درمان کبد چرب با طب سنتی

کبد چرب را میتوان یکی از بیماری های خطرناک نام برد. که البته با استفاده از درمان های خانگی و طب سنتی می توان آن را درمان کرد. برای کبد چرب بیشتر بیماران ترجیح می دهند از دارو و روش های گیاهی استفاده کنند. در ادامه با ازدیدما همراه شوید.

درمان کبد چرب با طب سنتی و داروهای گیاهی و خانگی

پیش از درمان کبد چرب، دلیل را بشناسید!

چه کسانی کبد چرب می گیرند؟

افرادی که دیابت و بیماری قند نوع یک یا دو دارند ولی بدنشان انسولین را پس می زند حتی اگر انسولین تزیریقی باشد این ها دچار کبد چرب می شوند.

افرادی که داروهای شیمیایی مخصوص مصرف می کنند که تاثیر بد بر روی کبد دارد. به خصوص آنتی بیوتیک ها چرک خشک کن ها، بدون اینکه عفونت یا چرک داخلی ثابت بشود از قبل خودشان می خورند.

چاقی، اضافه وزن، در چربی ها زمانی تری گلیسرید خون بالا برود کبد را چرب می کند.

افرادی که مصرف چربی زیاد دارند سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی زیاد میخورند. حتی سوزش چشم و خارش چشم و یکی هم ایجاد کبد چرب می باشد.

افرادب که آب آلوده، شیر آلوده یا جگر سیاه مانده گوسفند یا گاو مصرف می کنند به کبد چرب مبتلا می شوند. زیرا هر تکه از جگر سیاه به مقدار نیم کیلو پی و دنبه کلسترول بد دارد.

درمان کبد چرب با طب سنتی - سایت خبری ازدیدما
درمان کبد چرب با طب سنتی – سایت خبری ازدیدما

برای پیشگیری و درمان کبد چرب این غذاها را نباید بخوریم:

چای ، سرخ کردنی ، غذاهای چرب و پر حجم ، سیر داغ ، پیاز داغ ، آب همراه غذا ، دوغ همراه غذا ، تخم مرغ ، تنقلات شور ، دارو ، پفک ، یخمک ، روغن سرخ کردنی ، شیرینی ، غذای فریز شده ، نمک زیاد ، ترشیجات ، رب ، سس و…

برای پیشگیری و تسریع درمان کبد چرب این خوراکی ها را باید خورد:

غذاهای خوب برای کبد :آب ، میوه جات ، لیمو ترش ، روزی 4-5 واحد سبزیجات ، ترشیجات طبیعی ( مانند زرشک یا شاتوت که بهترین دارو می‌باشد .) انواع مرکبات ، غلات سبوس دار . نخود، سیب، به، انگور، کرفس، دارچین، بالنگ، زعفران، ماش، شقاقل، زیتون، زنجبیل، زردچوبه، انجیر، کاهو، اسفناج، هویج، زرشک و کدو.

درمان کبد چرب با طب سنتی - سایت خبری ازدیدما
درمان کبد چرب با طب سنتی – سایت خبری ازدیدما

درمان کبد چرب با طب سنتی

۱. اولین قدم اصلاح تغذیه و شیوه زندگی می باشد. مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و البته کاهش مصرف گوشت، چربی و مواد قندی توصیه میشود .

۲. جایگزینی گوشت با سویا ، جایگزینی شام با سالاد( هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سیب، آبغوره)‌ خودداری از آب خوردن بین غذا، استفاده بیشتر از سیر، پیاز، سبزیجات تازه، لیموترش و سیب در رژیم روزانه خیلی مهم است.

۳. هر روز خوردن یک مشت برگ زرد آلو

۴. خوردن ۷ برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی

۵. از دیگر شیوه های درمان کبد چرب و کاهش جذب چربی در بدن مصرف زنجبیل در رژیم غذایی می باشد. افرادی که در طول هفته ۲ تا ۳ بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از فواید درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند.

درمان گیاهی کبد چرب

۶. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در شروع روز می تواند مفیدترین دارو برای پیشگیری از مبتلا شدن به کبد چرب باشد.
از آنجایی که لیمو پر از ویتامین C می باشد. و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش مهمی در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

۷. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا تاثیر گذار است. یکی از راه های درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو می باشد.

۸. توت ها این میوه های خوشمزه که انواع مختلفی دارند از دیگر منابع غنی انتی اکسیدان به شمار می آیند . این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان می‌باشد و کبد را ترمیم می کند. برای دفع چربی از سلول های کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

۹. نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر مفیدی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد دارد. اشخاصی که ممکن است استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد باشد.

مثل افراد چاق و کم تحرک می توانند با قرار دادن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از مبتلاشدن به این بیماری پیشگیری کنند. و حتما میوه و سبزیجات هم در کنارش قرار دهند.

۱۰. مصرف روزانه یک لیوان سرکه انگبین تاثیرات شفابخشی در درمان کبد چرب دارد و عرق کاسنی، عرق خارشتر، عرق بید و عرق شاه تره هم بسیار مفید می باشد.

درمان کبد چرب با طب سنتی - سایت خبری ازدیدما
درمان کبد چرب با طب سنتی – سایت خبری ازدیدما

عرقیات گیاهی برای درمان کبد چرب

۱. نوشیدن دم کرده گل مریم هم اثربخش می‌باشد. کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه می تواند به گونه چشمگیری در درمان کبد چرب مفید باشد. البته توجه داشته باشید کاهش ناگهانی وزن ممکن است این مشکل را تشدید کند.

۲. سکنجبین عنصلی را که همان پیاز دشتی و پیاز موش می باشد و عرب ها عنصل می گویند در سکنجبین می جوشانند و آبش را صاف می کنند. و روزانه ۱ الی ۲ قاشق پلو خوری به فاصله ۱۲ ساعت مصرف می کنند.

۳. عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی مثل داروهای گیاهی مهم در کنترل و درمان کبد چرب به شمار می آیند. این نوشیدنی های گیاهی از جایی که طبعی سرد و تر دارند باعث کاهش میزان کلسترول خون می شوند و هم زمان به پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد هم کمک می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن