پیشگیری از کرونا

نحوه پیشگیری از ویروس کرونا

تا امروز هزاران نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و حتی افراد زیادی هم جان خود را از دست داده‌اند. در  بین مبتلایان به کرونا ، افراد آلوده به ویروس کرونا درمان هم شده‌اند. بیشترین میزان شیوع ویروس کرونا در چین مشاهده شده اما موارد قابل توجه ای هم در کشورهای دیگری دیده شده است.اما با پیشگیری های لازم و رعایت یکسری نکات ساده  بهداشتی میتوان از مبتلا شدن به ویروس کرونا پیشگیری و جلوگیری کرد.

علائم ویروس کرونا

علائم و نشانه های این ویروس به شدت به علائم سرماخوردگی شباهت دارد ، از جمله تب ، سرفه ، تنگی نفس ، و مشکلات حاد تنفسی. حتی علائمی از جمله اسهال ، مشکلات گوارشی هم دیده شده، و این ویروس کرونا بر کبد و کلیه هم تاثیر گذار است و تحت تاثیر قرار میدهد .

پیشگیری از کرونا -سایت خبری ازدیدما

انتقال ویروس کرونا

نحوه ی انتقال ویروس کرونا به آنفولانزا شباهت دارد و از طریق سرفه و یا عطسه  انتقال پیدا میکند، هرچند که نحوه ی انتقال این ویروس متفاوت است ، اما میتواند از بودن به مدت طولانی در کنار فرد بیمار  هم انتقال پیدا کند ، مانند محیط بسته ای مثل بیمارستان .اما انتقال آن در فضای باز محدود است.

درمان

درصورتی که تلاش های قابل توجه ای برای تولید واکسن ویروس کرونا انجام شده است، اما تاکنون واکسن یا داروی مخصوصِ ضدِ کرونا برای درمان قطعی آن،ریشه کردن و جلوگیری و یا حتی مقابله با عفونتهای ناشی از کروناویروس به طور عام وجود ندارد.

پیشگیری از کرونا -سایت خبری ازدیدما

پیشگیری از کرونا

جهت پیشگیری کردن از کرونا با رعایت ساده ی یکسری نکات ساده شما میتوانید از مبتلا شدن در امان بمانید:

شست و شوی مرتب دست ها

نماندن به مدت طولانی در فضای بسته

دست ندادن و روبوسی نکردن

بصورت کلی در مکان های عمومی بهتر است که کمتر به اشیاء و وسایل ها تماس داشته باشین؛ و هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی حتما دست های خود را شسته و یا می توانید از دستکش استفاده کنید و سپس شب به شب دستکش خود را بشویید، و از ماسک های فیلتردار استفاده کنید برای خارج شدن از منزل یا به سمت محل کار رفتن ، و البته این را درنظر بگیرید که ماسک شما حتما باید تعویض شود زیرا استفاده ی طولانی مدت از ماسک خودش باعث تجمع باکتری و میکروب ها است.پس از استفاده از دستگاه های عضو شتاب ،کارتخوان ها و عابربانک ها ،میله های داخل اتوبوس ها ،در تاکسی ها، و هرگونه شیء که تماس مستقیم عمومی دارد پس از آن دستان خود را بشویید.

و در آخر بدانید که با رعایت همین نکات ساده بهداشتی، شما از مبتلا شدن به کرونا در امان می مانید.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن