰ کالری در روز بخورید، مگر اینکه تحت نظارت پزشکی قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن