روش تمیز کردن ظروف مسی

تمیز کردن ظروف مسی با روش های خانگی

یکی از بهترین روش های تمیز کردن مس استفاده از پولیش یا همان جلاسنگ است؛ اما اگر در دسترس شما نیست ،نگران نباشید ما به شما راه حل های خانگی ، ساده ،آسان و بی دردسرِ تمیز کردن ظروف مسی را می گوییم :

 

1. نمک و سرکه

به دو روش می توانیم در تمیز کردن مس از نمک و سرکه استفاده کنیم.  روش اول: یک قابلمه بزرگ تر از ظرف مسی خود بردارید ، یک قاشق غذا خوری (متناسب با اندازه ظرف مسی خود) نمک ریخته همراه با یک لیوان سرکه  ،سپس ظرف مسی خود را در آن قرار دهید و اجازه دهید که ظرف مسی شما با مواد بجوش حداقل به مدت 30 دقیقه . پس از زمان مورد نظر ظرف مسی خود را با مایع ظرف شویی یا پودر ماشین لباس شویی بشورید . روش دوم : ظرف مسی خود را در یک کاسه قرار دهید و مقداری سرکه بروی آن بریزید سپس مقداری نمک بروی ظرف مسی خود ریخته و با اسفنج،فرچه یا مسواکی که بدردتان نمی خورد بروی آن بکشید و لک ها را از بین ببرید.  ” به یاد داشته باشید حتما از دستکش آشپز خانه استفاده کنید.”

تمیز کردن ظروف مسی-سایت خبری ازدیدما

2. سرکه و جوش شیرین

به سادگی و تنهابا ترکیب جوش شیرین و سرکه ظرف مسی خود را در خانه تمیز کنید. ابتدا مقداری جوش شیرین در کاسه ویا ظرفی متناسب با اندازه ظرف مسی خود ریخته ، سپس مقداری سرکه به آن اضافه می کنیم اجازه ندهید مواد شما خیلی رقیق شود، بعد مواد را خوب مخلوط می کنیم تا حبابی در آن نباشد. مواد که آماده شد با اسکاچ یا فرچه،مسواک .. بروی ظرف بکشید . این کار را تا زمانی که کل ظرف را تمیز کرید ادامه دهید و سپس بگذارید که مواد به مدت 20 دقیقه بروی ظرف مسی شما باقی بماند سپس با مایع ظرف شویی یا پودر ماشین لباس شویی آن را شسته و خشک کنید. “حتما از دستکش استفاده کنید.”

تمیز کردن ظروف مسی-سایت خبری ازدیدما

لیمو و نمک

و در آخر شما میتوانید از ترکیب لیمو و نمک هم برای تمیز کردن ظروف مسی  خود استفاده کنید. ابتدا : یک لیمو را از وسط نصف کنید و بروی آن نمک بریزید یا آن را به نمکی که در ظرفی ریخته اید آغشته کنید، سپس لیموی آغشته شده به نمک را بروی سطح ظرف مسی و حتی داخل آن بکشید تا تیرگی ها از بین برود تا به تمیزی سطح مورد نظر خود برسید و در آخر با مایع ظرف شویی ظرف مسی خود را بشویید.

تمیز کردن ظروف مسی-سایت خبری از دیدما
امیدواری که از راهکارای تمیز کردن خانگی ظروف مسی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 5 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن