تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

ویژگی بینی استخوانی

در بیشتر موارد تشخیص دقیق نوع بینی توسط جراح پلاستیک مشخص میشود.
بینی استخوانی دارای قوز و فرم منحنی میباشد،
پوستی نازک دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار میباشد.
و تقریبا دارای استخوانی باریک و گاهی هم پهن میباشد.
از جهت بافتی و غضروفی بسیار مستحکم است.
لایه های چربی در بینی استخوانی بسیار نازک میباشد.
پره های آن کوچک و باریک است‌.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی -سایت خبری ازدیدما

ویژگی بینی گوشتی

بینی گوشتی بافت پوستی ضخیم تر و در عوض استخوان بندی و غضروف های ضعیف تری نسبت به دیگر انواع بینی ها دارد.
از جایی که بیشتر حجمی که در جراحی تحت تاثیر قرار میگیرد قسمت پوست و پره های بینی میباشد این امکان هست که با توجه به ضعف غضروف های قسمت پایین بینی ، بعد از گذشت زمانی از جراحی ، سر بینی به سمت پایین متمایل بشود.
جراح برای پیشگیری از این مسئله قسمتی از غضروف بینی و یا گوش را به قسمت پایین بینی پیوند میدهد، تا تقویت شده و بافت و فرم پوست بینی به زیبایی بر روی آن بنشیند. و تا آنجایی که امکان دارد تلاش میشود تغییری در بافت پوست بینی انجام نشود.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی -سایت خبری ازدیدما

عامل تعيين كننده بينی استخوانی و گوشتی ضخامت پوست است. بيني هاي استخواني داراي پوستي نازك و يا متوسط هستند ولی بيني هاي گوشتي پوستي ضخيم دارند.
به صورتی كه پوست قسمت بالايي بيني كه استخوان را مي پوشاند نازكتر میباشد باتوجه به پوست قسمت پاييني كه روي غضروف است. بعضی از مردم فکر ميكنند که بينی استخوانی قطعا قوزدار است و پوست بهتري دارد و جراحي این بینی نيز نسبت به بينی گوشتی راحتر میباشد. با وجود این امكان دارد که يك بيني قوز دار باشد اما پوست نوک بینی و كناره هاي بينی آنچنان خوب نباشد، كه جزو بيني هاي گوشتي قرار ميگيرد.

ولی برعكس اين مسئله هم صدق ميكند بدین معنی که بيني هايي وجود دارند فاقد قوز میباشند و پوست مناسبي مثل بيني هاي استخوانی دارند و جزو بينی های استخوانی ميباشند.

در نتیجه: قوز داشتن دلیل بر گوشتی یا استخوانی بودن نیست، بلکه ضخامت پوست نوک بینی نشون دهنده گوشتی یا استخوانی بودن آن میباشد. ضخامت پره بینی هر چقدر ضخیم تر باشد آن بینی گوشتی تر میباشد.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی -سایت خبری ازدیدما

هدف از جراحی در بینی گوشتی و پوستی چیست

هدف از عمل در بینی های گوشتی اصلا کوچک کردن بینی نمیباشد، و هر چقدر که به بینی قوس بیشتری داده شود یا کوچک تر کنند، غضروف های داخل بینی را نازک تر کنند باعث تضعیف بینی میشود. و نتیجه عکس میدهد، بدین معنی که اگر قوس دارش کنند و پایه بینی را خیلی پایین ببرند، تمام رخ بیمار پهن تر میشود.
و درباره بینی های غضروفی یا استخوانی به این صورت است که چون پوستی نازک دارند تغییراتی از جمله کوچک کردن و فانتزی شدن قابل انجام تر و راحت تر میباشد تا بینی های گوشتی چرا که هدف اصلا این نمیباشد، هدف نهایی جراح انجام دادن عمل و بکار گیری متدهایی میباشد که غضروف های نازک بینی و نداشتن استحکام آن را تقویت کند و استحکام غضروف ها بیشتر بشود؛ و حتی امکان دارد قد بینی را افزایش داده برای اینکه بینی در تمام رخ باریک تر به چشم بیاید.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی -سایت خبری ازدیدما

نقش پوست بینی در جراحی بینی

در بیشتر موارد همه ميتوانند اين دو فرم بيني را از هم تشخيص بدهند. اگر پوست سر بيني هاي گوشتي را با دو انگشت کمی فشار بدهید چربي از سوراخ هاي ريزي كه به روي بيني قرار دارد بيرون ميزند، ولی در بيني هاي استخواني در بیشتر موارد اين حالت وجود ندارد. هر چقدر از سمت بالاي بيني به سمت پايين آن حركت كنيد تاثير پوست در شكل دادن و زيبايي بيني درعمل بینی بيشتر ميشود و باتوجه به نوع پوست و كيفيت آن نتيجه نهایی بعد از عمل بهتر خواهد بود. ولی اگر كوچكترين مشكلي باشد از جمله لبه استخوان مقداري تيز باشد به آساني از زير پوست مشخص ميشود. لذا از نظر بعضی از جراحان عمل زیبایی، بينی هاي داراي پوست نازك به مراتب مشكل تر از عمل جراحی بينی گوشتی ميباشد.

اقدامات پس از جراحی بینی

وجود حالت تهوع و سرگیجه مختصر تا چند ساعت اول پس از عمل طبیعی میباشد. بعضی اوقات امکان دارد که بیمار در ساعات اولیه پس از عمل جراحی بینی ، احساس سرماخوردگی و گلودرد داشته باشد. كه این مسئله به خاطر لوله بیهوشی میباشد، که طی عمل مورد استفاده قرار گرفته است و خوردن مایعات گرم میتواند به حل این مشکل كمک کند. و اینکه خونابه تا 48 ساعت اولیه پس از جراحی طبیعی میباشد و با شست و شو دادن بر طرف میشود.. برای تمیز کردن خونابه بینی به روشی که جراح برایتان توضیح میده با شست و شو دادن انجام میشود؛ و داخل بردن هرگونه دستمال، گاز استریل و جسم خارجی به داخل سوراخ بینی حتما خودداری شود.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی -سایت خبری ازدیدما

طی روزهای ابتدایی بعد از عمل ، زیر كمر خود دو الی سه بالش قرار بدهید و در حالت نیمه نشسته بخوابید، بدین معنی به نحوی که سر ، سینه و بالاتنه تان بالاتر از پاهایتان قرار بگیرد. تا ٧٢ ساعت پس از عمل ، تورم و كبودی افزایش پیدا میكند و از روز چهارم به بعد به تدریج برطرف میشود. به مدت ۲ الی ۳ هفته ، بعد از عمل به صورت طاقباز بخوابید و از خوابیدن به پهلو خودداری کنید. از فریاد زدن با صدای بلند پرهیز کنید.
در زمان خنده دقت کنید که با فشار نخندید و به عضلات صورت و بینی خود فشار وارد نکنید.
در‌ صورتی كه عطسه داشتید با دهان باز عطسه كنید تا به بینی تان اصلا فشار وارد نشود.

تا ۳ ماه پس از عمل استفاده کردن از عینک طبی ممنوع میباشد و همچنین تا ٦ ماه از عینک آفتابی پرهیز کنید. از روز پس از عمل ، روزانه 3 نوبت داخل بینی را با سرم شستشو بدهید و در هر بار سرنگ را ١٠ سی سی پر كنید و با فشار سرنگ و طی یک حرکت محتوای سرنگ را در هر یک از حفره های بینی تخلیه کنید. در روز های اولیه پس از عمل سعی کنید که غذای نرم و میكس شده بخورید. اولین ویزیت بعد از جراحی بینی ، ۱ هفته پس از عمل میباشد كه در این جلسه قالب روی بینی و بخیه ها برداشته میشوند. دقت داشته باشید که بخیه های داخل بینی جذبی هستند و كشیدنی نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن