راهکارای افزایش رشد قد کودک

افزایش رشد قد کودک

همه ی ما دوست داریم که کودکانی بلند قد داشته باشیم و البته بر کسی پوشیده نیست که کودکی و نوجوانی  دوره ی حساس و مهمی در استخوان بندی اسکلت ماست .و باید بدانید زمانی که شما در دوره ی رشد هستید،مخصوصا در دوره ی بلوغ بیشترین زمان  رشد قدی شماست که عمدتا  طی سالهای 18 تا 25 سالگی اوج آن است ؛ و البته با پایان یافتن دوره ی بلوغ صفحات رشد به استخوان تبدیل می شوند  و قطعا فعالیتشان پایان می پذیرد. در این بین یسری عوامل هستند که در افزایش رشد قد تاثیر دارد به خصوص در کودکان !

تغذیه

تغذیه یکی از همان عواملی است که می تواند در رشد قد کودکان و نوجوانان تاثیر بگذارد ! و قاعدتا  منظورمان  تغذیه سالم است نه صرفا تنقلاتی که ارزش مواد غذایی زیادی ندارد، و همچنین شما باید بدانید که هیچ تضمین %100 وجود ندارد که از طریق تغذیه قد شما بلند می شود اما می تواند مقداری بر ژنتیک شما تاثیر بگذارد چون نزدیک به درصد بالایی60 تا 80 درصد ژنتیک شما تاثیر برقد شما دارد، اما با یک رژیم متناسب و متعادل از پروتئین ها،چربی ها، و البته کربوهیدرات ها می تواند در افزایش قد کودک شما تاثیر بگذارد، و البته در این میان هرگز تاثیر آب را دست کم نگیرید ، آب هم به اندازه کافی بنوشید نه تفریط کنید نه افراط، چرا می گوییم آب چراکه به هضم غذا کمک میکند و به آن تسریع می بخشد ، و خب مواد سمی را دفع می کند  و چراکه نه می تواند تاثیر داشته باشد بروی قلب  شما! علاوه بر آن 8 لیوان آب که می دانید واجب برای بدنتان است شما می توانید از طریق ابگیری میوه ها یا استفاده از میوه های پر آب مثل هندانه …به رشد قد خود کمک کنید .

لبنات

علاوه بر شیر که سرشار از کلسیم  و پروتئین است،از محصولات دیگری مانند پنیر ، ماست ،خامه  …که سرشار از ویتامین(A, B, D , E ..) هستند  استفاده  روزانه داشته باشید  ویتامین D  و کلسیم  کاملا برای رشد کودک ضروری و مهم هستند ؛ خوردن مکمل ها و ویتامین ها در کنار رژیم غذایی خود می تواند کمک کننده باشد اما باید حتما تحت نظر  پزشک مصرف شود .

 راهکارای افزایش رشد قد کودک-سایت خبری ازدیدما
میوه ها وسبزیجات

تغذیه سالم و مقوی شامل سبزیجات هم می شود، که سبزیجات هم برافزایش قد تاثیر دارد. سبزیجات منبع کاملی از ویتامین ها،فیبر و خب پتاسیم هستند؛ ویتامینA به رشد استخوان ها و بافت عضله ها کمک شایانی می کند .  شما می توانید از  سبزیجات و میوه هایی همچون :  هویج،اسفناج،نخود و  ….. انبه ،هندوانه،گریپ فروت …که سرشار از ویتامین A هستند مصرف کنید .و در کنار ویتامین A  از ویتامین C  هم استفاده کنید که در گوجه فرنگی  و سیب زمینی وجود دارد و به رشد استخوان های خود و افزایش قد خود کمک می کند قطعا.

مرغ و گوشت

بر کسی پوشیده نیست  که مرغ و گوشت منبع بسیاری مهمی از پروتئین ها و ویتامین ها هستند که شما باید در رژیم غذایی کودک خود آن را بگنجانید و بطور متوسط هفته ای 2 بار مصرف کنید زیرا ماهیچه ها و استخوان ها برای رشد به آن ها نیاز داردچراکه حاوی چربی است  و نیاز بدن را فراهم می کند.

راهکارای افزایش قد کودک-سایت خبری ازدیدما

ورزش

فواید ورزش بر کسی پوشیده نیست اکثریت جوامع آگاهی به تاثیر ورزش بر فرم بدن، و ابته سلامتی دارند؛ فعالیت بدنی  به هر شکل و صورتی که باشد  در کل باعث بهبود و رشد  جسمانی شما و کودک شما می شود . ولی این را بدانید که ثابت نشده است که ورزش بخصوصی  باعث افزایش قد شما می شود، باید ورزش یرا برای کودک خود انتخاب کنید که یک محرک خوب برای رشد قد کودک شما باشد نه مانعی برای آن ! ورزش های هوازی و  ورزش هایی که در آب انجام می شود مثل شنا به دلیل برداشتن فشار از روی استخوان ها و مفاصل قطعا به رشد قد کودک  شما کمک خواهد کرد، و حتما و حتما  این را بدانید  ورزش با نظم و همراه با یک رژیم غذایی مناسب  و البته متعادل  به افزایش قد کمک می کند ،

نمونه هایی از ورزش هایی که به افزایش قد کودک کمک می کند : شنا  ، بارفیکس  ، ورزش های کششی  ، طناب بازی  ،بسکتبال البته در سنین نوجوانی …..

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پانزده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن