درباره خال قرمز

خالهای قرمز روی پوست بدن که به خال های آنژیوم و گیلاسی معرفو هستند به 2 دلیل مهم ایجاد شده و در شرایطی خاص می توانند موجب نگرانی و تهدید سلامت باشند.

در مورد آنژیوم گیلاسی یا همان خال های قرمز رنگ بیشتر بدانید:

بعضی اوقات خالهایی به رنگ قرمز به روی پوست دیده میشود، که باعث نگرانی ما میشود. ولی این آنژیوم های گیلاسی به چه علتی به روی پوست بدن ظاهر میشوند و چه دلیلی برای رشد آن ها وجود دارد؟ در ادامه توضیحاتی را گردآوری کردیم که درباره خال های قرمز ارائه خواهیم داد.

علت رشد خال های قرمز روی پوست

در حقیقت خال های کوچک تومورهای خوش خیمی میباشند که از سلولهای خونی تشکیل شده اند. و  به هیچ عنوان خطرناک نمیباشند، این خال های قرمز رنگ که به طور معمول از سن 30 تا 35 سالگی به بعد در ناحیه کمر و سینه افراد ظاهر میشوند و به خال گیلاسی و یا خال آنژیو معروف میباشند.

علت دیگر بروز خال های قرمز روی پوست بیماری یا سبک زندگی نادرست میباشد

بعضی اوقات خال ها بیانگر بیمارهایی مانند کبد ،عدم تعادل در هورمونه ا وگردش نامنظم خون میباشند. به طور کل بروز خال های قرمز رنگ آنژیو در افرادی که دیابت دارند، و افراد که دارای مشکلات کبدی و زنانی که از قرص های پیشگیری از بارداری استفاده میکنند، شیوع بیشتری دارد. به علاوه وجود سابقه خانوادگی هم ابتلا به خال های قرمز را افزایش خواهد داد.

خال قرمز -سایت خبری ازدیدما

چه هنگامی خال های قرمز خطرناک می شوند

در بیشتر مواقع این خال ها بی ضرر میباشند ولی اگر خال ها تغییر فرم و اندازه بدهند و شروع به خون ریزی کنند باید به پزشک مراجعه کنید. پس توجه داشته باشید که فقط در حالتی که تعداد این خال ها در یک دوره زمانی کوتاه به شدت افزایش یابد و اندازه خال های قرمز هم بیش از سه تا چهار میلی متر بشود، لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید.

برای پیشگیری از بروز و افزایش آنژیوم یا خال های قرمز گیلاسی چه کنیم

برای پیشگیری از این اتفاق رژیم غذایی سالم و سبک زندگی صحیحی را پیش بگیرید. باید حتما در رژیم غذایی خود میوه سبزیجات و چربی های سالم را قرار دهید، با انجام این کار ها پوست جوان و سالمی خواهید داشت.

خال قرمز -سایت خبری ازدیدما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن