فواید دوچرخه سواری

فواید دوچرخه سواری را تا به اکنون تنها به سوزاندن کالری و تقویت عضلات پا نسبت می دادیم. ولی باید بدانید که برای افزایش سلول های مغز دوچرخه سواری کنید و این فقط قسمتی از خواص ورزش دوچرخه سواری میباشد. جهت متناسب سالم بودن باید از نظر فیزیکی فعال باشید.

فعالیت جسمانی منظم میتواند به حفاظت از شما در برابر بیماری های مهم مانند اضافه وزن، بیماری های قلبی، سرطان، بیماری های روانی، دیابت و ورم مفاصل کمک کند. دوچرخه سواری به صورت منسجم یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر مشکلات سلامتی با استایل زندگی بی تحرک میباشد.

ساخت ماهیچه

دوچرخه سواری -سایت خبری ازدیدما

دوچرخه سواری یک نوع ورزش پا بسیار جدی میباشد، و عضلات چهارگانه، عضلات عقب ران با ایجاد فیبرها برای سازگاری، واکنش نشان میدهند. هر چند که دوچرخه سواری با مقاومت کم به آرامی باعث ایجاد ماهیچه ها میشود، شما میتوانید فواید آن را به بیشترین حد برسانید و با دوچرخه سواری کردن در سربالایی، بالا بردن دنده بالاتر، و یا مانند فواصل طولانی در ورزش تان، ماهیچه خود را به بیشتریت حد برسانید.

دوچرخه سواری برای قطع چربی

ورزش هوازی و تمرینات ایروبیک هم یکی از موثرترین راه ها برای از دست دادن چربی بدن میباشد. دوچرخه سواری برای حداقل یک ساعت یا هر روز برای از دست دادن چربی خوب میباشد.

دوچرخه سواری قوی کردن ماهیچه های پاها

دوچرخه سواری -سایت خبری ازدیدما

دوچرخه سواری به مراتب بهتر از بلند کردن وزنه میباشد، ولی میتواند برای شما و بدنتان اثرات مشابه هم به همراه داشته باشد. بهترین راه برای ساختن قدرت، مخصوصا در عضلات چهارگانه، این میباشد که از سنگین ترین دنده دوچرخه استفاده کنید و به خود فشار بیشتری وارد کنید.

تنفس عمیق

همان طور که می توانید بر روی ماهیچه های پاها تمرین کنید, می توانید ماهیچه های ریوی را منبسط و منقبض کنید و تمرین دهید. دوچرخه سواری راهی عالی برای این امر است. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید این نوع ورزش می تواند به توسعه ظرفیت ریوی شما کمک کند و به شما یاد بدهد که سریع تر حرکت کنید.

فواید دوچرخه سواری برای داشتن حس خوب

دوچرخه سواری -سایت خبری ازدیدما

حتی سی دقیقه رکاب زدن یا انجام ورزش های هوازی دیگر به طور روزانه، برای بهبود حالت ذهنی تاثیر گذار میباشد. علاوه بر این, بر پایه یک مطالعه, افرادی که ورزش می کنند به صورت نرمال میزان ابتلا به افسردگی را در خود کاهش میدهند.

فواید دوچرخه سواری برای کاهش تنش

ثابت شده است که دوچرخه سواری تا ۴۰% سطح استرس را کاهش میدهد و در نتیجه میتواند احساسات اضطراب را دور نگه دارد. با نگاه داشتن ذهن به جاده، شما را از قسمت های کار یا زندگی که آزارتان میدهد, دور نگه می دارد.

فواید دوچرخه سواری برای کشش بدنتان

دوچرخه سواری -سایت خبری ازدیدما

حرکت نیروهای چرخه ای شما را مجبور میکند تا ماهیچه های مخصوص را در قسمت پایین بدنتان گسترش بدهید که زیاد کشش انجام نمیدهند، مثل تمام عضلات باسن. این کشش میتواند به کلی حرکت و انعطاف پذیری شما را افزایش بدهد. با این حال مهم میباشد، به خاطر داشته باشید که این ماهیچه ها را بعد از دوچرخه سواری کش دهید تا سفت نشوند.
کشش بدن از فواید دوچرخه سواری است

فواید دوچرخه سواری برای سلامت قلب

دوچرخه سواری میتواند خطر بیماری قلبی را کاهش بدهد. یک مطالعه نشان داده است که دوچرخه سواری به صورت منظم میتواند احتمال توسعه مشکلات قلبی را تا 50 درصد کاهش بدهد, و مطالعه دیگری هم نشان داده است کسانی که در هر روز هفته 20 دقیقه دوچرخه سواری میکنند، ریسک بیماری قلبی تا 50 درصد، کاهش میابد.
دوچرخه سواری مفید برای قلب

برای ریه ها کار میکنند

دوچرخه سواری -سایت خبری ازدیدما

ورزش منسجم هوازی میتواند به حفظ سلامت ریه های شما کمک کند. به سختی نفس کشیدن کاری میکند تا ریه ها بیشتر منبسط و منقبض بشوند و موثرتر کار کنند، که میتواند خطر عملکرد نادرست ریه را با افزایش سن کاهش بدهد.

فواید دوچرخه سواری برای مبارزه با سرطان

ورزش به صورت کلی میتواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش بدهد، ولی مطالعات در مورد دوچرخه سواری، این ورزش را یکی از بهترین ورزش ها برای کاهش خطر سرطان درنظر گرفته اند. یک مطالعه به صورت خاص در مورد دوچرخه سواران انجام شده است و دریافت که دوچرخه سواری میتواند احتمال ابتلا به سرطان در حال توسعه را تا ۴۵٪ کاهش بدهد.

فواید دوچرخه سواری برای کنترل دیابت:

دوچرخه سواری -سایت خبری ازدیدما

اشخاص مبتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر گردش ضعیف در پایین بدنشان را تجربه میکنند که میتواند منجر به پاهای ورم کرده بشود. دوچرخه سواری راهی خوب برای کمک به افزایش بازگشت خون پایین بدن و کاهش تورم و درد پا میباشد. از جایی که دوچرخه سواری از گلوکز در سلول های ماهیچه ای شما استفاده میکند، میتواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند که قند خون خود را تنظیم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن