فواید و مضرات قهوه

فواید و مضرات قهوه

قهوه تا چند سال پیش یک نوشیدنی تجملاتی به حساب می آمد اما اکنون میان بسیاری از مردم ایران جا پیدا کرده و در مصرف روزانه از آن استفاده می کنند. این نوشیدنی در گذشته در کافی شاپ ها بیشتر مصرف می شد و افراد عادی نمی توانستند از آن استفاده کنند. بیشتر مردم از قهوه برای داشتن هوشیاری و انرژی بیشتر استفاده می کنند.جالب است بدانید که قهوه به بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله سنگ صفرا، دیابت نوع دو و بیماری های گوارشی بسیار کمک می کند.

در این مقاله ما به شما از خواص و مضرات قهوه می گوییم تا شما بیشتر با این نوشیدنی خوشمزه آشنا شوید.

فواید قهوه:

فواید و مضرات قهوه-سایت خبری ازدیدما

چربی سوزی

کافئین موجود در قهوه یک ماده بسیار شگفت انگیز است که سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد بالا می برد. این ماده به بالا رفتن سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث می شود فرد چربی سوزی داشته باشد.

مانع آلزایمر

آلزایمر بیماری است که معمولا در افراد بالای 65 سال ظاهر می شود. طبق تحقیقات به عمل آماده خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که قهوه مصرف می کنند تا 65درصد کمتر از افراد دیگر است. پس از این بابت می توان گفت که قهوه برای افراد میانسال مناسب است.

فواید و مضرات قهوه-سایت خبری ازدیدما

سلامت کبد 

یکی از اعضای با ارزش در بدن کبد می باشد که بسیاری از مسئولیت های بدن را بر عهده دارد.تحقیقات نشان داده است که قهوه به سلامت کبد کمک کرده و باعث می شود تا در برابر سیروز از کبد محافظت کند. افرادی که در روز 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند کمتر به بیماری های کبدی دچار می شوند.

شادی آور

تحقیقات دانشگاه هاروارد مشخص کرده زنانی که در روز 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند زنان شادتری بوده و از افسردگی به دور می باشند. پس می توان گفت که قهوه یک نوشیدنی شادی آور می باشد.

مضرات قهوه

فواید و مضرات قهوه-سایت خبری ازدیدما

افزایش اضطراب

اگر از کافئین بیش از حد استفاده شود باعث اضطراب و عصبانیت می شود، از کافئین برای هوشیاری بیشتر استفاده می شود. ماده ای در مغز تولید می شود به نام «آدنوزین»‌ که باعث احساس خستگی می شود. کافئین از تاثیر آدنوزین جلوگیری می کند و همین موضوع باعث به وجود آمدن اضطراب در افراد می شود.

باعث بی خوابی

یکی از قابلیت های با ارزش کافئین کم کردن و بی خوابی می باشد. اما مصرف بیش از حد کافئین باعث می شود تا کیفیت خواب شما پایین بیایید. مصرف قهوه زیاد باعث کاهش و کیفیت خواب در میانسالان می شود. پس بهتر است در مصرف قهوه زیاده روی نکنید.

فواید و مضرات قهوه-سایت خبری ازدیدما

تکرر ادرار

کافئین باعث تکرر ادرار در افراد می شود. این ماده خواص تحریک کنندگی مثانه را دارد. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که قهوه و چای زیاد می خورید تکرر ادرار گرفته باشید.

بعضی از افراد نیاید بیش از حد مجاز قهوه مصرف کنند و برای آنها مضر می باشد. مانند کودکان، زنان باردار و شیرده، افرادی که بیماری های عصبی و قلبی دارند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن