طرز تهیه قهوه خانگی

کافه لاته

طرز تهیه قهوه خانگی- سایت خبری ازدیدما

زمان آماده سازی:5 دقیقه

مواد لازم برای تهیه: اسپرسو،شیر بدون چربی، پودر کاکائو

باید با استفاده از اسپرسو به مقدار (یک سوم)، شیر بخار داده شده به مقدار ( دو سوم) و تقریبا حدود یک سانتیمتر کف، کافه لاته آماده میشود. کافه لاته، را میتوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی های تهیه شده از قهوه نام برد؛ ولی این نوشیدنی  اکثرا به لطف starbucks با فلت وایت اشتباه گرفته میشود.

تهیه کافه لاته در منزل:

  • اسپرسو (یا قهوه قوی دم کرده)
  • شیر کم چرب یا ترجیحا بدون چربی
  • پودر کاکائو یرای تزیین کردن
  • ظرف شیشه ای درب دار
  • یک فنجان پهن و کم عمق

طرز تهیه قهوه خانگی -سایت خبری ازدیدما

گام اول:

اسپرسوی خود یا قهوه را دم کنید.

گام دوم:

اگر میخواهید که شیر کف کند، باید آن را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید به صورتی که تا نیمه پر بشود سپس درب ظرف را خوب ببندید و به مدت 30-60 ثانیه آن را به شدت تکان دهید.

گام سوم:

بدون گذاشتن درب به روی شیر آن را در ماکروویو به مدت 30 ثانیه قرار دهید؛ به صورتی که کف تا سر شیشه برسد. این کار به این دلیل است که گرما باعث میشود تا کف بروی شیر ثابت بماند.

گام چهارم:

اسپرسو را در یک فنجان پهن و کم عمق بریزید و برای نگه داشتن کف، با استفاده از یک قاشق بزرگ، شیر حرارت دیده را داخل اسپرسو بریزید. هرچندکه میتوانید هر اندازه که میخواهید، شیر هم اضافه کنید.

گام پنجم:

 با استفاده کردن از قاشق هر  اندازه که دوست دارید کف شیر روی لاته بریزید. با پودر کاکائو نوشیدنی خود را تزیین کنید و خوب کار تمام شد ! و قهوه  لاته شما آماده است.

قهوه اسپرسو

طرز تهیه قهوه خانگی -سایت خبری ازدیدما

زمان آماده سای: 3-5 دقیقه

نکته جالب توجه در باره قهوه اسپرسو این است که این نوشیدنی با عبور دادن آب که نزدیک به نقطه جوش است با فشار زیاد از  میان دانه های پودر شده قهوه اماده میشود. و قهوه با این روش غلظت بیشتری نسبت به قهوه های شده دارد و هرچند که در مقایسه با قهوه ترک سبک تر است.

همانطور که در مقاله طرز تهیه انواع قهوه و طرز تهیه قهوه ساده، درباره آماده سازی انواع قهوه توضیح دادیم؛ اسپرسو پایه ای برای نوشیدنی های مختلف میباشد. و اگر طرز تهیه آن را یاد بگیرید به این صورت نصف مسیر را طی کرده اید یعنی میتوانید کاپوچینو، کافه لاته، ماکیاتوی … را آماده کنید.

تهیه قهوه اسپرسو در منزل:

  • دستگاه اسپرسو
  • دستگاه آسیاب قهوه
  • سبد پورتافیلتر
  • تمپر
  • ترازویی که گرم را وزن میکند
  • لیوان شات

طرز تهیه قهوه خانگی -سایت خبری ازدیدما

گام اول:

ابتدا مخزن یا پیمانه ماشین اسپرسو را با آب سرد ترجیحا هم آب تصفیه شده پر کنید، که نه خیلی سخت و نه خیلی نرم شود میباشد. ابدا از آب مقطر استفاده نکنید چرا که امکان دارد به دستگاه آسیب وارد کند.

گام دوم:

پس از آن دستگاه را روشن کنید تا گرم بشود. این کار بستگی به اندازه دستگاه تان از 15 -45 دقیقه طول میکشد. و زمانی که دستگاه تان به اندازه دما دم کشیدن رسید، کمی بیشتر صبر بکنید تا بدنه دستگاه اسپرسو نیز گرم بشود.

گام سوم:

پورتافیلتر را در هدگروپ قرار دهید و دستگاه اسپرسو را برای چند ثانیه روشن کنید تا اینکه آب جلو بیاید و قسمت های از دستگاه را که نزدیک به قهوه هستند گرم کند.

گام چهارم:

اکنون باید داخل پورتافیلتر و قسمت پایین هدگروپ را تمیز کنید.

گام پنجم:

حالا مقداری ادانه قهوه را آسیاب کنید و باقی مانده پودر قهوه را از داخل دستگاه آسیاب پاک کنید. حدود18-20 گرم  قهوه تازه داخل پورتافیلتر بریزید.

گام ششم:

روی قهوه را با انگشتتان فشار وارد کنید تا سطح قهوه با لبه سبد پورتافیلتر برابر بشود.

گام هفتم:

پورتافیلتر را به هدگروپ ببندید و کار دم کردن را حالا شروع کنید. البته توجه کنید که اگر دستگاه اسپرسو شما مرحله قبل از دم کردن را دارد، ابتدا آن را انجام دهید.

گام هشتم:

دم کردن را شروع کنید و با دستگاه با تولید 30 میلی لیتر قهوه تا حدود 30 گرم اسپرسو کارتان را پایان میدهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن