همه چیز درباره لیپوساکشن

امروزه روشهای متعددی برای کاهش حجم چربی های موضعی از جمله:  لیزر، لیپولیز مزوتراپی، کاویتیشن، کرایولیپولیز، RF و …وجود دارد. که با این متد ها و روش ها در طی جلسات مختلف فرد میتواند به طور محدودی و قابل توجه تغییر سایز بدهد. ولی ظاهرا که هنوز تنها مورد موثر یا حداقل در ترکیب با روش های دیگر برای رفع چاقی موضعی  لیپوساکشن میباشد.

آنچه باید بدانید …

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

به طور تقریبی حدود 20 سال میباشد، که جراحی لیپوساکشن بعنوان یک روش موثر در جهت رفع چربی های موضعی به کار میرود. هر سال حدود 10 هزار مورد جراحی لیپوساکشن در سراسر جهان انجام میشود. تکنیک های انجام آن، وسایل و دستگاه های بکار رفته در عمل لیپوساکشن در طی سال ها پیشرفت چشمگیری داشته است. و اینکه ظاهرا در حال حاضر لیزر لیپولیز آخرین پیشرفت باشد. ولی به طور دائمی یک اصل پایه در خصوص لیپوساکشن وجود دارد؛ که مورد قبول تمامی جراحان میباشد! که لیپوساکشن روشی مناسب جهت کاهش وزن نمیباشد.

لیپوساکشن با استفاده کردن از مکش، چربی ها را از بدن بیرون میکشد. به این صورت است که لیپوساکشن لوله های نازک و کوچک با سر پهن( کانولا ) از طريق یکسری برش های کوچک وارد بدن ميشود.  پزشک  هم لوله را در زیر پوست حرکت ميدهد تا که  به منطقه ای برسد که چربی در آن جا تجمع کرده است، پس از طريق این لوله ها چربی ها از بدن فرد خارج میشود.

واقع بین باشین …

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

نباید توقعات رویایی از لیپوساکشن داشته باشین بلکه باید کاملا واقع بینانه باشین. قابل توجه است که لیپوساکشن حتما ظاهر شما را بهبود میبخشد واعتماد به نفس شما را افزایش ميدهد، ولی حتما به این معنی نیست که به طور کامل با ایده‌ال های ذهنی شما تطبیق داشته باشد. اما نکته ای که در نظر گرفته میشود این است که لیپوساکشن جایگزین ورزش و رژیم غذایی نمیشود.

علت جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

مهم ترين هدف لیپوساکشن فرم دهی یک یا چند منطقه از بدن میباشد؛ و برای کاهش وزن نیست. لیپوساکشن به طور معمول روی قسمت هایی انجام ميشود که به رژیم و ورزش جواب نمیدهد. این قسمت ها اکثرا در بیرون ران ها و باسن در زنان، و کمر و پشت در مردان میباشد. در عمل لیپوساکشن قسمت هایی که بصورت نرمال تحت عمل قرار میگیرد حاوی صورت، گردن، کمر، پشت، باسن، پاها، بالای بازو میباشد. لیپوساکشن گاهی همراه با بقیه جراحی های زيبايي مانند برداشتن شکم( ابدومینوپلاستی) ، کوچک کردن سینه، یا با کشیدن صورت همراه است.

لیپوساکشن همچنين جهت درمان بیماري های خاص مورد استفاده قرار میگیرد:
• تومور خوش خیم چربی( لیپوماس)
• بزرگی غیر طبيعي سینه در مردان ( جنیکوماستیا یا سودوجنیکوماستیا)
• مشکل در سوخت و ساز چربی در بدن ( لیپواستروفی)
• عرق کردن بی اندازه در زیر بغل( تعریق زیر بغل)

قسمت های قابل ساکشن

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

گردن و غبغب، بازو، سینه، شکم و پهلو ها و پوبیس( ناحیه بالای قسمت تناسلی) ، پشت و کمر، باسن، رانها، زانوها، ساق و برجستگي های پشتی و جلویی ناحیه زیر بغل، به همان صورتی که قبلا شرح دادیم لیپوساکشن جهت رفع چاقی مورد استفاده قرار نمیگیردو درمان هم نمیکند. و سلولیت ها یا ترک روی پوست با لیپو ساکشن بر طرف نمیشود.

نوع بیهوشی

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

انواع مختلفی از روشهای بی هوشی در لیپوساکشن به کار میرود. درصورتی که قرار است که لیپوساکشن به صورت محدود و با حجم کم انجام بشود، هر چند که بی حسی موضعی هم کفایت میکند، اما در صورتی که بیمار تمایل داشته باشد؛ به طور هم زمان از داروهای ارام بخش و خواب آور هم استفاده ميشود. در برخی موارد به خصوص با حجم های بالا لیپوساکشن، بیهوشی عمومی کاربرد دارد.

بعد از عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

بعد از عمل قسمت تحت عمل را محکم باندپیچی ميکنند تا که از پیدایش تورم، کبودی و درد جلوگيري بشود. با توجه از منطقه ای از بدن که تحت درمان قرار گرفته باشد؛ از باند و چسب، لوله های محافظ ( مثل لوله هایی که جهت درمان رگ واریس مورد استفاده قرار میگیرد) کمربند و ديگر لباس های محکم استفاده ميشود . امکان دارد که بیمار ناگزیر بشود به مدت 3 / 4 هفته از لباس ها و بانداژ محکم استفاده کند و حتی در ظرف مدت 7 / 10 روز نخست پس از عمل لیپوساکشن هم کبودی و تورم رخ ميدهد و پس از چند روز از محل برش ها مایعاتی بیرون ميشود و جهت کاهش پیدایش عفونت به بیمار امکان دارد که انتی بیوتیک داده بشود.

بسياري از اشخاص بعد از عمل لیپوساکشن، بعد از این که اثر بی هوشی و داروهای آرامبخش از بین رفته است؛ قادر بودند تا بلند بشوند و حرکت کنند. و اما چون عمل سنگینی نمیباشد. به محض این که بیمار بهتر میشود میتواند فعالیت های روزانه خود را شروع کن، هر چند که این دستور از چند روز تا چند هفته امکان دارد که طول بکشد. اما بسياري از اشخاص در ظرف چند روز هم فعالیت های خود را از سر میگیرند. اما در صورتی که یک قسمت بزرگتری تحت درمان قرار گرفته باشد؛ دوره درمان بیشتر طول میکشد.


روش جراحی لیپوساکشن

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

 
از طريق برشهای بسیار کوچک 3- 4 میلی متری و با استفاده کردن از لوله های فلزی باریک و دستگاه مکنده چربی های عمقی خارج میشوند. به طور کلی محل برش ها طوری انتخاب ميشود و انجام میشود که آثار آن مشخص نباشد.

یکی از روشهای تازه در لیپوساکشن، استفاده از اولترا سوند( امواج صوتی) میباشد. به دلیل وجود عوارض بیشتر تنها در قسمت های مخصوصی از بدن استفاده میشود. که دربردارنده چربی متراکم میباشد و با شیوه رایج قابل کشیدن نیست.

مقدار زمان لازم جهت لیپوساکشن بسیار متغیر میباشد و باتوجه به تعداد قسمت ها و ميزان چربی که باید ساکشن بشود میتواند از یک تا چهار ساعت به طول بکشد. تورم طولانی مدت پاها یکی از عوارض لیپوساکشن میباشد

نکات قابل توجه

لیپوساکشن -سایت خبری ازدیدما

لیپوساکشن فقط باید به وسیله پزشک متخصص که در زمينه لیپوساکشن و عمل جراحی پوست، و در زمينه بروز عوارض در زمان عمل و روش اصابت با آن دوره دیده میباشد صورت بگیرد. هر چند که اگر لیپوساکشن همراه با دیگر عمل های جراحی زيبايي صورت نگیرد خطر بروز عوارض کم تر هم ميشود .

اما در صورتی که تصمیم دارید وزن خود را کاهش بدهید لیپوساکشن جایگزین ورزش و رژیم غذایی مناسب نمیباشد. در واقعیت اینکه بسياري از جراحان زيبايي بر این معتقد هستند که بهترین کاندید های عمل لیپوساکشن افراد سالمی میباشند که وزن تقریبا مناسبی دارند اما چربی های بدن آن ها سفت شده است و به ورزش هم جواب نمیدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 10 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن