تزریق چربی زیر چشم

جهت درمان قطعی گودی زیر چشم تزریق چربی میتواند گزینه مناسبی باشد. گودی و سیاهی زیر چشم میتواند ژنتیکی باشد و یا حتی اینکه به علتی مثل لاغری بیش از حد ، افزایش سن و این باعث کاهش چربی زیر چشم و یا ممکن است حتی بر اثر جراحی های زیبایی چشم به وجود آید. اما خبر خوب این است که  این مشکل از طریق تزریق چربی زیر چشم به طور خیلی شگفت انگیز و تاثیر گذاری قابل رفع است. از علت های مهم استقبال افراد به تزریق زیر چشم ، میتوان به غیر تهاجمی بودن و پس نزدن چربی توسط بافت زیر چشم ، اشاره کرد.

علت گودی زیر چشم چیست:

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

قابل توجه است که بدانید پوست صورت از 2 لایه چربی تشکیل شده است؛ که لایه بالایی به علتی هایی از جمله لاغری و کم شدن چربی بدن و حتی افزایش سن به تدریج آب میشود و این خودش باعث بروز سیاهی زیر چشم و گودی زیر چشم میشود. به علاوه که تابش آفتاب به طور متوالی به زیر چشم هم در بوجود آمدن این مشکل بی تأثیر نیست؛ در نتیجه که استفاده از کرم های ضد آفتاب مخصوص زیر چشم را حتما جدی بگیرید. کم خوابی یا حتی بد خوابیدن یکی دیگر از علت های گودی زیر چشم میباشد.

اگر که به موقع به نمیخوابید و یا خواب کافی ندارید، یا حتی اگر چشم های خود را زیاد مالش میدهید، باید در انتظار بروز یه همچین مشکلی در صورت خود باشید. البته ممکن است که علائم هشدار هم باشد چرا که؛بیماری هایی از جمله: بیماری های کلیوی ، قلبی و عروقی نیز با سیاهی و گودی زیر چشم مرتبط هستند. و متاسفانه که علت های مثل مصرف دخانیات ، تغذیه نامناسب ، کمبود ویتامین بدن و حتی بی آبی بدن از عوارض دیگر این مشکل میباشند.

علت تزریق چربی زیر چشم:

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

تزریق چربی زیر چشم، برای برطرف کردن مشکلات زیر چشم هست که ما برای شما علت های آن را شرح دادیم، که ممکن است به زیبایی صورت فرد لطمه وارد کرده باشد؛ استفاده میشود . و به علاوه تمام علت هایی که ذکر کردیم موارد دیگری هم هست از جمله:  کبودی و گودی زیر چشم ، افتادگی بافت زیر چشم ، چروک های به وجود آمده و .. باشد. هر چند که برای بر طرف کردن موارد ذکر شده روش های مختلفی وجود دارد؛ مانند لیزر و تزریق ژل زیر چشم که انجام میشود هرچند که باید این نکته را در نظر بگیرید، که تزریق زیر چشم در مقایسه با روش هالی دیگر بسیار بهتر است و عارض خیلی کمتری دارد.

تفاوت تزریق ژل و چربی به زیر چشم:

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

چربی تزریق شده به دلیل شناخته شدن توسط بدن هیچگونه حساسیت آلرژیک ندارد و حتی مقداری از آن بعد از مدتی جذب بدن میشود. ولی ژل چونکه یک ماده ای خارجی میباشد، و نکته قابل توجه این است که امکان پس زدن، و حساسیت بدن نسبت به ژل و جابه جایی آن وجود دارد. به همین دلیل بیشتر اوقات نتایج تزریق چربی زیر چشم از تزریق ژل به زیر چشم طبیعی تر، بهتر و بدون ریسک است.

سن مناسب تزریق چربی زیر چشم:

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

درست است که هیچ نوع عمل زیبایی وجود ندارد که بدون عوارض باشد، پس بهتر میباشد که در صورت نداشتن هیچگونه مشکل حاد، یا نبودن گودی بسیار و سیاهی زیر چشم؛ از تزریق چربی به زیر چشم خود داری کنید. در صورتی که، هیچ نوع محدودیتی برای تزریق جهت درمان قطعی گودی زیر چشم وجود ندارد، زیرا که بروز مشکلاتی مثل کبودی و گودی زیر چشم در هر سنی میتواند بروز کند. با این وجود توصیه ما به شما ا ین است که، اگر سن کمی دارید به جای تزریق چربی زیر چشم میتوانید از کرم های گیاهی و حتی یا روشهای طبیعی برای برطرف کردن گودی و سیاهی زیر چشم از جمله  استفاده کردن از چای کیسه ای، برش های سیب زمینی ، برش های گوجه فرنگی، و برش خیار … به علاوه ماسک ها استفاده کنید.

مراقبت های قبل از تزریق چربی زیر چشم:

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

  • پیش از هر اقدامی ، باید بهترین دکتر برای تزریق چربی زیر چشم  یا متخصص عمل های زیبایی، متخصص پوست مو  مشورت کنید. و درمان مشکلات زیر چشمی خود را به او بسپارید. زیرا که بافت زیر چشم خیلی زیاد حساس میباشد، و کوچکترین بی دقتی می تواند باعث مشکلی بزرگ برای شما بشود.
  • باید حتما 1 هفته قبل از تزریق چربی زیر چشم از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، مانند کلوپیدوگرل ، وارفارین ، ویتامین ای و آسپرین خودداری کنید.
  • پیش از تزریق از مصرف سیگار و مشروبات الکلی اجتناب کنید.

مراحل تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

  • برداشت چربی : بعد از مشخص شدن ناحیه برداشت برای چربی که میتواند  هر قسمت از بدن از جمله: ران ، باسن ، شکم و حتی بعضی اوقات اطراف زانو باشد، توسط بی حسی موضعی آن قسمت را دکتر بی حس میکند و مقدار چربی مورد نیاز توسط ساکشن و بدون آسیب زدن به بافت چربی به صورت سالم بیرون کشیده میشود.
  • خالص سازی سلولهای چربی برداشت شده : با قرار دادن بافت چربی داخل سانتریفیوژهای ویژه ، آن را پاکسازی میکنند؛ و سلولهای خالص چربی را از خون و از دیگر مواد زائد جدا میکنند.
  • تزریق چربی به زیر چشم : در این قسمت از یکسری سوزن های نازک و زیر پوستی به علت حساس بودن ناحیه زیر چشم استفاده میکنند، و از طریق سوزن آن ها سلولهای چربی خالص شده را را به بافت زیر چشم تزریق میکنند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

  • به طور کل از فعالیت های ورزشی سنگین بعد از تزریق جدا خودداری کنید.
  • حداقل تا 2/3 روز پس از تزریق چربی زیر چشم، باید هنگام خوابیدن حتما به کمر بخوابید تا چربی ها به یک شیوه  موثر توزیع بشوند.
  • بعد از تزریق اصلا نبایدچربی تزریق شده را دستکاری کنید و یا حتی آن را لمس کنید، و هرگز آن را فشار ندهید.
  • تا چند ساعت بعد از تزریق، اصلا نباید دراز بکشید، زیرا که ممکن استچربی به درون چشم  نشست کند، و این باعث بوجود آمدن مشکلات پیش بینی نشده میشود.
  • حداقل 1/ 2 روز پس از تزریق ، ناحیه تزریق شده را نباید مرطوب کنید و بشورید؛ زیرا که این ناحیه قطعا مستعد جذب میکروب میباشد و رطوبت هم باعث رشد میکروب ها  میشود.
  • حداقل تا چند هفته پس از تزریق چربی زیر چشم، نباید اصلا به سونا، و جکوزی و ترجیحا استخر بروید، و از حمام با آب گرم و بخار زیاد جدا خودداری کنید؛ و به هیچ وجه از کمپرس آب گرم استفاده نکنید.
  • در صورت مشورت با پزشک یا به توصیه او  و تحت نظر پزشک حتما، بعد از تزریق چربی زیر چشم به صورت منظم آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از احتمال بروز عفونت پیشگیری کنید.
  • ترجیحا بهتر است که برای کاهش عوارض در ناحیه برداشت چربی تا چند هفته یا حداقل یک ماه از گن استفاده کنید.
  • برای دیدن نتیجه نهایی تزریق چربی زیر چشم حداقل که باید یک ماه صبر کنید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.
  • دوره نقاهت پس از تزریق چربی زیر چشم ، تقریبا بین 2 / 3 هفته میباشد.

مقدار ماندگاری چربی تزریق شده زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما

ماندگاری چربی کاملا از هر فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر تزریق توسط متخصص و به درستی صورت بگیرد مقدار ماندگاری هم به مراتب افزایش مییابد. هر چند که بعضی از پزشکان به جهت افزایش دوام و پایداری چربی تزریق شده زیر چشم، سلولهای خالص شده چربی را با پلاکت فرد ترکیب میکنند و آن را به زیر چشم تزریق کرده. ترجیحا برای افزایش دوام چربی سه بار، تزریق را تکرار کنید و  بهتر است که هر بار این عمل را به فاصله یکساله انجام بدهید. در کل بعد از تزریق میزانی از چربی جذب بدن میشود، ولی باقی مانده  آن، به مدت حداقل 10 سال یا به طور دائمی ماندگار میماند.

مزایای تزریق چربی زیر چشم
تزریق چربی زیر چشم -سایت خبری ازدیدما
  • تزریق زیر چشم یک روش غیر تهاجمی و ایمن میباشد، زیرا که مواد مورد استفاده جهت تزریق طبیعی میباشد کاملا و از قسمتی از بدن خود فرد گرفته میشود، به همین دلیل است که بدن به تزریق چربی حساسیت نشان نمیدهد.
  • تزریق چربی زیر چشم ، در کنار پر کردن ناحیه زیر چشم با سلولهای پاکسازی شده چربی ، کمک به افزایش تولید کلاژن توسط بافت زیر چشم و جوانسازی میکند.
  • یکی از محبوب ترین و بهترین مزایای تزریق چربی زیر چشم، نیاز نداشتن به بیهوشی و قابل تحمل بودن عارضه های پیش امده توسط ماده بیهوشی است.
  • دوام تزریق چربی، یک نکته بسیار مهم است به صورتی که حداقل حدود 40% چربی بعد از تزریق در بافت برای همیشه باقی میماند، و هر چند که این مورد دقیقا بر عکس تزریق ژل میباشد که در نهایت تا یکسال باقی میماند.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن