برنج مخصوص افراد دیابتی

نوع تغذیه در کنترل کردن و تنظیم قند خون نقش اساسی دارد. تا جایی که بی اهمیتی به تغذیه ، تمام تلاش پزشکان را از بین می برد.
مصرف برنج برای افرادی که دیابت دارند یکی از نکات تغذیه ای می باشد که برای کنترل قند خون حتما باید رعایت شود.

برنج دیابتی ها چگونه باید پخته شود؟

سوالی مطرح است که برنج برای بیماران دیابتی مضر می باشد یا خیر؟
مدت هاست که برای افراد مبتلا به دیابت و اطرافیانشان مطرح می باشد ، گذشته از آن روش پخت برنج برای افرادی که قند خون بالایی دارند اهمیت زیادی دارد.

برنج مخصوص افراد دیابتی - سایت خبری ازدیدما
برنج مخصوص افراد دیابتی – سایت خبری ازدیدما

نظر متخصص تغذیه در مورد نوع برنج مصرفی دیابتی ها

نظر متخصصان تغذیه این است که :
بیشتر افراد دیابتی به این باور دارند که غذایشان باید از افراد خانواده جدا شود.
تاکید کردند: این روش به هیچ وجه درست نیست؛ زیرا افرادی که دیابت دارند می توانند هر نوع غذایی بخورند، ولی حجم و نحوه مصرف آن مهم می باشد .
فقط چیزی که در بیماران دیابتی باید کنترل شود، مصرف کربوهیدرات میباشد. به علاوه رژیم غذایی در این بیماران هرگز به معنای نخوردن غذا نمیباشد. بلکه به معنای کنترل مقدار مواد غذایی است .

برنج مخصوص افراد دیابتی - سایت خبری ازدیدما
برنج مخصوص افراد دیابتی – سایت خبری ازدیدما

این کارشناسان تغذیه تاکید کردند که بیماران دیابتی باید مصرف سبزیجات تازه را افزایش دهند. و مصرف قندهای ساده مثل خرما، کشمش، قند، شکر و چربی های اشباع و کلسترول را کم کنند تا به بهبود وضعیت خود کمک می کند.

بعضی تصور می کنند خرما و کشمش فاقد قند هستند، ولی باید بدانند این مواد غذایی هم شامل قند می باشند و باعث افزایش میزان قند خون می شوند .

بهترین روش پخت برنج برای بیماران دیابتی

در بیماران دیابتی آگاهی اینکه کدام مواد غذایی به چه میزان قند خون را بالا می برند، به کنترل قندخون آن ها کمک بسیاری می کند. برای مثال: در بین انواع نان ، نان سنگک سبوس دار حاوی قند کمتری می باشد، و مصرف آن برای بیماران توصیه می شود .

برنج مخصوص افراد دیابتی - سایت خبری ازدیدما
برنج مخصوص افراد دیابتی – سایت خبری ازدیدما

کارشناسان مصرف حبوبات را برای بیماران دیابتی مفید دانستن و اظهار کردند : برنج هم در محدوده غذایی نان و غلات جای می گیرد و قسمت عمده آن را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند .
این متخصصان تغذیه گفتند: میزان مصرف برنج در افراد دیابتی حتما باید کنترل شود و نکته مهم دیگر هم این است ، نحوه مصرف مواد غذایی.
به صورتی که برنج کته در مقایسه با برنج آبکش شده دارای قند کمتری می باشد .

دم کرده ماکارانی نسبت به مصرف آبکش شده آن از حاوب قند کمتری است. به علاوه سیب زمینی جزو سبزیجات نشاسته دار می باشد. و نشاسته قندی است که در گیاهان ذخیره می شود .
متخصصان اظهار کردند که مصرف دارچین در کاهش قندخون تاثیر گذار است و هر چند که زمان مصرف آن مهم می باشد .

برنج مخصوص افراد دیابتی - سایت خبری ازدیدما
برنج مخصوص افراد دیابتی – سایت خبری ازدیدما

به علاوه در مورد نحوه و میزان مصرف دارچین باید با پزشک معالج مشورت کنید. بیماران دیابتی بهتر است غذاها را به صورت آب پز مصرف کنند.
وزن خود را کنترل کرده و مصرف غذاهای دریایی را فراموش نکنند .
آن ها با تاکید براینکه بیماران حتما روزانه به صورت متوسط دو واحد میوه باید مصرف کنند، تصریح کرد: دقت داشته باشید که مصرف بیش از دو واحد میوه هم زیان رسان می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 19 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن