اصول مراقبت از موهای رنگ شده


رنگ کردن مو، تأثیر بسیار زیادی در تغيير چهره هر فردی ایجاد میکند. اما، قطعا می دانید که استفاده از رنگ موهای دائمی و بویژه دکلره، به موها آسیب می رساند. به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، آن ها را شکننده و ظریف میکند.
در ادامه همراه ازدیدما باشید تا باهم به چند نکته کوتاه درباره اصول نگهداری موهای رنگ شده بپردازیم.

شیوه های نگهداری از موهای رنگ شده

پس از رنگ مو ۷۲ ساعت به موها شامپو نزنید!

مراقبت از موی رنگ شده - سایت خبری ازدیدما
مراقبت از موی رنگ شده – سایت خبری ازدیدما

 

زمانی که موهای خود را رنگ می کنید لایه کوتیکول باز می شود بنابراین نفوذ رنگ به شکاف های مو آسان تر می شود. زمانی که موهای خود را بعد از رنگ کردن بلافاصله زود شامپو بزنید، لایه کوتیکول چون هنوز باز می باشد بنابراین رنگ از شکاف ها و منفذهای موهای شما شسته می شود.
حدود سه روز زمان میبرد تا لایه کوتیکول به طور کامل بسته شود. بنابراین هر چه قدر بیشتر صبر داشته باشید برای شامپو زدن، بعد از رنگ کردن مو، رنگدانه های رنگ زمان بیشتری برای تثبیت شدن در کوتیکول مو دارند.
پس رنگ موهای شما زمان بیشتری دوام می آورد.

کمتر از وسایل حرارتی استفاده کنید!

مراقبت از موی رنگ شده - سایت خبری ازدیدما
مراقبت از موی رنگ شده – سایت خبری ازدیدما

موی رنگ شده، از موی طبیعی ظریف تر و شکننده تر و آسیب پذیر تر می باشد. در نتیجه، در زمان استفاده از اتوی مو، سشوار و وسایل این چنینی، با موها حتما با ملایمت رفتار کنید.

از نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید!

نور مستقیم خورشید به فیلیکول ها، ساقه مو، میتواند آسیب برساند و آن ها را شکننده و ضعیف کند و این مسئله میتواند باعث کاهش قطر و ریزش مو ها شود .
موهایی که رنگ شده اند در این مسئله بسیار حساس و هستند و بیشتر آسیب می بینند پس برای جلوگیری از این عوارض از مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب استفاده کنید و موها را مدام مرطوب نگه دارید.

موها را بیش از اندازه نشویید!

اصول مراقبت از موهای رنگ شده - سایت خبری ازدیدما
اصول مراقبت از موهای رنگ شده – سایت خبری ازدیدما

آب دشمن موهای رنگ شده می باشد، یعنی مواد شیمیایی موجود در رنگ مو آن ها را در برابر آب آسیب پذیر و حساس می کند. هرچند که به این معنی نمی باشد که شما از حمام رفتن و شستن موها خودداری کنید، بلکه باید باتوجه به تعداد دفعات شستشوی مراقبت بیشتری از موها کنید .
در نتیجه ترجیحا که از شستشوی مکرر موها با افراط خودداری کنید، برای این که هر اندازه آب بیشتری با موها در تماس باشد، آسیب بیشتری هم به مراتب به آن وارد خواهد شد.

عدم استفاده از برّاق کننده مو!

ممکن است موهای درخشانی داشته باشید، اما پس از رنگ کردن آن ها آیا هنوز هم موها همان درخشش قبل را دارند؟
رنگ مو، با از بین بردن لایه های دارای پروتئین مو، درخشش موها را از بین می برد، در نتیجه ضروری می باشد که از اسپری های برّاق کننده مو یا سرم های مو استفاده کنید.

با دمای پائین آب به موهای زنگ شده شامپو بزنید !

در هنگام شامپو زدن، دمای آب را خنک یا ولرم نگه دارید، زیرا آب خيلي گرم رنگ را از موها آسان تر و سریع تر محو می کند زیرا سطح بین تارهای مو را باز کرده بنابراین باعثِ خارج شدن مولکول های رنگ مو می شود.

موها را کوتاه کنید!

اصول مراقبت از موهای رنگ شده - سایت خبری ازدیدما
اصول مراقبت از موهای رنگ شده – سایت خبری ازدیدما

آسیب دیدن مو بعد از رنگ کردن، اجتناب ناپذیر می باشد، پس باید به صورت مرتب پائین موها را کوتاه کنید تا خشکی،ظریف شدن و شکنندگی به قسمت های بالاتر مو نرسد.
بعلاوه، کوتاه کردن مو باعث رفع کردن موخوره میشود، اگر که قصد دارید با دکلره رنگ موهای خود را از تیره به روشن کنید حتما خود را برای کوتاه کردن اندازه قابل توجهی از موها، آماده کنید.

آبرسانی به موها را فراموش نکنید!

خشکی موی رنگ شده، خیلی طبیعی میباشد، بنابراین بعلاوه مراقبت هایی مثل روغن های گیاهی از محصولات موی مناسب رنگ شده ترجیحا با ترکیباتی ازجمله آووکادو، موز، مایونز، پاپایا، ماست، عسل، شیر و… هم استفاده کنید؛ به طور خانگی هم موهای خود را آبرسانی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن