موضوعات داغ

لباس مناسب مصاحبه کاری

لباس مناسب برای مصاحبه کاری

یکی از دغدغه های اکثر کارجویان تیپ مناسب برای اولین قرار کاری می باشد. وقتی مانند یک حرفه ای لباس بپوشید اعتماد به نفستان نیز بالا می رود و نشانه احترام به شرکت و کارفرمای شرکت است. اگر با کارفرمای خود از قبل آشنایی دارید بازلازم است که رسمی و آراسته در جلسه اول حاضر شوید. نمی توان گفت که همه شرکت ها چه چیزی را می پسندند و مورد تایید است اما ما در اینجا تصمیم داریم عرف مصاحبه حرفه ای را برای شما بررسی و بیان کنیم.

اولین نکته رنگ لباس است

ست کردن در یک جلسه مصاحبه دارای یک سری اصول می باشد که باید آنها را بدانید. در مصاحبه رسمی برای آقایان رنگ خنثی توصیه می شود مثل رنگ مشکی، سرمه ای و خاکستری. شما می توانید از ترکیب این رنگ ها نیز استفاده کنید. برای خانم ها محدودیت کمتری وجود دارد و می توانید از رنگهای متنوعی استفاده کنید اما توجه داشته باشید که رنگهای مختلف و متنوع را با هم نپوشید زیرا باعث بی نظمی در ظاهر شما می شود.

لباس مناسب مصاحبه کاری -سایت خبری ازدیدما

نوع لباسی که انتخاب می کنید

چون اولین باری است که وارد یک شرکت می شوید به جز مصاحبه کننده افراد دیگر در شرکت نیز حواسشان به شما می باشد پس این که چه چیزی بپوشید بسیار اهمیت دارد. رسمی ترین نوع لباس برای آقایان کت و شلوار می باشد اما شما می توانید از شلوار پارچه ای وکتان با پیراهن مردانه استفاده کنید.خانم ها می توانند تنوع بیشتری در انتخاب لباس داشته باشند فقط لازم است که لباسشان متعارف و مناسب باشد.

استفاده از ساعت و جواهرات

خوب است اگر عادت به بستن ساعت دارید از ساعت های ساده و کلاسیک استفاده کنید و از ساعت های بزرگ ورنگی رنگی استفاده نکنید. جلسه مصاحبه مهمانی نیست پس خانم ها استفاده از جواهرات را فراموش کنند و آقایان نیز از گردنبند و غیره استفاده نکنند.

لباس مناسب مصاحبه کاری -سایت خبری ازدیدما

مدل مو و نحوه آرایش

سادگی همیشه جواب میدهد نیاز به آرایشگاه نیست فقط آراسته و ساده باشید. خانم ها از آرایش غلیظ بپرهیزند و از یک آراستگی و آرایش ساده استفاده کنند تا فقط مرتب و شیک به نظر برسند.

کفش مناسب

پوشیدن کفش مناسب با کت و شلوار را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که کفش هایتان تمیز و مرتب باشد. حتما قبل از جلسه از واکس برای کفش هایتان استفاده کنید. رنگ کفش خود را یا مشکی یا متناسب با لباس خود انتخاب کنید. رنگ جوراب خود را تیره انتخاب کنید تا تضاد رنگی به وجود نیاید و جلب توجه نکند.

لباس مناسب مصاحبه کاری -سایت خبری ازدیدما

عطر فراموش نشود

همیشه این را بدانید که لازم است قبل از رفتن به جلسه مصاحبه دوش بگیرید. هیچ وقت عطر جای دوش گرفتن را نمی گیرد. این را فراموش نکنید که ممکن است کسی که با شما مصاحبه می کند به عطر حساسیت داشته باشد پس بهتر است از عطرهای ملایم استفاده کنید و فقط برای خشبو شدن خود کمی عطر مصرف کنید.

مورد دیگری که اهمیت دارد موقعیت شغلی است که شما برای آن به مصاحبه میروید. خوب است که قبل از رفتن به جلسه مصاحبه تحقیقی در مورد شرکت مورد نظر انجام دهید و با پوشش کارکنان آنجا آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن