راه رسیدن به آرامش ذهنی

زندگی خیلی کوتاه تر از آن است که بخواهیم زندگی مان را بر اساس تفکرات دیگران بنا کنیم اهمیت ندادن به فکر دیگران بهترین روش برای یک زندگی ایده آل است.

چند دلیل واضح که چرا نباید به آنچه که دیگران فکر می کنند، اهمیت بدهید:

طبیعت انسانی است که می خواهد دوست داشته باشد و پذیرفته شود با این حال، این اغلب منجر به نگرانی بیش از حد مردم در مورد آنچه که دیگران در مورد آنها فکر می کنند میشود ؛ این نوع نگرانی بیش از حد می تواند تاثیر منفی بر زندگی شما داشته باشد. دخالت دیگران می تواند بسیار خسته کننده باشد. اجازه ندهید که توانایی های شما محدود شود. در این بخش سایت ازدیدما چند دلیل وجود دارد که ثابت می کند چرا شما نباید در مورد آنچه که دیگران فکر می کنند،توجه داشته باشید:

این زندگی آنها نیست، پس به هیچکس مربوط نیست :

مردم حق دارند که هر چه می خواهند فکر کنند، درست همانطور که شما مجاز به فکر کردن به آنچه که می خواهید. نوع تفکر مردم نمی تواند شما را تغییر دهد مگر اینکه شما این اجازه را به آنها بدهید. این زندگی شماست و در پایان روز شما تنها فردی هستید که باید از انتخاب های خود راضی باشید.

آنها نمی دانند بهترین برای شما کدام است:

هیچ کس هرگز در زندگی شما سرمایه گذاری نخواهد کرد. فقط شما می دانید که چه چیزی برایتان بهترین است و این شامل یادگیری از انتخاب های شما است. تنها راهی که میتوانید یاد بگیرید از طریق تصمیم گیری است، مسئولیت کامل آنها را بر عهده گیرید و به این ترتیب اگر شکست بخورید، حداقل می توانید از آن یاد بگیرید، دیگران را متهم نخواهید کرد.

چیزی که برای دیگران درست است شاید برای شما اشتباه باشد:

راه رسیدن به آرامش ذهنی - سایت خبری ازدیدما

مهم میباشد که تشخیص دهید که نظر فردی اغلب بر پایه آنچه که انجام میدهید، استوار هست. این تنها مشکل میباشد. چون چیزی که برای دیگران ارزشمند میباشد شاید برای شما بی ارزش باشد. ما همگی بی نظیر میباشیم. فقط شما می دانید چه چیزی برایتان بهترین میباشد.

شما را از رویاهایتان دور خواهد کرد:

اگر شما به صورت مداوم در مورد آنچه که دیگران فکر می کنند نگران هستید، هرگز به جایی که به آن تعلق دارید و چیزی که میخواهید نمی رسید. شما قصد دارید کارهایی انجام دهید که همیشه با استانداردهای مردم تطابق ندارند.

شما در موقعیت هایی قرار میگیرید که در آن باید غرور ، و اعتبار خود را ریسک کنید.اگر شما به طور مداوم در مورد آنچه که مردم فکر می کنند نگران باشید، شما هرگز نمیتوانید کارهای درست مطابق میل خودتان را انجام دهید.

شما تنها فردی هستید که نتایج را میبیند:

راه رسیدن به آرامش ذهنی - سایت خبری ازدیدما

در زندگی، شما با عواقب تصمیمات خود روبه خواهید شد. به عنوان نمونه، اگر کسی پیشنهاد میکند برخی از سهام را خریداری کنید، ولی شما احساس می کنید که این انتخاب مناسب نمیباشد ، شما تنها کسی هستید که پیامدهای تصمیمات را بر عهده دارد.

اگر سهام سقوط کند و پول بسیاری از دست بدهید، شما باید با این واقعیت که به خود گوش نکردید زندگی کنید. زمانی مردم به شما پیشنهادات و یا حتی دستوراتی میدهند، برای آنها خطر و ریسکی وجود ندارد. آنها مجبور نمیباشند با انتخاب شما زندگی کنند – ولی شما مجبور هستید.

افکار مردم تغییر می کنند:

ما دائما در حال تغییر میباشیم. بعضی از فیلسوفان و نظریه پردازان نشان میدهند که ما در یک جریان ثابت هستیم، تا آنجا که ما نمیتوانیم اظهار کنیم ما یک فردیت خاص (یا یک شخصیت ثابت) داریم.

افکار، ایده ها و دیدگاه های مردم به صورت مداوم تغییر میکند، و این به معنی این است که حتی اگر کسی در حال حاضر نظر منفی در مورد شما داشته باشد، شانس آن وجود دارد که در آینده نظرش تغییر کند. در نتیجه به طور کلی، افکار مردم حقیقتا مهم نیستند.

زندگی واقعا خیلی کوتاه است:

راه رسیدن به آرامش ذهنی - سایت خبری ازدیدما

شما فقط یک بار شانس زندگی کردن دارید، پس به چه علتی در مورد نظرات دیگران نگران میباشید؟ هر کاری که میخواهید انجام دهید، هر کس که دوست دارید باشید. شما بعد از مرگ این افراد را نمی بینید. بدون اضطراب در مورد افکار و عقاید دیگران زندگی کنید .

هر چه بکاری همان را درو میکنی:

نگرانی بیش از اندازه در مورد هرچیزی که دیگران در مورد شما فکر میکنند می تواند به شیوه زندگی شما تبدیل بشود. اغلب مردم برای رفع نیازهایشان به روش دیگران رفتار میکنند. که هرچند این نوع رفتار میتواند نتیجه معکوس هم داشته باشد.

دیگران به اندازه شما اهمیت نمیدهند:

راه رسیدن به آرامش ذهنی - سایت خبری ازدیدما

مردم به طور معمول وقت بسیاری را صرف تفکر از دیدگاه بیرونی نمیکنند. یک واقعیت غم انگیز ولی ساده میباشد. که فرد معمولی جهان را از طریق خودشان فیلتر میکند، بدان معناست که آنها در مورد تعداد زیادی از چیزها از نظر “من” فکر میکنند.

حقیقت سخت این امکان پذیر نیست که همه را خوشحال کنیم:

شما نمیتوانید همۀ مردم را خوشحال کنید. این غیرممکن میباشد که به انتظارات همه افراد عمل کنید، در نتیجه هیچ سودی در تلاش برای انجام این کار وجود ندارد. فقط مطمئن باشید که یکی از افرادی که به شما نیاز دارد خودتان هستید!

نتیجه:

راه رسیدن به آرامش ذهنی - سایت خبری ازدیدما

اندیشه دیگران میتواند برای شما یک بار مهم باشد. این میتواند شما را از زندگی کردن متوقف کند، چون تمام موجودات (شخصیت شما، افکار شما، اعمال شما) توسط یک استاندارد آرمانی از آن چیزی مردم می خواهند ببینند کنترل میشود.

زمانی که شما غرق نظرات دیگران میشوید، خود را فراموش میکنید. شما میتوانید تلاش آگاهانه برای توقف این شرایط انجام دهید؛ این توانایی میباشد که نیاز به تمرین دارد، مثل مدیتیشن. اما زمانی که شما واقعا درک کنید که چگونه این کار را انجام دهید، جهان را کاملا متفاوت خواهید دید. زمانی که دیگر نظر افراد برایتان مهم نباشد، متوجه خواهید شد که واقعا چه کسی میباشید، و این آزادی همانند نفس کشیدن برای اولین بار میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن