اخبار جدید کرونا

 تحول آمار چندان خوش‌بینانه نیست

روزآمد شده در 11/04/2020

 در صورتی که شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰ هزار نفر و مبتلایان آن از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر گذشته است، جهان همچنان درگیر ویروس کرونا میباشد که همه گیر شده  و تقریبا بیشتر کشور ها با آن دست و پنجه نرم میکنند. اگر چه در بعضی از کشورهای اروپایی مثل  اسپانیا و ایتالیا، تقریبا آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا طی روزهای اخیر خیلی کم کاهش یافته است ولی، در ایالات متحده آمریکا این ارقام همچنان سیر صعودی در پیش دارد. همزمان با کاهش آمار در اروپا، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است و گفته که برای بازگشتن به حالت عادی نباید اصلا عجله کرد؛ چرا که این امر میتواند موج جدید شیوع ویروس کرونا را به همراه داشته باشد. از جهت دیگر،  حتی تاثیراتی در برگزاری مراسم ها هم داشته است از جمله که مراسم عید پاک امسال نیز قرار است بدون تشریفات برگزار بشود.

اخبار جدید کرونا -سایت خبری ازدیدما

در صورتی که تاکنون چیزی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند در سراسر جهان ولی، بر اساس تازه ترین آمار جهانی، نزدیک به ۳۸۰ هزار تن بعد از ابتلا به این ویروس بهبود یافته اند. اما خب آمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ایالات متحده آمریکا متاسفانه بیش از هر کشور دیگری رو به افزایش میباشد.

آمریکا

بر اساس تازه ترین آمار دانشگاه جان هاپکینز، چیزی بیش از نیم میلیون مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا به ثبت رسیده و با توجه به افزایش این آمار، پیش بینی میشود که این کشور به زودی به عنوان کانون جدید ویروس کرونا شناخته بشود؛ قابل شرح است که طی شبانه روز گذشته چیزی حدود دوهزار تن دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند و همچنین شمار کل قربانیان درآمریکا به ۱۸ هزار و ۷۷۷ نفر متاسفانه رسیده است.

اخبار جدید کرونا -سایت خبری ازدیدما
ایتالیا

ایتالیا با ۱۸ هزار و ۸۴۹ قربانی، همچنان امروز در صدر فهرست کشورهایی میباشد که بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرده است؛ با اینکه شمار مبتلایان ویروس کرونا کاهش یافته است اما، نخست وزیر این کشور قرنطینه را تا 3 هفته دیگر تمدید کرده است.  تعداد جانباختگان ویروس کرونا در ایتالیا همچنان بالا میباشد، که حتی طی ۲۴ ساعت گذشته چیزی حدود ۵۷۰ بیمار در اثر ابتلا به این بیماری فوت شده اند.

اسپانیا

بعد از ایتالیا و آمریکا، اسپانیا بالاترین میزان مرگ و میر در اثر بیماری کویدـ۱۹ را دارد. هر چند که تعداد جانباختگان کرونا در اسپانیا برای سه روز متوالی مقدار کمی کاهش یافته است؛ ولی ۵۱۰ نفر در شبانه روز گذشته جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری متاسفانه از دست داده اند. بالاترین تعداد مبتلایان به کرونا را اسپانیا در کل اروپا دارد. و باعث شده است که، دولت اسپانیا از برداشتن تدریجی محدودیت های پیشگیرانه سخن بگوید. بر پایه تازه ترین آمار جهانی، شمار کل جانباختگان ویروس کرونا در اسپانیا حدودا بیش از ۱۶ هزار و مبتلایان به آن نیز به ۱۵۸ هزار نفر رسیده است.

اخبار جدید کرونا -سایت خبری ازدیدما
فرانسه

فرانسه هم با چیزی بیش از ۱۳ هزار قربانی، در رده سوم فهرست بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بین کشورهای اروپایی قرار گرفته است. بر پایه گفته های مقامات بهداشتی فرانسه، تعداد مبتلایان در قسمت مراقبت های ویژه بیمارستان ها برای چهارمین روز متوالی شاهد کاهش بوده است. با این وجود، در طی ۲۴ ساعت گذشته چیزی حدود ۵۵۴ نفر در بیمارستان های فرانسه و ۴۳۳ نفر دیگر  هم در قسمت مراکز بهداشتی ـ پزشکی سالمندان، متاسفانه جان خود را در اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا از دست داده اند.

بریتانیا

متاسانه شیوع ویروس کرونا در بریتانیا سیر صعودی دارد و همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، هزار نفر به جانباختگان این بیماری افزوده شده است. مقامات بهداشتی بریتانیا گفته اند خوشبختانه که شیوع کووید_19 در بریتانیا  به نقطه اوج نرسیده است؛ و  البته قوانین پیشگیرانه از جمله قرنطینه همچنان باید اعمال بشود. شمار کل مبتلایان کرونا در بریتانیا از مرز ۷۴ هزار نفر و جانباختگان هم از ده‌هزار نفر گذشته است.

اخبار جدید کرونا -سایت خبری ازدیدما
برزیل

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در طی ٢۴ ساعت گذشته در برزیل نیز از مرز هزار نفر گذشته است؛ و شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در بزریل به چیزی حدود ۱۹ هزار و ۹۴۳ نفر رسیده است. اکثر ایالت های برزیل با وجود مخالفت ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور، قوانین قرنطینه را اجرا کرده اند.

ایران

براساس آمار امروز وزارت بهداشت ایران، ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۲۵ نفر را متاسفانه در ایران گرفته است.  و در همین حین، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار کل قربانیان ویروس کرونا را چیزی حدود چهار هزار و ۳۵۷ نفر و مبتلایان به آن را نیز حدود ۷۰ هزار و ۲۹ نفر اعلام کرده است.

اخبار جدید کرونا -سایت خبری ازدیدما
ترکیه

همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در ترکیه، مقامات دولت ترکیه در اولین ساعات بامداد امروز در۳۱ شهر مقررات منع رفت و آمد را برای ۴۸ ساعت وضع کردند. بر پایه آمار مقامات بهداشتی ترکیه، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا درترکیه از مرز ۴۸ هزار نفر و جانباختگان آن هم نیز از هزار تن فراتر رفته است.

افغانستان

مقامات بهداشتی افغانستان گفته اند که افزایش تدریجی شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستانهمچنان ادامه دارد. بر پایه تازه ترین آمار وزارت بهداشت افغانستان، در طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر دیگر هم در افانستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. و در همین حین، وحید الله مجروح، مشاور وزارت بهداشت افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفته است که تنها قرنطینه میتواند مانع گسترش ویروس کرونا در این کشور بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن