چگونه لباس زیر را ضدعفونی کنیم؟

تمیز بودن لباس های زیر بسیار زیاد اهمیت دارد. زیرا در حفظ سلامت و پیشگیری از عفونت ها قطعا موثر است . در نتیجه باید با روش صحیح ضدعفونی و خشک شوند.

شستشو و ضد عفونی کردن صحیح لباس زیر

لباس زیر یکی از مهم ترین لباس های هر فردی میباشد. که حتما به نظافت و شستشوی آن باید توجه کند. لباس زیر به صورت مرتب و روزانه باید تعویض گردد و شستشو شود. چون عوض‌کردن دیر به دیر لباس زیر، متاسفانه باعث ایجاد عفونت میباشد. برای شستشو و ضد عفونی نمودن لباس زیر نکات و مواردی را که باید رعایت کنید در این بخش از، ازدیدما برای شما آورده ایم. که حتما مطالعه بفرمایید.

نحوه نظافت و شستشوی لباس زیر

برای پیشگیری از عفونت ها و نظافت لباس های زیر از روش های زیر استفاده کنید.

بعد از خرید لباس زیر آن را بشویید:

بعد از خرید لباس زیرها و پیش از اولین استفاده لباس های زیر را حتما باید بشویید. چون لباس زیر باعث انتقال هر نوع ویروس ، قارچ ، باکتری میشود. از طریق پارچه آلوده که حتی باعث ایجاد حساسیت پوست هم می شود.

لباس زیرتان را با سایر لباس ها نشویید:

پیش از شست شو لباس های زیر حتما آن ها را از بقیه لباس ها جدا کنید و تاکید میکنیم که با دست بشویید.

چگونه لباس زیر را ضدعفونی کنیم - سایت خبری ازدیدما

با حرارت داغ بشویید:

لباس زیر که بهتر است جنسی نخی داشته باشد را با آب داغ و درجه حرارت بالا شست و شو دهید. ولی اگر جنس لباس زیر از الیاف شیمیایی میباشد، این الیاف در دمای ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می دهند. در نتیجه ترجیحا بهتر میباشد لباس زیر را در دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه بشویید.

اهمیت صابون برای شستن لباس:

بهترین و عالی ترین شوینده برای لباس های زیر صابون و پودر صابون میباشد. لباس های زیر را با صابون شسته و آبکشی کنید. تا ذرات مواد شوینده از پارچه لباس زیر به طور کامل پاک شود.

چگونه لباس زیر را ضدعفونی کنیم - سایت خبری ازدیدما

اهمیت آبکشی لباس زیر:

پس از شستن لباس خود با پودر ماشین لباسشویی یا صابون، در آبکشی آن توجه لازم را داشته باشید تا مواد شوینده روی پارچه لباس زیر اصلا باقی نماند ، زیرا باقی ماندن مواد شوینده به روی پارچه باعث ایجاد خارش و التهاب در ناحیه تناسلی می شود. در نتیجه آبکشی لباس زیر بسیار اهمیت دارد و حتما با دقت لازم باید انجام شود.

چگونه لباس زیر را ضدعفونی کنیم - سایت خبری ازدیدما

لباسهای زیر همرنگ را با هم بشویید:

برای آن که لباس های زیر شکل و فرم خود را حفظ کنند و تغییر ظاهر و فرم ندهند، لباس های زیر همرنگ را با هم شست و شو دهید. و با آب ملایم و با دست بشویید. همانطور هم که گفتیم در آبکشی آن دقت کنید.

لباس های زیر خود را با ماشین لباسشویی نشویید:

اگر می خواهید لباس های زیر تغییر ظاهر و فرم ندهند و زمان بیشتری بتوانید از آن ها استفاده کنید، حتما آن ها را با دست بشویید. ولی اگر به علت مشغله کاری و کمبود زمان لباس زیرها را با ماشین لباسشویی می شویید، به این مورد توجه کنید و دیگر این کار را نکنید.

چگونه لباس زیر را ضدعفونی کنیم - سایت خبری ازدیدما

لباس های زیر با اندام های تحتانی در تماس میباشند، و منبع و منشا باکتری های مدفوعی هم هستند. و می توانند محیط مرطوب ماشین لباسشویی را به انواع مختلفی از باکتری ها مثل باکتری ایکولای، سالمونلا و ویروس هپاتیت A آلوده کنند. و در نوبت های بعدی شستشو به دیگر لباس ها انتقال پیدا کنند. بعد از شستشوی لباس های زیر با مواد ضدعفونی کننده داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنید تا از میکروب ها در امان بمانید.

به علاوه شستشوی لباس زیر همراه با لباس های دیگر باعث می شود کثیفی لباس های دیگر به لباس زیر منتقل شود. و باعث تحریک پوستی یا ممکن است عفونت دستگاه تناسلی شود.

اگر برای شستشوی لباس های خود مجبور شدید که از ماشین لباس شویی استفاده کنید، آن را جدا از لباس های دیگر و با آب داغ و نه ولرم حتما بشویید. و تکرار میکنیم که حتما پس از پایان شست وشو ماشین لباس شویی را ضد عفونی کنید.

لباس زیرتان را جلوی آفتاب خشک کنید:

بعد از شستشو ترجیحا بهتر میباشد که لباس زیرتان را در معرض نور آفتاب و فضای باز خشک کنید. تا آفتاب آن را ضدعفونی کند. و اگر هم نتوانستید میتوانید برای خشک شدن لباس را اتو بکشید. چون حرارت اتو بخار و نفوذ بخار داغ آب درون تارو پود لباس زیر موجب می شود لباس شما پاک تر و مطمئن تر شود.

چگونه لباس زیر را ضدعفونی کنیم - سایت خبری ازدیدما

نکات مهم

حداقل روزانه یک بار و یا دو بار لباس زیر خود را تعویض کنید و بشویید تا دچار عفونت نشوید.

از لباس زیرهای نخی و پنبه ای استفاده کنید، چون که این جنس ها رطوبت را خیلی عالی جذب میکنند‌. لباس هایی با جنس مصنوعی نه تنها رطوبت بدن شما را جذب نمی کنند، حتی موجب می شوند محیط رشد باکتری ها گسترده تر هم شود.

بیشتر افراد لباس زیر خود را تا به صورت کامل از بین نرود و فرم خود را از دست ندهد استفاده می کنند، این کار کاملا غلط میباشد.

لباس ها را با آب داغ و مواد شوینده مخصوص بشویید که دچار حساسیت نشوید.

به هیچ وجه از مواد سفید کننده مثل وایتکس برای شستن لباس زیر خود استفاده نکنید.

لباس زیر کودکان هم حتما باید مجزا شسته شود، شستن لباس های کودکان و لباس زیر آن ها به همراه لباس بزرگترها خطرناک میباشد و موجب انتقال میکروب میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 7 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن